Torsdagsbus-tråden! Keep it alive

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Torsdagsbus!

Varje torsdag samlas vi på torso, mittemot skateparken dvs malmö mässans parkering, för lite grillning och skitsnack. När folk känner att det kliar i gashanden och våra stunners lekt klart så kör vi vidare mot lödde för att kolla lite streetrace.

När jag har lite mer tid ska jag försöka kolla upp en lite längre runda man kan köra. Är det någon som vet och känner för att dela med sig en rolig väg så skriv/visa karta i tråden. Roligt om det blir lite varierande vägar från gång till gång. :tummenupp

Uppdaterar detta inlägget kontinuerligen så det kommer ej komma nya trådar varje torsdag utan det är denna som gäller. Så håll koll på denna tråd för info och träffar.

Var: Torso
När: Torsdagar
Tid: 1800​

Svalan är grillmaestro och fixar korv eller våfflor, kommer skilja sig från gång till gång. Men när Svalan fixar dyker det upp en lista i detta inlägget. SÅ HÅLL KOLL!! :tummenupp

Våffeltorsdag:

1. Money 2 våfflor
2.
3.
4.
5.
6.
7.
osv

Alla är varmt välkomna!​
 
Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Uppdaterar detta inlägget kontinuerligen så det kommer ej komma nya trådar varje torsdag utan det är denna som gäller. Så håll koll på denna tråd för info och träffar.

Är det så jobbit att göra ett nytt varje vecka? ;)
Tråden kommer bli jättelång och då är det svårt att se var den aktuella veckan börjar.
Men testa och funkar det så funkar det :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Uppdaterar detta inlägget kontinuerligen så det kommer ej komma nya trådar varje torsdag utan det är denna som gäller. Så håll koll på denna tråd för info och träffar.

Är det så jobbit att göra ett nytt varje vecka? ;)
Tråden kommer bli jättelång och då är det svårt att se var den aktuella veckan börjar.
Men testa och funkar det så funkar det :tummenupp

Nej det är inte jobbigt men totalt onödigt. Kommer inte skriva idag torsdag 14 maj ÄR det torso. Är det fint väder så är det torso och behöver inte skriva det varje gång. Regnar det så fattar nog dom flesta att det inte är något. Är det ändå nån nöt som står där nere så ja, synd om den. Om folk håller sig till vad tråden handlar om och inte spammar sönder den så tror jag nog det ska fungera. Blir tråden extremt lång så startar jag en ny. :tummenupp
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
motorcykelpolis vid torso

Kom ner till plattan lite efter 19, men då var det inte en själ i närheten. Sen på vägen bort från västra hamnen blir jag stoppad av samma motorcykelpolis som gav mig böter och ombesiktning i höstas.

Denna gång var det fel på mitt mörka visir, som tydligen skall vara e-godkänt (behöver solglasögon också vara det?!). samt att ljuddämparen hade fel vinkel?!, och hade ingen mellanväg i dämparen som bryter sönder ljudet. Men inga böter utan bara en varning och vädret var ju fint nere i västra hamnen så ingen ide att sura för det :tummenupp

//Jocke-j
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Kom ner till plattan lite efter 19, men då var det inte en själ i närheten. Sen på vägen bort från västra hamnen blir jag stoppad av samma motorcykelpolis som gav mig böter och ombesiktning i höstas.

Denna gång var det fel på mitt mörka visir, som tydligen skall vara e-godkänt (behöver solglasögon också vara det?!). samt att ljuddämparen hade fel vinkel?!, och hade ingen mellanväg i dämparen som bryter sönder ljudet. Men inga böter utan bara en varning och vädret var ju fint nere i västra hamnen så ingen ide att sura för det :tummenupp

//Jocke-j

Vi var bara 5 där (tror jag) och vi körde därifrån rätt tidigt.
 

Robz

Guest
Bra Money,
förra Torsdagen - Ingen tråd o vi blev 4st...! "Någon" trodde det skulle bli regn, trots massa sol :rolleyes::krama

Vi körde en ganska perfa runda:
Jägersro, Skabbhult, mot Bara, mot Sniffanstorp, Västra ringleden runt S-torp, Knäskrap i rondellen mot Lund, innan Lund - Vänster mot Hjärup, förbi ÄckelGSXR1100R, Höger mot Lomma, Lommasbakväg förbi kyrkan o vid Lindströms mot golfbanan o på den vanliga rutten via Flädie... Pis åff kejk :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bra Money,
förra Torsdagen - Ingen tråd o vi blev 4st...! "Någon" trodde det skulle bli regn, trots massa sol :rolleyes::krama

Vi körde en ganska perfa runda:
Jägersro, Skabbhult, mot Bara, mot Sniffanstorp, Västra ringleden runt S-torp, Knäskrap i rondellen mot Lund, innan Lund - Vänster mot Hjärup, förbi ÄckelGSXR1100R, Höger mot Lomma, Lommasbakväg förbi kyrkan o vid Lindströms mot golfbanan o på den vanliga rutten via Flädie... Pis åff kejk :tummenupp

vet inte vem den här någon är, men jag jobba och sen orka jag inte mer. öhh tror d va förra torsdagen, iaf.

skitbra att du skrev ner rutten, får man testa och köra några gånger. :tummenupp

vet där va några tappra själar nere på torso men jag är hojlös denna torsdagen så jag kunde inte köra. hoppas värdet bättrar på sig och att torsdagarna kommer igång lite bättre! :tummenupp
 

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Kom ner till plattan lite efter 19, men då var det inte en själ i närheten. Sen på vägen bort från västra hamnen blir jag stoppad av samma motorcykelpolis som gav mig böter och ombesiktning i höstas.

Denna gång var det fel på mitt mörka visir, som tydligen skall vara e-godkänt (behöver solglasögon också vara det?!). samt att ljuddämparen hade fel vinkel?!, och hade ingen mellanväg i dämparen som bryter sönder ljudet. Men inga böter utan bara en varning och vädret var ju fint nere i västra hamnen så ingen ide att sura för det :tummenupp

//Jocke-j

kör i från han nästa gång istället.så slipper du lyssna på hans dumma o helkorkade fantasier.och glöm inte ge han fingert heller:banana
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Denna gång var det fel på mitt mörka visir, som tydligen skall vara e-godkänt (behöver solglasögon också vara det?!). samt att ljuddämparen hade fel vinkel?!, och hade ingen mellanväg i dämparen som bryter sönder ljudet. Men inga böter utan bara en varning och vädret var ju fint nere i västra hamnen så ingen ide att sura för det :tummenupp

//Jocke-j

WTF ??? klaga på visiret ??? och mellanvägg i dämparen ?? Vad är det för nitisk jävel ?
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
kör i från han nästa gång istället.så slipper du lyssna på hans dumma o helkorkade fantasier.och glöm inte ge han fingert heller:banana
Hehe. Sant, men är inte värt att bli invalido eller dö bara för i värsta fall några tusenlappar i böter. Visste ju att jag inte gjort något fel eller kört för fort när han stannade mig.

javaguru skrev:
WTF ??? klaga på visiret ??? och mellanvägg i dämparen ?? Vad är det för nitisk jävel ?

Vetetusan. Vissa personer gillar att hävda sig genom att vara paragraf-ryttare. har inga problem med att bli stoppad och att de kollar körkort etc, många som kör utan eller på stulna motorcyklar. men att få höra att visiret ej är godkänt, avgassystemet ej godkänt. trots att jag tex besiktigade den i detta utförande för 1vecka sedan.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Robz

Guest
haha detta kommer inte att gå bra, :krama

För vem?
1. Money har missat en Torsdagsinbjudan - den första på ca 43st, men ÄNDÅ!
2. AleX har inte synts till o någon använder hans konto numera?
3. Du riskerar att få fler omdömmen FÖR än MOT ett sugande beteende? - Bara att kolla din Avvatar jue :D

Massor av folk i denna tråd som bör vara med i Eslöv i morgon 11.00!!! Kolla separat tråd! :mad:
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
E det grannt väder så ska jag försöka komma på torsdag! :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top