Försäkring av racehoj?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Okej, kanske fel rorum, Jag valde mellan detta och Försäkringsforumet.. Men men..

Jag undrar hur ni som rejsar har gjort med försäkring. Jag har ringt runt till alla tänkbara försäkringsbolag, men inget bolag vill försäkra min race R1'a.

Jag fattar givetvis att man inte kan försäkra den mot skador på banan, utan det jag är ute efter är nån form av garage/transport/stöld försäkring.

Flera som jag känner har nån liknande försäkring på deras crosshojar, varför skulle det inte gå på en racehoj?

Hur gör ni?
 

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
Honda 1000RR -07
Macke skrev:
Okej, kanske fel rorum, Jag valde mellan detta och Försäkringsforumet.. Men men..

Jag undrar hur ni som rejsar har gjort med försäkring. Jag har ringt runt till alla tänkbara försäkringsbolag, men inget bolag vill försäkra min race R1'a.

Jag fattar givetvis att man inte kan försäkra den mot skador på banan, utan det jag är ute efter är nån form av garage/transport/stöld försäkring.

Flera som jag känner har nån liknande försäkring på deras crosshojar, varför skulle det inte gå på en racehoj?

Hur gör ni?

Har du kollat med Trygg Hansa? De verkar ha nåt slags avtal med Svemo, kolla här http://www.svemo.se/Oregistr%20MC.pdf
Snackade med dom precis, skulle få betala 3420kr/år
 
Last edited:

Therudeboy

Guest
Jag fick försäkra min minimoto och min cross hos LF. Så då borde du väl få försäkra din race hoj där?
 

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Bromma
Hoj
Ingen just nu
Trygg-Hansa har iallafall haft det du önskar!
Jag hade båda mina tävlingsmotorcyklar försäkrade hos dem, men det är en speciell person/avdelning man skall prata med. Försäkringen skyddar dig mot stöld, transport och liknande. Säg att du vill försäkra ett oreggat tävlingsfordon, du får uppge ramnummer och kubikstorlek, mao du behöver inget regnummer.

Annars så....
Lloyd's of London försäkrar det mesta och jag har för mig att dom tar tävlingsmotorcyklar också, även under träning och tävling. Men har också för mig att din hoj måste vara värd en rejäl slant typ +500.000:- för att det överhuvudtaget skall vara värt att fundera på försäkringen. Har du en dyr racer så hör med dem! ;-)

http://www.lloyds.com


General Representative SWEDEN
Local contact

Sven Svedberg
Torggatan 51B
S-745 30 Enköping
Sweden
Tel: +46 171 327 60
Fax: +46 171 327 60

Ännu fler som försäkrar tävlingsfordon:

http://www.wisenberg.com/MOTORLINK.htm

http://www.gullwing.nl/race/eng/index.htm
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Strandelin skrev:
Har du reg-papper på hojjen? I så fall tar du en vanlig garageförsäkrng (brand å stöld), 750:- hos Bilsport och mc exkl transportförsäkring. Nämner du att det är en racehoj blir försäkringsbolagen ibland avogt inställda men när den står i garaget är väl hojjen som vilken avställd mc som helst?

:)
Jag köpte nyss en Fireblade som jag bara skall köra bana med och gjorde som Strandelin föreslog eftersom det finns reg-nr på hojen.
Jag kollade med bolaget (IF) hur det fungerade och om jag bara har en avställnings-/garage- försäkring (ca 100:-/mån) så täcker det garage, stöld och transport på släp. Dvs det som du efterfrågar. När det gäller tillbehören så är det nog bara att köpa nya om de försvinner eller skadas. Sker det i garaget så tar du det på hemförsäkringen.
Lycka till.
/ Kenneth
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
KennethN skrev:
Jag köpte nyss en Fireblade som jag bara skall köra bana med och gjorde som Strandelin föreslog eftersom det finns reg-nr på hojen.
Jag kollade med bolaget (IF) hur det fungerade och om jag bara har en avställnings-/garage- försäkring (ca 100:-/mån) så täcker det garage, stöld och transport på släp. Dvs det som du efterfrågar. När det gäller tillbehören så är det nog bara att köpa nya om de försvinner eller skadas. Sker det i garaget så tar du det på hemförsäkringen.
Lycka till.
/ Kenneth

Är du säker på det där !? Jaf funderar på hur jag skall försäkra min hoj i år? Den är avställd(Har plåtar osv.). Kör in andra med Delkasko som har "avställd" rejshoj ?

På villkoren för IF´s avställningsförsäkring står att den bara gäller om fordonet inte brukas.....

/Fredrik
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag har min RR hoj hos IF det kostar några Hundra i månaden. Jag förklarade att det var en tävlings hoj att den aldrig skulle gå på bana osv...
(Den är avstäld och jag har en nr:plåt)
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
ecce skrev:
Jag har min RR hoj hos IF det kostar några Hundra i månaden. Jag förklarade att det var en tävlings hoj att den aldrig skulle gå på bana osv...
(Den är avstäld och jag har en nr:plåt)


Vilken typ av försäkring har du då ? Vanlig delkasko som till en landsvägshoj ?

mvh Fredrik
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har delkaskoförsäkring hos LF. Gäller för stöld och brand. Ska vara låst som andra hojar med två lås. De behöver ram och motornummer för en oreggad racehoj. Kostar 1260 kr om året och då är den försäkrad upp till ett värde av 80 000, inkl reservdelar.

Tog iofs en stund att förklara för dem att jag inte kan ha en trafikförsäkring på min hoj....
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
benfre skrev:
Är du säker på det där !? Jaf funderar på hur jag skall försäkra min hoj i år? Den är avställd(Har plåtar osv.). Kör in andra med Delkasko som har "avställd" rejshoj ?

På villkoren för IF´s avställningsförsäkring står att den bara gäller om fordonet inte brukas.....

/Fredrik

.... i trafik......
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
AleX skrev:
.... i trafik......


Kanske så det är ja. Låt oss hoppas det. Du kör med IF delkasko eller ?

Vad gäller om hojen trillar av släpet tex ?

/Fredrik
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Väcker tråden...

Hur gör ni som tävlar nuförtiden? Tips på bolag?

Det finns nog inget bolag som vill försäkra min banhoj. :(

Den är svenskreggad men avställd och obesiktad. Tydligen får de kalla fötter då. Jag kan inte ens teckna garageförsäkring utan att den är minst besiktad. Lycka till, sade jag. Ja, verkligen, sa de.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Det finns nog inget bolag som vill försäkra min banhoj. :(

Den är svenskreggad men avställd och obesiktad. Tydligen får de kalla fötter då. Jag kan inte ens teckna garageförsäkring utan att den är minst besiktad. Lycka till, sade jag. Ja, verkligen, sa de.

Jag har min Ducati obesiktigad och avställd med halvförsäkring hos Folksam.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tänkte det kunde vara kul med stöld och brand i garaget och kanske transport... Får väl ringa runt...

Transport kräver vagnskada, och den kan inte vara aktiv utan att hojen är påställd, så - Glömma det.

Dock ska du kunna ställa på hojen (1 dag) med tecknad halvförsäkring och sen ställa av och då ha minst garageförsäkring. Kolla noga med respektive bolag vad som händer när du ställer av dock, de flesta ger automatiskt nån form av garageförsäkring då, men vissa debiterar (och ger) hela halvförsäkringen då också, vilket blir betydligt dyrare.
 

cheddar bob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2008
Ort
sthlm
Hoj
GSXR 1000 K8 CBR600rr
Jag har min försäkrad i Trygg hansa. Det är banhoj, som är försäkrad på ram och motornummer. Den är försäkrad till 75k plus 5k i tillbehör. Jag har för mig att den kostar ca 2500:-/år. Det krävs medlemskap i en svemo ansluten klubb för att få teckna denna försäkring.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
någon skrev där innan om att ställa på o sedan av. jag har en "gammal" moppe som jag inte har orkat sälja. hade den på LF när jag var i moppe åldern. varje år betalar jag ca 100kr för avställning, då ingår försäkring emot brand och stöld med självrisk 3 repsektive 6 tusen (beroende på om jag använt 1 eller 2 lås).
Antar de gäller liknande för MC =) detta var dock 2009 jag ställde av moppen men ändå. =)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top