NÄTVERKET: Sportbil.net | Sporthoj.com | StulnaFordon.se
  Spara sida | 550 online just nu...
Välkommen gäst
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksäkerhet
Samarbetar med tidningen Motorrad Sverige
Gå tillbaka  Sporthoj.com > Allmänt Snack > Filmer och Bilder (Endast MC)
Svara

Trådverktyg Betygsätt
Old 2007-06-04, 20:04   #1
V10TDI
Oljebrännare

Joinade: Jun 2007
Bor: 08
Hoj: V10TDI
Thumbs up E18Ö Race Söndag 3 Juni - Kawa Ninja ZX10R + Suzuki GSXR1000

Någon här som satt på hojarna?

Jag själv satt i en Touareg V10 TDI när jag såg er i backspegeln.
Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem. Vet inte hur snabbt en sådan hoj ska gå, mitt slagskepp maxar kanske 220-230 mätarfart. Tyckte jag hängde på riktigt bra, höll du inte fullt eller är de så slöa? GSX:en var en annan historia, den såg jag knappt röken av.

Låg efter i kanske 2 min. och blinkade för omkörning och undrade hur länge det skulle dröja innan "den gröna ninjan" skulle ta en titt i backspegeln
Till slut gjorde han det och jag tror du blev lite förvånad, eller hur

Körde om tog lite kort, tummen upp.

Kul race!
Uppladdade bilder
Klicka på bilden för en större version Namn: V10TDI-1.jpg Visningar: 302 Storlek: 37.4 KB   Klicka på bilden för en större version Namn: V10TDI-2.jpg Visningar: 307 Storlek: 15.2 KB  

Klicka på bilden för en större version Namn: V10TDI-3.jpg Visningar: 212 Storlek: 20.3 KB   Klicka på bilden för en större version Namn: V10TDI-4.jpg Visningar: 282 Storlek: 20.5 KB  

V10TDI är utloggad   Svara med Citat

Svar / Kommentarer
Här följer inlägg som är svar på första inlägget. Första inlägget går ej att citera.
Old 2007-06-04, 20:46  
0
Långa farbron
Yster tokfrans

Långa farbron's Avatar

Joinade: Mar 2004
Bor: Göteborg
Hoj: Duke -02 / EC15B -05
Man får ju skämmas å deras vägnar ,ifrånkörd av en Diesel-häck

Nja med din V10 så har du faktiskt en del att sätta emot iaf i högre farter är mina erfarenheter,sitta på en hoj i 250 blås är inget skoj.

Men å andra sidan så tar man dom flesta bilar 0-200 när man vill.

Ninja föraren tog det nog bara lite lungnare än han som körde Gxsr ,bägge är potenta hojar som borde prestera närmare 300 utan några större problem.
Old 2007-06-04, 21:09  
0
Victor
Shake that ass!

Victor's Avatar

Joinade: Mar 2003
Bor: Hägerstensåsen
Hoj: Rat-R1. Känns bekant...
Citat:
Inskickat av V10TDI Läs Inlägg
Vet inte hur snabbt en sådan hoj ska gå, mitt slagskepp maxar kanske 220-230 mätarfart.
Gör din bil verkligen inte mera?
Jag har testat en sån och det var ett riktigt bra drag upp till knappa 200 innan det kom trafik i vägen.
Victor är utloggad   Svara med Citat
Old 2007-06-04, 21:20  
0
goba
Medlem

Joinade: Jun 2006
Bor: I Grotta
Hoj: tyvärr ingen nu = (
Citat:

Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem. Vet inte hur snabbt en sådan hoj ska gå, mitt slagskepp maxar kanske 220-230 mätarfart. Tyckte jag hängde på riktigt bra, höll du inte fullt eller är de så slöa? GSX:en var en annan historia, den såg jag knappt röken av.

Låg efter i kanske 2 min. och blinkade för omkörning och undrade hur länge det skulle dröja innan "den gröna ninjan" skulle ta en titt i backspegeln
Till slut gjorde han det och jag tror du blev lite förvånad, eller hur

Körde om tog lite kort, tummen upp.

Kul race!

zx10an är en sjuk hoj... hade den föraren dratt på, hade du inte hunnit se va d var för färg på hojen... kvittar nästan va du har för bil, för det e svårt att hinna ikapp när du e så efter upp till 200... jag har lyckats få upp min i 220-230 på några hundra meter(inhängnad väg = )) o jag e absolut gröngöling... jag kan bara tänka mej va nån kan göra med den hojen som skicklig...

men sen hade ja aldrig kört för snabbt när det hade varit så mycket bilar på m-vägen som det är på dina bilder.... det är ju bara riktigt korkat...

Senast ändrad av goba : 2007-06-04 kl 21:22
goba är utloggad   Svara med Citat
Old 2007-06-06, 07:45  
0
V10TDI
Oljebrännare

Citat:
Inskickat av Victor Läs Inlägg
Gör din bil verkligen inte mera?
Jag har testat en sån och det var ett riktigt bra drag upp till knappa 200 innan det kom trafik i vägen.
Nej, men upp dit går det hyfsat snabbt med tanke på vad det är.
Old 2007-06-06, 08:13  
0
Fetvadd
Wannabe DTM

Joinade: Dec 2003
Bor: Stockholm
Hoj: ingen förtillfället
Skicka ett meddelande via MSN till Fetvadd
nääää din bil skulle inte hänga med om zx10r hade vridit på gasen.
Det lovar jag dig, även om jag själv är mer åt bilhållet nu förtiden
Fetvadd är utloggad   Svara med Citat
Old 2007-06-06, 08:35  
0
burner
Medlem

burner's Avatar

Joinade: Feb 2004
Bor: Örebro
Hoj: Letar GSXR 1000/750
Citat:

Uttråkad som jag var hängde jag på och till min stora förvåning hängde jag på Ninjan utan problem.

Inget att bli förvånad över. Bägge hojarna skulle utan problem torka av dig om de nu gick in för det till 100%.

Nu kanske dom inte var så upplagda för race, dom kan ha haft många olika anledningar till detta.

Själv rejsar jag inte heller med alla bilar som vill det, då skulle man få rejsa hela tiden.

Dyker det tex. upp en Touareg V10 TDI så skulle jag troligen inte heller ge gärnet för att hänga av honom. Det blir att som stjäla godis från småbarn.
Dyker det istället upp tex. en snabb Ferrari eller Lambo så tvekar jag inte, då blir det lite mer motstånd så att säga.
burner är utloggad   Svara med Citat
Old 2007-06-06, 21:43  
0
ladbol
Fighters dont quit, quiters don`t fight!

ladbol's Avatar

Joinade: Aug 2005
Bor: Täby
Hoj: Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Skicka ett meddelande via MSN till ladbol
hade trott det var pååålisen, va!

Citat:
Inskickat av burner Läs Inlägg
Inget att bli förvånad över. Bägge hojarna skulle utan problem torka av dig om de nu gick in för det till 100%.

Nu kanske dom inte var så upplagda för race, dom kan ha haft många olika anledningar till detta.

Själv rejsar jag inte heller med alla bilar som vill det, då skulle man få rejsa hela tiden.

Dyker det tex. upp en Touareg V10 TDI så skulle jag troligen inte heller ge gärnet för att hänga av honom. Det blir att som stjäla godis från småbarn.
Dyker det istället upp tex. en snabb Ferrari eller Lambo så tvekar jag inte, då blir det lite mer motstånd så att säga.
jag hade sketit ner mig och trot att polisen fått en rolig ny civilbil om det dök upp ett sånt monster i backspegeln
ladbol är utloggad   Svara med Citat
Old 2007-06-07, 11:51  
0
V10TDI
Oljebrännare

Kanon, då var det som jag befarade. Tyckte det var konstigt att han inte hade mer att ge, men så kan det vara på halvgas
Old 2007-06-07, 13:46  
0
EVOVII
Racefit

EVOVII's Avatar

Joinade: Feb 2007
Bor: Järfälla
Hoj: ex. ZX10R -05
Citat:
Kanon, då var det som jag befarade. Tyckte det var konstigt att han inte hade mer att ge, men så kan det vara på halvgas
En ZX10'a gör väl si sådär 165km/h på ettan, toppar typ +290km/h verklig fart, mätaren går "bara" till 299km/h men den fortsätter en hygglig bit efter det. 170kg och 185hk i de farterna (luffarturbo) "you do the math"
Old 2007-06-07, 14:59  
0
Estremo
La vita è bella

Estremo's Avatar

Joinade: Mar 2003
Bor: Skara
Hoj: MV Agusta F4S & Ducati 998
Skicka ett meddelande via ICQ till Estremo Skicka ett meddelande via MSN till Estremo
Oftast när bilförare tror att man är mitt uppe i ett race så är man helt enkelt på väg hem från skolan eller jobbet och håller bara sitt vanliga tempo utan en tanke på att någon annan ligger bakom och försöker hänga på. Så var nog fallet här med.
Estremo är utloggad   Svara med Citat
Svara
Gå tillbaka  Sporthoj.com > Allmänt Snack > Filmer och Bilder (Endast MC)

Trådverktyg
Betygsätt denna Tråd
Betygsätt denna Tråd:

Inläggsregler