Styrändsbackspegel

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Efter att ha flyttat till storstan får jag nog krypa till korset, svälja min stolthet och erkänna att när jag tidigare så kaxigt utropade att man minsann klarar sig bra utan backspegel kanske hade en smula fel.

Jag vill dock inte ha någon jättesak som riskerar att få hela hojen att lyfta om man har den lite felvinklad.

Jag har sneglat på de där backspeglarna som man fäster i styränden och de verkar diskreta, framförallt de som hänger nedåt.

Är det någon hjälpsam själ som har tips om vart jag hittar en snygg och svart sådan som passar i ena änden av mitt Renthal-styre?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
DR-Zätare skrev:
2387905 Efter att ha flyttat till storstan får jag nog krypa till korset, svälja min stolthet och erkänna att när jag tidigare så kaxigt utropade att man minsann klarar sig bra utan backspegel kanske hade en smula fel.

Jag vill dock inte ha någon jättesak som riskerar att få hela hojen att lyfta om man har den lite felvinklad.

Jag har sneglat på de där backspeglarna som man fäster i styränden och de verkar diskreta, framförallt de som hänger nedåt.

Är det någon hjälpsam själ som har tips om vart jag hittar en snygg och svart sådan som passar i ena änden av mitt Renthal-styre?

Jag hade två såna på mitt monster, köpte på Biscaya, kostar ett par hundra stycket.
Bara det att du får borra upp styränden ett par mm.
Det blir både snyggt och så ser man..
Lycka till..
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Jag köpte mina här...

http://speedcenter.bai.se/


Dock så har jag i dagsläget tre sådana backspeglar, kan nog kränga en om du vill ......
 

Bifogat

  • backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    34.9 KB · Visningar: 706

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Olander skrev:
2387990 Jag hade två såna på mitt monster, köpte på Biscaya, kostar ett par hundra stycket.
Bara det att du får borra upp styränden ett par mm.
Det blir både snyggt och så ser man..
Lycka till..

Funkar kanonbra :tummenupp
 

Bifogat

  • Yamaha fz6 3 liten.jpg
    Yamaha fz6 3 liten.jpg
    81 KB · Visningar: 335
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Wiseguy skrev:
2388937 Den ser lite stor ut. Du har ingen bild på den när den är monterad på din hoj ?
Skulle vara roligt att se proportionerna på den.

Stor tycker jag inte att den är, helt okej size.
 

Bifogat

  • DSC00075e.jpg
    DSC00075e.jpg
    92.4 KB · Visningar: 680

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Tänk på att du inte monterar speglar som är skymda av dina armar när du sitter i normal körställning.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
elwe skrev:
2389247 Tänk på att du inte monterar speglar som är skymda av dina armar när du sitter i normal körställning.


Armarna skymmer alla speglar, iaf med mig på hojen, det hör till att åla omkring lite för att se bakåt..
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Styrändspegeln från biscaya är extremt justerbar så det är inga problem att justera den så man slipper se sin egen arm :tummenupp
 
Last edited by a moderator:

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
DR-Zätare skrev:
2390658 Såg helt OK ut den som du har där! Monteras den med expanderplugg eller "klämmer" man fast den runt styret?
Den kommer med bägge varianter, jag klämde mina runt styränden.....
 

Bifogat

  • P5200042.jpg
    P5200042.jpg
    117.5 KB · Visningar: 378

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Da Fris skrev:
2390705 Den kommer med bägge varianter, jag klämde mina runt styränden.....

Jag använder nog hellre expanderbult eftersom jag inte har plats på styret att fästa den runt styret. Gäller bara att expandern passar i mitt Renthal som sagt. Den där ser dessutom ut att kunna vändas så att den hänger under styret och inåt?

Hur som helst, känner du för att sälja en av dina tre så hör av dig! Jag lyckades inte hitta de på hemsidan eftersom det krävdes lite mer letande än jag orkade lägga ned på det just då :)
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
DR-Zätare skrev:
2392300 Jag använder nog hellre expanderbult eftersom jag inte har plats på styret att fästa den runt styret. Gäller bara att expandern passar i mitt Renthal som sagt. Den där ser dessutom ut att kunna vändas så att den hänger under styret och inåt?

Hur som helst, känner du för att sälja en av dina tre så hör av dig! Jag lyckades inte hitta de på hemsidan eftersom det krävdes lite mer letande än jag orkade lägga ned på det just då :)
Här är originalhemsidan från Storbritanien.... http://www.motrax.co.uk/Index_pages/accessories/barendmirrors.htm

Speglar kan vända som du vill..... självklart kan jag sälja en, bara det att polaren har mina speglar just nu för att se om han ville ha dom men så var inte fallet..... han kommer hem i veckan, föreslår att vi kan föra vidare diskussioner via PM:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top