Fjädrarna är i princip omöjliga att få i benen...

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Postade den här tråden på SOE för ett tag sedan men svarsströmmen är inte direkt i klass med SH. Någon som har lust att slänga ett öga på den och ge mig ett vettigt svar här? :Bugar
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hur skulle buntbanden sitta? Funkar alldeles utmärkt utan buntband också men undrar just hur nyttigt det är... Har skickat ett meddelande till Kindström angående fjädern.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Spännband fungerar ju utmärkt också som Skäggot säger.
Man sätter ***banden (2-3st) genom fjädern, något varv under toppen och gör en ögla med dem sedan så långt ner de når, ser till att fördela dem så de drar jämnt.
Dra ihop dem växelvis tills fjädern är så komprimerad att du får på toppmuttern utan ansträngning.

Förklaring.png
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Fjäderspännare finns på Biltema, kostar 149kr för två stycken, det kommer rädda din dag :banana :). Såg du bodde i Gbg annars hade du kunnat få låna mina. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det finns två längder på fjädrarna. Vissa säger att det går att komprimera den längre fjädern i den kortare gaffeln men som du noterat blir det meckigt och suboptimalt.....

Långa fjädern 505mm korta fjäder 485mm i fri längd som ny.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det finns två längder på fjädrarna. Vissa säger att det går att komprimera den längre fjädern i den kortare gaffeln men som du noterat blir det meckigt och suboptimalt.....

Långa fjädern 505mm korta fjäder 485mm i fri längd som ny.
Stämmer bra, Kindströms skulle skicka mig ett par 485'or och en returfraktsedel :tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det finns två längder på fjädrarna. Vissa säger att det går att komprimera den längre fjädern i den kortare gaffeln men som du noterat blir det meckigt och suboptimalt.....

Långa fjädern 505mm korta fjäder 485mm i fri längd som ny.

Du är Kingen på detta forumet !!!

Hur fasen vet du allt om allt, riktigt imponerande :tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det finns två längder på fjädrarna. Vissa säger att det går att komprimera den längre fjädern i den kortare gaffeln men som du noterat blir det meckigt och suboptimalt.....

Långa fjädern 505mm korta fjäder 485mm i fri längd som ny.
Herr Kindström sa att vissa var sänkta, men hur höjer man upp dom om jag skulle vilja det? Som jag har förstått det är det väl bara motarden som är sänkt så då behöver jag bara vissa delar från FE ?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
För att inte spama teknikforumet totalt så samlar lite andra frågor gällande benen här också...

Den här drog jag upp när jag skulle fylla på olja, dom har liksom ärgat ihop, måste jag renovera hela innanmätet nu då?
DSC_0006.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top