Vad kör ni med för däcktryck?

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
kAtanAmAn skrev:
2245128 Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan

Det som står i instruktionsboken och även på kedjeskyddet ibland, i mitt fall 2.50 fram och 2.90 bak "120/70 & 180/55 "
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
woodii skrev:
2245137 Det som står i instruktionsboken och även på kedjeskyddet ibland, i mitt fall 2.50 fram och 2.90 bak "120/70 & 180/55 "

Samma här, 2.5 fram och 2.9 bak enl instruktion.


.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Har sänkt till 2,3 fram och 2,6 bak. Tycker hojen går bättre/mjukare efter det. Körde med rek. 2,5 fram o 2,9 bak innan men tyckte inte det kändes bra.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jonte VSB R-T skrev:
2245175 Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.
Det där är bara skitsnack.

Biltemas luft går alldeles utmärkt att använda, så länge man filtrerar det ordentligt först.

Dock funkar det ej på v-tvinnar.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jonte VSB R-T skrev:
2245175 Det är inte så viktigt. Bara du kör med kvalitetsluft. Inte biltema skit. Själv använder jag bara Shell Advance RacingAir. Funkar tok bra.

Är det syntetluft? Min CBR slirar på bakslangen med helsyntetluft, jag kör bara med delsyntet. Tror att mineralluften kommer från Norge faktiskt, det är nog därför den tål kyla ganska bra.



.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
War-psycho skrev:
2245187 Vätgas funkar bra också. :)
Ja för fasen det är en bra gas. Funkar till det mesta.

InFlames.jpg
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Körde med 2,5 fram o 2,9 bak. Men nu när jag lade på nya däck...sa gummi-gubben att han lagt i 2,8 bak. Däcken skulle trivas båst då, varför vet jag inte. Men såhär gott var längesedan hojen gick. En helt ny hoj!!! :tummenupp

//KaliZ
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Usch så tragiskt att se att så många blivit lurade av luftfabrikörerna...Allt detta snack om raceluft och dylikt är bara ett sätt att lura pengar av godtrogna hojåkare som tror att dom kan lägga ner ett par grader till på Bogan bara dom tankar raceluft... :rolleyes: ...Sanningen är den att orginalluften duger alldeles utmärkt efter att ha blivit noggrant inkörd. Dom första 200 milen bör du sträva efter att pendla mellan 100-200 km/h med snabba accelerationer och kraftiga inbromsningar, detta för att dom tunga atomerna i luften skall samlas ytterst i däcket och på så sätt medelst cetrifugalkraften ge din cykel det optimala greppet.

OBS! Detta är kliniskt bevisat av lufttrycksinstitutet i Namibia! :fakta

Det stora problemet är att ta vara på orginalluften vid exvis däcksbyten, därför har vi på Lord Adrian Racetec tagit fram en lösning på detta som kan bli din för bara 12.000:-, den kommer under säsongen 2007 att testas av flera MotoGPstall. Beställningar och idolpost via PM, Tack! :hihi

Ja, jag HAR tråkigt, hurså?
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
kAtanAmAn skrev:
2245128 Jag "fyllde" däcken till 2.4 fram å 2.8 bak, och jag tyckte det kändes lite väl mkt..

Vad kör ni med?

Vänliga hälsningar
Jonathan

42,5 fram å 83 bak. Men funderar på att öka i bakdäcket med 0,1 till helgen.









Edit: :rolleyes: Få inte för dig att fylla däcken med 40 bar nu, =pang!
 
Last edited:

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
allså e ja dum i huvet...? kvalitetsluft? ja har vanlig kompressorluft i....rätt? lr har fattat helt fel....?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Kal skrev:
2245469 allså e ja dum i huvet...? kvalitetsluft? ja har vanlig kompressorluft i....rätt? lr har fattat helt fel....?

Helvete! Det kan du ju inte köra på! Byt direkt, kompressorluft äter upp däcken inifrån och försämrar greppet med upp till 89%.















:rolleyes:
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Fasen!?!? och jag som kopplat till en slang till mulltoan som tillvaratar gaserna för att samlas i en tank, vidareslussas till insuget på kompressor.... Har jag tänkt alldeles FÖR miljömedvetet???????

Å så kör jag ju på grön diesel....har hört att bensin kan vara skadligt för lacken på hojjen?
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
LUFT :va

Monterar däcket bara o sedan går den stabilt på slangen :yoparty


O dessutom behöver man inte oroa sig för att få punka!!!



.../Yoshi
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top