Första hoj?

CrowBar

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Tvåhjulsdrivet med överladdning!
Vad skulle rekomenderas som första hoj? Tung MC alltså. (inga omogna svar igen tack).
 

Northsea

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Reka lite själv, och känn efter, ingen kan bestämma vad fan du skall rida, det vet du bästa själv, rekommenderar dock att åka till affärerna och testkör lite.. trevlig helg!!

/Nordsjön
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Den här frågan brukar generera väldigt olika svar. Vad som är rätt kan vara du själv avgöra då det beror på hur du är som person och vilka värderingar du har.

Jag råder alltid en "nybörjare" som inte kört cykel innan att skaffa sig en gammal häck som första hoj. Hyfsat billig och som du int egråter blod över om den går i gatan. Statistiken säger att förstahojen oftast går i gatan nämnligen. Det behöver inte vara en total klotning utan det är lättman tappar den, bromsar vid fel tillfälle osv o så vips ligger du där.

Har du kört lätt MC innan har du en viss vana o då är du kanske mer mogen att salda en nyarem finare o framförallt snabbare maskin. Dock är skillnaden mellan lätt o tung hoj markant.

Låter rätt trist va? Håller med dig, men det fungerar. Nu kommer du snart att få svar som säger att det går jättebra att gå på R1 som första hoj osv. Visst, klart det gör det, men den inbjuder också till mkt mer galenskap.

Många som ska köpa hoj säger att, jag är förnutig, jag håller hastigheterna, jag kör inte som en dåre. Glöm det, du kör så fort maskinen går. Oftast redan efter en vecka...

Vad har du för erfarenhet sen innan o vad ska du ha hojen till?
 

CrowBar

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Tvåhjulsdrivet med överladdning!
Bar svar av alla. Jag kan litegrann om motorcyklar generellt och jag kan säga att ni alla svarde på det sättet som jag tänker. En inte allt för dyr sak som är billig att äga samt att det inte gör så mycket om man råkar fumla lite med. Jag funderar på något i motardhållet eller liknande typ offroad.

Tack för dom bra svaren som bekrftade mina tankar!
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Tjenare!!! ja min första hoj är en suzuki GSX-R1100W -94 skit nöjd med den!!! så lyd ett råd köp en stor hoj direkt annars lässnar ni fort lita på mig
 

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På prärien utanför Uppsala
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
korpe skrev:
Tjenare!!! ja min första hoj är en suzuki GSX-R1100W -94 skit nöjd med den!!! så lyd ett råd köp en stor hoj direkt annars lässnar ni fort lita på mig

Jag håller med, köpte min Blackbird -99, då som förstahoj och har provat en massa olika hojar.
Men jag vill inte byta bort min älskarinna, jag älskar henne fortfarande. :kär
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
CrowBar, du är ju inne på helt rätt spår, spinn vidare på den tråden. Kan rekommendera offroadcyklar, funkar till allt, kul på asfaltsvägar och på grusvägar.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ska du ha en plastgris köp en stor med lite vrid som inte är så ny då blir det dyrt med försäkring.
Min FZR var min första tunga hoj och funkar perfekt som det tycker jag.
 

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös.
Generellt sett så blir de som börjar med någon typ av offroad-hoj "bättre" motorcyklister än genomsnittet. Snabbare. Eller något sådant. Har haft detta inpräntat sedan barnsben i alla fall.. och det ligger nog rätt mycket i detta.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
OLJEKYLD GSXR skrev:
CrowBar, du är ju inne på helt rätt spår, spinn vidare på den tråden. Kan rekommendera offroadcyklar, funkar till allt, kul på asfaltsvägar och på grusvägar.

Förutom det att den är ful och man skäms ihjäl när tjejerna skrattar åt en....

Köp en riktigt första hoj o öva med den.
Det kostar att ligga på topp ;)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Förutom det att den är ful och man skäms ihjäl när tjejerna skrattar åt en....

Köp en riktigt första hoj o öva med den.
Det kostar att ligga på topp ;)
Köpa en finare hoj att lägga omkull? nej du Flemming, som första hoj är en offroad perfekt, du kan dessutom ta bort den fega signaturen nu.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
GSXR1100R skrev:
Köpa en finare hoj att lägga omkull? nej du Flemming, som första hoj är en offroad perfekt, du kan dessutom ta bort den fega signaturen nu.

Det handlar ju lite om vilken stil man har med....
Klart det är billigare o bättre med offroadare - men man går ju bara runt o e avundsjuk på alla andra "fina" hojar.

Jag tycker fortfarande du e feg - du antog inte min utmaning :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Det handlar ju lite om vilken stil man har med....
Klart det är billigare o bättre med offroadare - men man går ju bara runt o e avundsjuk på alla andra "fina" hojar.

Jag tycker fortfarande du e feg - du antog inte min utmaning :hihi
Paja inte denna tråd oxå är du snäll.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
korpe skrev:
Tjenare!!! ja min första hoj är en suzuki GSX-R1100W -94 skit nöjd med den!!! så lyd ett råd köp en stor hoj direkt annars lässnar ni fort lita på mig
Jo, den är trevlig :)

Det är min 4:e hoj. Hade själv inte rått på denna som första motorcykel, men det är givetvis olika från person till person.

Kan garantera att den inte är kul att strypa... Rätt stort steg mellan 114 och 25 kW.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Mavve skrev:
Förutom det att den är ful och man skäms ihjäl när tjejerna skrattar åt en....

Köp en riktigt första hoj o öva med den.
Det kostar att ligga på topp ;)

Tja, trots att jag hade en discofärgad Dominator var det ingen som skrattade åt mig, speciellt inte tjejerna som tvärtom var mer än villiga på att åka med. De enda som kan tänkas skratta åt en är väl folk med nedsatt tankeverksamhet som enbart vill ha hoj för att förlänga sin underdimensionerade penis, dessa brukar vara samma individer som man med lätthet lämnar bakom sig med en offroad när det svänger. Sen undrar jag vad en riktig hoj är? gsxr1000, R1, Fireblade, zx9? Ok, riktiga hojar säger vi. Vad är då resten? Falska hojar? Skenhojar? Har det kommit nån ny EU-standard som jag har missat, först fick inte små jordgubbar heta jordgubbar, nu får inte hojar med motorer understigande 998cc och 150 hk heta hoj längre.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top