Cykelhållare till mc

Heale

Guest
Fick för ett tag sen en bild från en kompis av en hoj som hade passerat honom på motorvägen. Bakpå mc hade han en cykel monterad på en hållare, cykeln var placerad i färdriktningen. Alltså inte på tvären som hållare på bil är. Någon som har sett en liknade lösning eller har tips på det?

Klart smidigt att kunna köra mc till olika cykellopp:)
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    101.3 KB · Visningar: 355

Jimmy

Guest
Är nog rätt mycket av ett hemmabygge det där. Bara en utmärkning av utskjutande last som saknas!
Du hade tänkt det där på en Retta? Glöm inte Fjällrävenryggan bara!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Jag såg en liknande lösning för många år sedan på en träff.
Killen gillade att cykla i t.ex. alperna så han åkte runt och cyklade på olika ställen, på sidan av bakhjulet fanns också en sowbordhållare ifall han skulle hitta en snöklädd topp. :tummenupp
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
För "många" år sen visades i en Mc-tidning, Mc-Nytt om jag inte missminner mig, ett reportage om ett
fantastiskt projekt.
Det handlade om en hojåkare som råkat ut för en olycka och blev förlamad från midjan och ner, men
ville fortsätta åka hoj.
Där byggdes en "anordning" så han kunde ta med sig en lättviktsrullstol på hojen.
Den hade också ett "stödsystem" som fälldes ut och in vid start och stopp.
Nån fler som minns detta eller är det bara jag och "Toyman" som var med på den tiden det begav sig.

/KentW
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Minns jag inte fel är Kritto ännu mer imponerande och har en ännu högre förlamning än bara midjan. Finns onboardvarv från Nürburgring med honom med.
Inspirerande att läsa om honom faktiskt.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fick för ett tag sen en bild från en kompis av en hoj som hade passerat honom på motorvägen. Bakpå mc hade han en cykel monterad på en hållare, cykeln var placerad i färdriktningen. Alltså inte på tvären som hållare på bil är. Någon som har sett en liknade lösning eller har tips på det?

Klart smidigt att kunna köra mc till olika cykellopp:)


Tror att man skall titta närmare på de olika mekställ som finns till MTB:

http://www.bikester.se/red-cycling-products-comp-mekstaell-gra-svart-355748.html

Där hittar man klampor, leder och grejer så man kan skapa något eget som funkar i bägge ändar.
...tror inte att Thule har något färdigt på hyllan till MC. :)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Känns som en bra "wobbel" sak lite som när man satte på toppbox på 8otals hojarna vid vissa hastigheter så..........börjad det:wiggle . (Fast det gjorde dom nog i alla fall ,om jag tänker efter:) )
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top