Val av återfallshoj 2.0

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Hej Sporthoj!

Jag har efter några år varit utan MC och tänker nu införskaffa mej en ny (läs beg).

För att göra en lång historia kort så har jag ägt tidigare en Sv650 och en Triumph Daytona 675 -08

Daytonan tyckte jag väldigt bra om och funderar nästan på att köpa en likadan. Samtidigt vill man ju prova nya outforskade marker och därför behöver jag lite input från er :tungan:tummenupp

Mina tankar går som fönande: Alt 1, Äldre liter hoj vs nyare 675 alt 848 ducati. Eller Crossplane R1, mitt sista alternativ är att fläska på och köpa en BMW S1000rr.

Som sagt rätt hoj till rätt pris är det viktigaste dvs bang for the buck:tummenupp

Jag kommer köra absolut mest gata men förhoppningsvis även bana samtidigt som en mc semester lockar b:va

Så ni med erfarenhet, vad bör jag satsa på? kom gärna med förslag:tummenupp

Mvh
Viken
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Min återfallshoj 2009 var en Triumph Sprint ST 1050. En 2005-2007 får du billigt och det är en underbar semesterhoj. Bekväm nog för långresa, och slänger man av väskorna kan den roa dig på bana.

Fast den är avsevärt lugnare än dina förslag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En MV Agusta Brutale 800/675? Eller F3 800/675? Eller en gammal R6, de ger rätt mycket pang för pengen med, om än inte så mycket elektronik. Beror lite på vilken sorts pang du är ute efter.
 

Tobias.v.nyberg

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld: 1998 Honda CBR 1100 XX. Yamaha XT 1200Z Super Tenere, BMW R1200RT -10
Tja!
Vad kommer du att åka mest?
Gata fram & tillbaka? ( Sprint, VFR 800 mfl)
Bana? (R1, CBR mfl)
Semester med packning / Bihang bak ? ( Touring ... Sprint , VFR mfl)

Fler alternativ ?
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
gör som jag, 1098s efter 10 års uppehåll. En lättkörd cykel med billig försäkring, snäll motorgång och praktiska egenskaper...
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Hmm inte lätt detta, dagens i-lands problem:crash?

Jag vill nog inte ha en nakenhoj och är ganska inställd på en eller annan form för r-cykel.

Hur står sig en 05-07 gsxr alt cbr liter hoj mot en nyar mellanklass hoj?

Tack för svar så länge:tummenupp
 
Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hmm inte lätt detta, dagens i-lands problem:crash?

Jag vill nog inte ha en nakenhoj och är ganska inställd på en eller annan form för r-cykel.

Hur står sig en 05-07 gsxr alt cbr liter hoj mot en nyar mellanklass hoj?

Tack för svar så länge:tummenupp

har du aldrig provat en "nyare" gixxer (från 2006 och frammåt) gör det. jag valde den för den var bekväm R hoj. man sitter bra, åk till en handlare som har lite olika R hojar och provsitt dom ^^ har kört ca 4 timmar streck körning nu med min och jag känner mig helt okej i kroppen efteråt trots allt :banana
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Köp den du tycker är snyggast. Praktiska köp är aldrig roliga.
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
har du aldrig provat en "nyare" gixxer (från 2006 och frammåt) gör det. jag valde den för den var bekväm R hoj. man sitter bra, åk till en handlare som har lite olika R hojar och provsitt dom ^^ har kört ca 4 timmar streck körning nu med min och jag känner mig helt okej i kroppen efteråt trots allt :banana

Ett alternativ faktiskt, vet att många hojar kommer göra mej väldigt nöjd, just nu skulle en tur på min gamla honda mt-5 vara att stilla min hunger hehe:tungan:gnissla
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag har haft en crossplane-R1 och kan bara tala gott om den. Lugn och fin, stark som ett svin.
Övriga maskiner har jag aldrig haft så där är jag tyst.
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Tack för hjälpen så länge, men med fler inputs kommer fler frågor:gnissla Är det någon som har erfarenhet med Aprilia RSV4 och hur den är på gatan? Jag kan ju tillägga att jag hade inga som helst problem med körställningen på Daytonan. Som ni kanske förstår så är jag ute efter något dyl men det får inte bli jobbigt att köra 20-30-kanske 40 mil. Det gäller även körbarhet, dämpning mm och inte bara sittställning. Tänkte provsitta till helgen och se:tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tack för hjälpen så länge, men med fler inputs kommer fler frågor:gnissla Är det någon som har erfarenhet med Aprilia RSV4 och hur den är på gatan? Jag kan ju tillägga att jag hade inga som helst problem med körställningen på Daytonan. Som ni kanske förstår så är jag ute efter något dyl men det får inte bli jobbigt att köra 20-30-kanske 40 mil. Det gäller även körbarhet, dämpning mm och inte bara sittställning. Tänkte provsitta till helgen och se:tummenupp

Ämnet kanske är avslutat men jag körde några 20-milare på R1:an innan den fick nya kläder och det funkade kalas.
183cm
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Det är helt klart en öppen fight mellan, R1 från 09, RSV4, cbr1000rr, BMW (lite för dyr dock) men faktiskt även min gamla Daytona.:huvet
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
ZX10R 04-05
GSX-R 1000 K5/K6
S1000RR 2012->
RSV4

Alt. 1-2 mycke effekt och bra hojar till vettiga pengar.:tummenupp
3 om plånboken får bestämma. Grym hoj på alla sätt! :fakta
4 om du har alt. 1-2 också när den krånglar, men oj vad fin den är!! :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top