Nya Oves Motor

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Taskigt mot de som inte har Facebook, men jag undrar om folk uppskattar att man marknadsför sitt nya företag på detta sätt?

De som tar över företaget har inte en susning om vad personalen har haft för förutsättningar och lägger upp en hög med bilder på sin Facebooksida där stökiga och skitiga arbetsstationer ska skildra vilken typ av personal som arbetet på företaget före övertagandet. Detta ackompanjerat av nedlåtande kommentarer om personalen som arbetat där.

Personer som många av oss i närområdet vet vilka de är.

Vore det inte bättre att måla upp vilka visioner man själv har och vad man hoppas kunna tillföra MC-kollektivet?


https://www.facebook.com/ovesmotorolofstrom?pnref=story
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att ställa krav på ordning och reda är väl en sak, men det känns väl verkligen som något som borde skötas internt?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Att ställa krav på ordning och reda är väl en sak, men det känns väl verkligen som något som borde skötas internt?

Det kan de nya ägarna göra, men här visar man upp hur lokalerna ser ut när man tar över efter konkurs.
Man hänger alltså ut föregående ägares personal.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag kan inte påstå att det är det mest flagranta övergrepp på mänskligheten jag sett, men visst kan det anses vara lite dålig stil.

För övrigt är Sveriges bästa bilverkstad riktigt 70-talsskitig (Rosenholtz) och Sveriges sämsta är tyskt skinande ren (VAG Täby) så det finns ingen linearitet mellan ren verkstad och bra verkstad, märkligt nog.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Detta är ganska barnsligt gjort av nya Oves Motor. Det inlägget kommer kosta dom mer än det smakade. Lite stökigt var det självklart, men sen vet man ju inte vad som bidrog till att det blev så. Att förlora jobbet kan ju få den bästa att tappa motivation.

Det känns lite som att man bara får se en sida av myntet, när det finns två:p
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Det hela visar ju på hur nya ägaren tänker och ser världen. Dvs hamnar man i någon sorts dispyt med en sån företagare så kan man iaf inte vänta sig en okomplicerad resa. Då det känns som "jag är bättre än alla andra"-mentaliteten har en stark överhand.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad i hela friden vill han säga egentligen? Vill han berätta hur synd det är om honom som får städa i verkstan efter att han köpt ett kursat företag? :va
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag kan inte påstå att det är det mest flagranta övergrepp på mänskligheten jag sett, men visst kan det anses vara lite dålig stil.

För övrigt är Sveriges bästa bilverkstad riktigt 70-talsskitig (Rosenholtz) och Sveriges sämsta är tyskt skinande ren (VAG Täby) så det finns ingen linearitet mellan ren verkstad och bra verkstad, märkligt nog.

Känns dock som om nya ägaren lider av någon typ av mindervärdeskomplex :3freak

Detta är ganska barnsligt gjort av nya Oves Motor. Det inlägget kommer kosta dom mer än det smakade. Lite stökigt var det självklart, men sen vet man ju inte vad som bidrog till att det blev så. Att förlora jobbet kan ju få den bästa att tappa motivation.

Det känns lite som att man bara får se en sida av myntet, när det finns två:p

Jag har inte heller någon annan sida att komma med. Kanske var de slashasar och klåpare, men då borde man ju hört något om det. Då nya ägaren inte tar med sig personalen borde det inte spela någon roll.

Jag tror inte heller dessa infall lär locka till sig nya kunder.


Det hela visar ju på hur nya ägaren tänker och ser världen. Dvs hamnar man i någon sorts dispyt med en sån företagare så kan man iaf inte vänta sig en okomplicerad resa. Då det känns som "jag är bättre än alla andra"-mentaliteten har en stark överhand.

Nä, det är nog bäst för kommande kunder att de spelar in vart samtal och sparar vart mail.

- - - Updated - - -

Vad i hela friden vill han säga egentligen? Vill han berätta hur synd det är om honom som får städa i verkstan efter att han köpt ett kursat företag? :va

Ha ha ha jag har ingen aning :rofl
Tror mest han vill tala om att han själv är duktig, men det är svårt när han inte har bildbevis på det :fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det kan de nya ägarna göra, men här visar man upp hur lokalerna ser ut när man tar över efter konkurs.
Man hänger alltså ut föregående ägares personal.

Kunder vill inte alltid betala för att städa bland verktyg, de ser hellre att de får bra service till acceptabelt pris.

Tror den nye ägaren skjuter sig själv i foten, få blir imponerade av dylika tilltag.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror mest han vill tala om att han själv är duktig, men det är svårt när han inte har bildbevis på det :fakta

Tror också det är hans syfte men de som inte kan marknadsföra sig själv på egen hand utan att trycka ner andra brukar just inte ha så mycket att komma med.

Och som någon sa så undrar man ju hur en sån här person hanterar meningsskiljaktigheter med sina kunder i framtiden? Tar foton på på kundens smutsiga kedja och hänger ut kunden som slarver på sin facebook-sida?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Kunder vill inte alltid betala för att städa bland verktyg, de ser hellre att de får bra service till acceptabelt pris.

Tror den nye ägaren skjuter sig själv i foten, få blir imponerade av dylika tilltag.

Tror också det är hans syfte men de som inte kan marknadsföra sig själv på egen hand utan att trycka ner andra brukar just inte ha så mycket att komma med.

Och som någon sa så undrar man ju hur en sån här person hanterar meningsskiljaktigheter med sina kunder i framtiden? Tar foton på på kundens smutsiga kedja och hänger ut kunden som slarver på sin facebook-sida?


Jag lyckades elda upp mig rätt ordentligt över detta. :mad:

Framtida FB-flöde kommer kanske att bestå av hån över hur illa kunderna sköter sina hojar och vilka korkade frågor dom ställer :3freak
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det där kommer inte att vara till hans fördel i något avseende, det är en liten bransch och den är känslig för sådana tillgrepp.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det där kommer inte att vara till hans fördel i något avseende, det är en liten bransch och den är känslig för sådana tillgrepp.

Elak och okänslig buffel e han :smasha
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Det var väl tjaffs för ett tag sedan om någon bromsskivefirma som gjorde just så - hände ut sina kunder. Osnyggt. Tror knappast firman vann några kunder med det.

Nya "Ove" vill säkert skapa ordning och reda och ha det snyggt och proffsigt (får man ju iaf hoppas var vitsen med inlägget). Men det här var ju ett tämligen oproffsigt sätt att visa det på.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu vet vi ju alla att Ove är nybörjare när det kommer till data, ajjpadd och fajjsbok...

Idén var väl kanske inte så tokig men karln har naturligvis inga vassa kunskaper som skribent. Om han istället visa upp lite generella före och efterbilder:

*Såhär såg det ut när jag tog över men nu är det nya tag som gäller*

...så hade firman säkert vunnit lite mark.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Såg några arbetsbänkar hos en mycket prestigefylld tillverkare av jaktvapen en gång.

Finns inget som likställer ordning med utsökt hantverksutövande.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såg några arbetsbänkar hos en mycket prestigefylld tillverkare av jaktvapen en gång.

Finns inget som likställer ordning med utsökt hantverksutövande.

Finns gott om exempel på historiska storslagna personer med väldigt skenbart röriga arbetsytor. Einstein är väl en av de mest kända som dessutom yttrat några bevingade ord inom området.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det hela visar ju på hur nya ägaren tänker och ser världen. Dvs hamnar man i någon sorts dispyt med en sån företagare så kan man iaf inte vänta sig en okomplicerad resa. Då det känns som "jag är bättre än alla andra"-mentaliteten har en stark överhand.

Googla nya ägarens namn, han är tydligen inte helt ovan vid att hamna i dispyter, frågan är hur länge nya oves motor överlever, förmodligen inte länge, det börjar inte bra för honom ivf!
 
Last edited:

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag har inte heller någon annan sida att komma med. Kanske var de slashasar och klåpare, men då borde man ju hört något om det. Då nya ägaren inte tar med sig personalen borde det inte spela någon roll.

Jag tror inte heller dessa infall lär locka till sig nya kunder.

När jag skrev två sidor av myntet menade jag att man bara får se nya Oves Motor sida och inte får chansen att höra den andra sidan av dom som jobba där.

Så det var absolut inget illa menat mot personalen som jobba där tidigare.
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Finns ingen mening att lägga upp bilderna på facebook förutom att smutskasta ovesmotor olofström.
Den gamla ovesmotor är historia å har inget att göra med nutid.
Vi handlade alla våra motocrosser på där på 80 å 90 talet och fick superbra service å bemötande.
Tråkigt att dom har stängt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top