Söker gött folk för hojåkning i Göteborg!

stixan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2013 Suzuki Gladius
Hej!

Tog kortet 2015 och införskaffade mig hoj. Är inte från Göteborg från början och söker därför gött folk att köra med! Väntar bara på första vårtecknet, sen åker hojen ur garaget illa kvickt.

INGEN av mina nuvarande vänner i Göteborg kör och då kände jag att det var dags att söka folk här på sporthoj för lite go körning!

Vart är ni? Var finns ni? Vad kör ni?

:banana
 

Raderad medlem 51742

Guest
Öster om centrum, BMW S1000R. Söker också fler att köra med då de jag kört med tidigare mer eller mindre lagt ner hojåkningen.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
mkii: Har jag sett din gixxer rulle i Ale? Där du bor? :)
Jag har faktiskt rullat där, men jag bor i Kode typ, har dock kört mycket i kungälv o några gånger varit över på Ale sidan, håller dock absolut mest omkring i Kungälv-Sundhammar-Marstrand-Kode-Stenungsund-Orust området, brukar ta så ödsliga men lagom stora (och förhoppningsvis polisfria) landsvägar ja kan hitta :)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Frölunda, Frölunda, och allt som är längre än 20 mil annars ser jag det som en kortrunda.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vart är ni? Var finns ni? Vad kör ni?

Var är ni och var finns ni är väl typ samma sak? Är det bara jag som tar "vad kör ni?" som: "jag kör kurviga vägar"?

Vilken cykel jag har står under min avatar.
 

Rabiezz

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2016
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kawasaki Z800e - 13
Tog också kortet 2015 hittills har jag mest kört själv, hade vart kul att köra tillsammans med några till våren!
 

MP4/14

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-07
Göteborg här med, Hisingen närmare bestämt! Kör Mt07, tog kortet 2015 och har mestadels rullat runt med den enda kompisen som har hojkort. Börjar väl köra så fort solen kommer och slasket och vätan släpper, även om jag tog en tur i början av Februari när det var så förbannat fint väder, blodad tand eller vadå... :kär
 
Last edited:

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Hade varit kul om någon ville arrangera en hojdag i sommar dit alla med mc kan ta sig och sen åka runt i prydliga led :rolleyes:
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hade varit kul om någon ville arrangera en hojdag i sommar dit alla med mc kan ta sig och sen åka runt i prydliga led :rolleyes:
Jag tror det var förrförra sommaren jag mötte KMK som var ute med på en rutt med +200 hojar, tog minst en minut att köra förbi dom och då färdades vi mot varandra jag i 100+ och troligtvis dom i lagliga 80 på 190an.

Har svårt att tänka mig mycket tråkigare saker på hoj än att färdas många i grupp. Max 20 säger jag och jag har vana av att köra i gäng. Jag har förresten en grupp på fejan för oss som kör hoj i GBG, tänkt för samåkning.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
När våren och sommaren väl kommer så finns massor av intresse för samåkning av olika slag. Men folk har ibland svårt att hitta varandra. Så håll liv i tråden och se till att vara aktiv här så blir den förhoppningsvis "självspelande" - så att man hittar varandra här på SH menar jag.

Det finns en hel del andra sällskap, trådar, grupper som samåker. Bl a på fejjan. Kolla även på SMCs sajt. Det görs en hel del utfärder som annonseras där.

De "stora" utfärderna kan dock bli som Thorped beskriver. 100 hojar som kör i en kö och sedan fikar... Jörgens onsdagskörning från Hondacenter är lite sådan. Massa hojar, stillsamt tempo.

Sedan samlas det en massa hojar (många glidare, men inte bara glidare) på Fröken Anderssons café i Stora Höga. Leta efter det på fejjan.

Själv kör jag ibland med mina Thruxtonpolare från Thruxtontråden här på SH. Samt med Rockers som samlar oss som kör caféhoj, scrambler eller liknande
(Inga färgglada helställ, inga reflexvästar, inga toppboxar - fy, fy! ;) Men gärna en skavd skinnpaj med märken från Ace Café i London. :) )

Eller med andra mer "allroundiga" hojpolare. Man bygger ganska snart upp ett nätverk av körsugna!
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag kan bjuda in folk till gruppen på facebook. "Hojligan, Vi kör med stil" är gruppnamnet.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top