MadFred
Medlem
Hej!
Hjälper en kompis med sin Kawa.
Här en problemet.
Fungerade förra sommaren, nu när han skulle starta upp så fick han inte igång den och det läckte en massa bensin och batteriet tog slut..
Här tog jag vid.
1. Konstaterade att den flödade över ordentligt, bensinen går rakt igenom förgasarna ner i motorn pumpar runt den och ut genom vevhusventilationen med väldig kraft.. Förgasarna läcker inte.
2. Skruvade bort förgasarna, de verkar vara oki.
3. Bränslekranen (vacuumstyrd) misstänker jag, på läge on så kommer ingen bensin men suger jag lite grann i vakuumslangen så kommer mycket bensin även när jag slutat sugit, ca 25cl sen stänger den.. Så min fråga: borde inte kranen sluta/stänga så fort jag slutar suga??
"förgasare "keihin cvk" 4st"
Med vänlig hälsning
Fredrik Hultgren
Hjälper en kompis med sin Kawa.
Här en problemet.
Fungerade förra sommaren, nu när han skulle starta upp så fick han inte igång den och det läckte en massa bensin och batteriet tog slut..
Här tog jag vid.
1. Konstaterade att den flödade över ordentligt, bensinen går rakt igenom förgasarna ner i motorn pumpar runt den och ut genom vevhusventilationen med väldig kraft.. Förgasarna läcker inte.
2. Skruvade bort förgasarna, de verkar vara oki.
3. Bränslekranen (vacuumstyrd) misstänker jag, på läge on så kommer ingen bensin men suger jag lite grann i vakuumslangen så kommer mycket bensin även när jag slutat sugit, ca 25cl sen stänger den.. Så min fråga: borde inte kranen sluta/stänga så fort jag slutar suga??
"förgasare "keihin cvk" 4st"
Med vänlig hälsning
Fredrik Hultgren