Förslag till styling på en supermotard!

Rebecka90

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2012
Ort
Varberg
Hoj
Honda fmx 650 -05
Hej!

Jag har en Honda FMX 650 -05:a som jag skulle vilja fräcka till lite och göra unik! Har inte någon erfarenhet av att meka och styla grejer innan, tänk på att jag är tjej ;)
Men de kan jag ju få hjälp till, behöver mest hjälp till vad jag kan hitta på för att den ska bli riktigt fräck och snygg! Låt fantasin flöda och ge mig massa tips! :D
Funderar på om man ska lacka om fälgar till nån fräck färg å såna grejer med så jag vill inte bara typ ändra nåt litet utan de ska va stylat å snyggt som fan! :D

IMAG0622.jpgIMAG0619.jpgIMAG0620.jpg
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Hej Rebecka =).

Att du är tjej har nog mindre betydelse i sammanhanget. Möjligen att du är mera estetiskt lagd och noggrann än vad andra killar är. Så det kan snarare vara en fördel :tummenupp .

Mitt svar på billig och rolig/lekfull styling är vinylplast i olika färger. Dessutom förstör det inte hojen i övrigt, utan skyddar snarare originallacken. Se bara till att använda hårfön när plasten ska bort så att klistret lossnar lättare. Det går ju att plasta tanken snorgrön och framskärmen cerise och kylarvingarna militärgröna eller nåt. Klistra på lite my little pony dekaler eller nåt annat fränt =).

Ska se om jag hittar i KTM950 tråden där jag plastade om min hoj till en kostnad av en 100 lapp :p. Inte så snyggt gjort, men jag är amatör och inte så kräsen. Hojen ska användas =)

Mvh //Robert
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
tycker att du köper något fluffigt och rosa och limmar fast på alla kåpor så att den blir lite hårig :tummenupp
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
Rensa baken på den så den och skaffa mindre blinkers.

Plocka bort den där extra framskärmen nere vid framhjulet (den har säkert någon funktion dock, men tror det blir snyggare utan).

Fälgtejp i kaxig färg.

Foliering som blivit tipsat om tidigare, också i någon kaxig färg.

Byta ut framlyktan och skärmen kanske kan vara något. Tycker dock att lampan och framstänkan ser bra ut :)

Kul att du skall styla en FMX 650 :) Tror inte jag sätt någon på forumet tidigare :)
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Den snyggaste stylingen är den som ger prestanda. Helsystem, öhlinsgrejer, monoblockok och liknande :) Fast det kanske spräcker budgeten.
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Rensa INTE baken ifall du vill slippa vara förbannad om du tvingas köra i regn... Jag hade önskat att min hoj inte hade rensad bakdel då det mest bara ser tattaraktigt ut med folk som sågat sönder sina hojar för att dom vill att den ska se ut som en reiju drac eller nån annan typ av eu-moppe. Löjligt IMO.

//Robert
 

Rebecka90

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2012
Ort
Varberg
Hoj
Honda fmx 650 -05
Alltså guys... jag fattar typ inte hälften av vad ni skriver :p Just därför jag skrev att jag är tjej och inte håller på å pillar med motordrivna fordon som intresse i övrigt ;)
Jag vill inte ha nått rosa fluff och massa klistermärken och fjortishoj :p
Funderar på om det kan va snyggt med KTM-framskärm (svart) ? Tror ni de skulle gå ihop me lyktan jag har nu, eller måste den också bytas då? Framskärmen vid hjulet är tänkt att ta bort, och miniblinkers (svarta, eller va tycker ni?) är tänkt att införskaffas också.

Jag hade en liten tanke om typ lila metallic fälgar.. Inte för skrikande och ljus utan nån snygg färg. Va tror ni? Eventuellt kanske man kan byta ut vissa små detaljer till samma lila, alltså typ fotpinnar och lite smågrejer så de syns att de finns ett "tema" i de? Kanske skruvarna med. Vill inte ha massa olika färger eftersom de bara skulle se klottrigt ut, men tror ni de blir fult att ha "lila metallic tema" på fälgar osv när hojen är både svart och GRÅ? Svart och lila tycker jag är nice, men blir lite skeptisk till att den är grå där med? Hmm .. Vill som sagt inte ha de klottrigt å plottrigt, utan bara snyggt å stilrent. Lila metallic fälgar känns rätt unikt och speciellt, men annars då? Finns de några andra metallicfärger som hade vart riktigt läckert?
Orange känns inte som ett alternativ för de känns bara "ktm wannabe" å samma sak med den limegröna färgen som är ninjas...
Hade de varit snyggast att ha alla kåpor mattsvarta till lila, eller den svarta som den redan är?
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Lila metallic kan nog bli ball!
Se till att skruva dit lite krashpuckar /skateboardhjul (Lila?) på hjulaxlarna så du slipper skada hojen när du råkar lägga den, även en slangbit runt dämparen. (Ja när, inte om. de är ju en motard :rock)
Har för mig att det finns ganska bra guider i forumet för dessa mods.

Barkbusters /Handtags skydd är trevlig att ha oxå.
Leta upp ett par snyggare/ strunta i backspeglarna.
Titta runt på andra motarder och sno inspiration!
 

Rebecka90

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2012
Ort
Varberg
Hoj
Honda fmx 650 -05
Har försökt hitta fräcka stylade motarder, men verkar faktiskt lättare sagt än gjort.. Inte hittat nått alls som ger mig inspiration :/ Alltså jag är inte sådär jättehigh på allt ni snackar om, så de hade inte vart dumt ifall ni möjligtvis hade orkat slänga in en länk till sådant ni föreslår! :)) Men du tror inte de stör me de gråa med svart och lila, så de inte blir klottrigt? Är det lagligt att köra utan backspeglar? :) Men du i senaste inlägget här (och alla andra), skicka länkar om du hittar! :D
och vadå när jag lägger den..... jag kör för mesigt för att de ska hända nått sånt ;) tyvärr får man nog säg! vill också va fräck!
 

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki er-6n
Hej :).
Jag hade rensat bak, bytt till mini blinkers, kollat andra fälgar i svart och kanske satt dit lite dekaler/vinylplast i grått då du har en supermotard i fina färger.
 

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
vad tror du om något sånthär som blinkers&spegel? :banana

mirror_3.jpg
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
bikepics-1228096-800.jpg

Där ser du på ett ungefär hur det hade sätt ut med annan framskärm och lyse. Tycker själv den såg kaxigare ut med det! :tummenupp Du ser också hur fälgtejp ser ut (finns på biltema) :)

image.jpg

Även en bild på vad jag menade med rensad bakdel. Alltså plocka bort hela plast "läppen" som hänger ner. Vet dock inte hur ditt bakljus ser ut :)

Köra utan backspeglar är olagligt om jag inte missminner mig. Att köra utan blir också något man måste vänja sig med då man måste vända på sig för att kolla bakåt (eller så kör man så snabbt så man vet att det inte är någon bakom :rock) Tyckte själv att Raffes förslag såg riktigt bra ut!

Själv tycker jag att kraschpuckar kan vara snyggt! Bara ett plus utöver att det är bra att ha vid krasch!
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
två alternativ till dej :) alternativ 1 283043_228519493860103_100001061626017_727953_2379837_n.jpg
LTERNATIV 2 .något borde väll falla damen i smaken :tungan 5555.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top