Den här lille gynnaren satt på mitt skrivbord i morse

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sörbäck
Hoj
Hojlös
Som jag tidigare berättat är jag i Mexiko och denna krabat satt på mitt skrivbord när jag kom till jobbet i morse. Den hade spunnit väv överallt så ha hade varit aktiv under natten.
Kännarna sa att det är en elak jäkel, dvs en giftig.
Någon som vet vad det är?
 

Bifogat

  • spindel på kontoret.jpg
    spindel på kontoret.jpg
    140 KB · Visningar: 1,055

Solid snake

Guest
Fy f*n va rälig sak :skrämd , vad gjorde du med den då? :confused:
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
:skrämd GAAAH!... Jag skyr inget...men jag kan inte påstå att jag gillar spindlar som ser ut sådär!!!

Ta en FET bok o dräm till den fort som fasen!!!!

/KaliZ
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Argh :eek:

Gillar inte spindlar i den där sizen. Knappt små heller men när dom börjar likna pansarvagnar är det läge för garagevändning och fullgas därifrån.

:smasha (Smasha) den !

Sensmoral: Res inte till Mexico utan att ha med Gulasidorna (från dom större orterna) med dig i bagaget.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
D va ingen jag va så sugen på att ha o kela med i alla fall. Hatar verkligen ormar och spindlar! Såna där ludna spindlar ser man ju att de vill bara hugga in på en. Nej, anticimex skulle behövts där!
:smasha
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ser ut som en sån där hoppspindel som e med i "imse vimse spindel"

hoppar högt & långt... huuuga
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Vad det är? Det är en spindel i monsterstorlek. Fly säger jag bara. Fly.


/S.Pinderfobi2
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hoppas det gick bra att smasha den. Det gjorde det inte för mig när jag var i Mexico i vintras.
Kommer ut från hotellrummet och skall ner till stranden, utanför dörren ser jag en jättespindel. Den va fan stor, inte som en tarantella men ganska stor o obehaglig:)
Tar av mig tofflan och drämmer till den, gött tänker jag, här e det jag som bestämmer :)
Men nej då, vad händer då??? Joooo hundratals små jävla spindlar börja rusa runt under min toffla, dom var fan överallt. Visade sig att denna spindeln på nått sätt födde sina spindlar inne i sig själv. Jag trodde dom la ägg typ.
Fick fan nästan panik, dom var ju skitsmå o skulle bli lika stora som denna så småningom, så man kände hur nackhåren reste sig.
Sansa mig lite o sprang in på hotellrummet och hämtade frugans kingsize hårsprayflaska.

Sen gick jag lös på dom med eldkastaren :):):)
Det var gött o döda alla. Efter det hade vi alltid en handuk under dörren till hotellrummet:)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Värst vad alla är blodtörstiga. Spindlar är sköna.

En husspindel betyder tur vet ni väl :)
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Ravetrancer skrev:
Hoppas det gick bra att smasha den. Det gjorde det inte för mig när jag var i Mexico i vintras.
Kommer ut från hotellrummet och skall ner till stranden, utanför dörren ser jag en jättespindel. Den va fan stor, inte som en tarantella men ganska stor o obehaglig:)
Tar av mig tofflan och drämmer till den, gött tänker jag, här e det jag som bestämmer :)
Men nej då, vad händer då??? Joooo hundratals små jävla spindlar börja rusa runt under min toffla, dom var fan överallt. Visade sig att denna spindeln på nått sätt födde sina spindlar inne i sig själv. Jag trodde dom la ägg typ.
Fick fan nästan panik, dom var ju skitsmå o skulle bli lika stora som denna så småningom, så man kände hur nackhåren reste sig.
Sansa mig lite o sprang in på hotellrummet och hämtade frugans kingsize hårsprayflaska.

Sen gick jag lös på dom med eldkastaren :):):)
Det var gött o döda alla. Efter det hade vi alltid en handuk under dörren till hotellrummet:)

:skrämd :skrämd :skrämd
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
:skrämd :skrämd
Jag lider av STOOOOR spindelfobi. Det e dom äckligaste och hemskaste djur som finns.
Höll på att svimma av skräck för 2 år sen när jag såg en "stor" grön spindel på husväggen. Syrran skrattade gott åt mig när jag blev så rädd att jag började att gråta. :fatta!

// Lena
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Stora spindlar är vackra tycker jag. Jag har inte gärna dem i lägenheten men de är fina att se på. Hade en kompis på gymnasiet vars farsa hade spindlar som hobby. När jag var i huset hade han ett trettiotal av nästan lika många arter. Bland annat kommer jag ihåg en elak jävel, som han kallade "King Baboon", den var stor som inihelvete (något mindre än en middagstallrik ungefär) och helt rostbrun. Det var den enda han själv var rädd för, inte pga av storleken(han hade en Blondi också) utan för att den var aggressiv som inget annat. När man satte handen mot terrarieglaset så anföll den vilt huggande med sina 2 centimetersgaddar och väste som en orm! Ett tvättäkta monster...
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ravetrancer skrev:
Sansa mig lite o sprang in på hotellrummet och hämtade frugans kingsize hårsprayflaska.

Sen gick jag lös på dom med eldkastaren :):):)
Det var gött o döda alla. Efter det hade vi alltid en handuk under dörren till hotellrummet:)


Haha, jag gjorde en liknande ska när jag bodde på Mallis. Fast där var problemet kackelackor. Det är jävligt svårt att trampa ihjäl de jävlarna och de kommer ifrån... underjorden typ.
Hursomhelst så lyckades jag få fyr på gardinerna när jag skulle elda en femcentimetres kackelacka. Då fick jag ge upp eldningen och springa ut till köket för att hämta en hastrull med vatten istället.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
hehe

Kollade faktist upp den spindeln , men den var inte så giftig , kunde vart värre :D Men gött otrevligt iaf nästa gång ligger han på stolen eller nått å du ser han inte :död

//Mar
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Förresten, har en liten kul i historia från förra veckan att berätta. Jag skvatt till så jag höll på att studsa upp i taket av en spindel som var knappt en mm stor. Det hela hände när jag satt och försökte artbestämma en knappnålslav i stereolupp på labet. "Knappnålarna" på den aktuella laven var runt en halv mm och jag satt och kollade på detaljer i utseendet tills ögonen blödde, eftersom jag inte kunde komma på vad det var för nåt. Helt plötsligt kom en stor jävla spindel in från ingenstans och täckte upp hela bilden. Brukar inte bli rädd för spindlar i vanliga fall, men det här var så otippat så jag trodde att hjärtat skulle hoppa ur takt. Den såg verkligen brutal ut i den förstoringen :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top