Uppdatering av RC211V replican

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Jaha, då var vintern här och man ska försöka hinna med den man inte hann förra vintern. Nu ska bakpartiet byggas om så det blir riktigt likt RCV:n, även undertrayen som nu har försetts med två scoop enligt orginalet, färger ska uppdateras och förgasare ska monteras istället för sprutet.
Här kommer en liten preview...
 

Bifogat

  • 100_0237liten.JPG
    100_0237liten.JPG
    88.8 KB · Visningar: 1,514
  • 100_0239liten.JPG
    100_0239liten.JPG
    91.6 KB · Visningar: 1,491
  • 100_0240liten.JPG
    100_0240liten.JPG
    135.2 KB · Visningar: 1,758
Last edited:

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Snyggt :tummenupp , men bara en R4? Ta en cylinder till o kapa loss en av dom gamla o sätt de så de lutar framåt o vips så har du en V5a :crash
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Kul idé. Det är just en sådan omsorg för detaljer som hade kunnat göra nya CBR 1000 RR riktigt lik en RCV. Lycka till och lägg in bilder när du har kommit lite längre. :hej
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
McB skrev:
Varför förgasare istället för insprutning?
Av fyra anledningar.
1. Hojen är förprogrammerad och styrs via en PowercommanderIIIr vilken inte känner av gällande ladtryck och är då inte 100% tillförlitlig vad det gäller bränsletillförseln, detta resulterar även i att hojen vid något enstaka tillfälle kan bluddra lite pga laddtryck kontra förutbestämd bränslemängd. Med förgasare så styrs bränslet via laddtrycket som talar om för en bränsletrycksregulator vad som gäller.
Jag vet att det finns dyra system att köpa som känner av detta för insprutare men det är fler anledninar till att jag vill ha förgasare.
2. Hojen har varit tjurig vid kallstarter pga för mager blandning som sen när hojen blivit varm är ok, vilket gör att man får välja, en för fet blandning när hojen är varm eller att hålla i gasen när hojen är kall.
3. Spridarna är maxade vid gällande 0,8 bar och mycké vill ha mer... Nu ska det laddas 1 bar till att börja med. Vi får se hur det ter sig med spikningar annars ska det i upp till 1,2 bar.
4. Hojen har varit svårkörd på låga varv vid av/på, exempelvis i rondeller då man byte över från av till på under fullt nerlägg så har den ett markant "ryck", typiskt för insprutare fast då detta kändes något värre än en "vanlig" insprutare.
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
McB skrev:
Låter som vettiga anledningar. :)
Men det är ändå inte "bara" att stoppa dit ett par förgasare. Jag har byggt om ett par från en 99:a fireblade, breddat dom och gjort nya bränsle och tryckrör i aluminium, sen måste det smidas en ny plenumkammare. Ett problem som kvarstår är att TPS:en sitter på vänster sida på 99:ans och på höger på 929:an plus att dom inte ger samma värde vilket gör att jag måste bygga något för att montera 929:ans TPS på höger sida på 99:ans förgasare. Klurigt men det ska gå.
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Joker skrev:
Hur många polllar??
Just för tillfället med 0,8 bars laddtryck lämnar den 220hk på bakhjulet med 1 bar gissar jag ca 250rwhp och med 1,2 kanske runt 280rwhp?? Vi får se när det blir klart, Hojen ska ju hålla ihop också. Har redan bytt växellåda en gång :6surkart :5sure :finger :mad: :död
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
Wheeliedevil skrev:
Just för tillfället med 0,8 bars laddtryck lämnar den 220hk på bakhjulet med 1 bar gissar jag ca 250rwhp och med 1,2 kanske runt 280rwhp?? Vi får se när det blir klart, Hojen ska ju hålla ihop också. Har redan bytt växellåda en gång :6surkart :5sure :finger :mad: :död


Hela bygget e brutalt :Bugar detta gör det inte direkt sämre...heder åt Wheeliedevil :hej
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Oj oj! Jag måste tyvärr komma och provköra för att se till att allt blir rätt! När kan jag komma?
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Tack ska du ha Fluppen!
Swedie, Ja tror inte det med din meritlista :7peta
Filmer?ja, jag har en liten snutt men ingen stans att lägga den på nätet. Det är inget märkvärdigt, testade bara att sätta kameran på tanken en gång. Ska göra en riktigt cool nästa säsong. Nu har jag en ny dator med firewire också, det underlättar ju.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Sådär ska ett 'bygge' se ut! :kär Det är fan inte svårt att byta ut delar samt lacka om en hoj i nån rolig färg men ett sånt här projekt klarar fan inte vem som helst. En eloge till Wheeliedevil!

Betyg: 5 däckvärmare
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alltså, det är ett seriöst ballt bygge :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Goines skrev:
Sådär ska ett 'bygge' se ut! :kär Det är fan inte svårt att byta ut delar samt lacka om en hoj i nån rolig färg men ett sånt här projekt klarar fan inte vem som helst. En eloge till Wheeliedevil!

Betyg: 5 däckvärmare

Vem som helst? Naturligtvis inte. Men vilken kunnig person inom ämnet borde ju :3freak

Asball hoj. Lite kul att se andra byggen ta form.
Min egen lär väl dröja ett tag till. Nästa grej e byta knasarna mot insprutning :hihi

750RR
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Kul idé. Det är just en sådan omsorg för detaljer som hade kunnat göra nya CBR 1000 RR riktigt lik en RCV. Lycka till och lägg in bilder när du har kommit lite längre. :hej

Just. Tvinga nu denne stackars karl att montera en extrastånka från XR650.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top