CB 600 Hornet

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Ingen som har ett 14 drev att sälja?

\Masonit

Om du lugnar dig till på måndag, så e det bara till att ringa till närmsta moppehandlare eller mc affär o beställa. Tror dom ligger på ca 150-200:-

Helsingborg

BR. NILSSON MC TILLBEHÖR
Rundgången 28
254 52 Helsingborg 042-159511

Här har du en jofrab åtf nära dig , ring o kolla om inte dom plockar hem ett drev till dig på ett par dagar.
Varsågod:D
 
Last edited:

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
linde: vilka skruvar skruvar man fast huggern i?
Och vart köpte du den? (och vad kostade den?)
På min -00 så finns det typ två skruvar till kedjeskyddet och en till bromsslangen bak, är det dom man använder eller? (skaffat ny dämpare bak o såg att all skit från däcket sputar rakt på den, så jag måste fixa nåt skydd för den.)

Här e en på blocket, om det nu inte e den linde har köpt förstås...

http://www.blocket.se/vi/16722530.htm?ca=22_s
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Om du lugnar dig till på måndag, så e det bara till att ringa till närmsta moppehandlare eller mc affär o beställa. Tror dom ligger på ca 150-200:-

Helsingborg

BR. NILSSON MC TILLBEHÖR
Rundgången 28
254 52 Helsingborg 042-159511

Här har du en jofrab åtf nära dig , ring o kolla om inte dom plockar hem ett drev till dig på ett par dagar.
Varsågod:D

Får väll göra det då... :)

Tack! :tummenupp

\Masonit
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Ni som rensat era "bakdelar", har ni sågat av plasten eller finns det något mildare sätt? (mer än att köpa tailguard)

jodå det finns ett enklare och i princip helt gratis sätt!
första du gör är att riva bort plasten bakom regplåten där under sitter en redan monterad regplåtshållare i metall som blir en perfekt utgångspunkt!

sedan drar du till biltema och tjackar vinkeljärn t.ex en sådan här http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=579&iItemId=79371
som är ungefär lika bred som skylten.



och sedan http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=579&iItemId=83573 för montering av blinkers

du får passa in lite och använda fantasin när du monterar. Eventuellt får du borra nya hål i plåten för att passa in allt mot org hålen på skylthållaren använd låsmuttrar och locktite så kommer det aldrig ramla av:tummenupp




resultatet: ingenting förstört och en skylthållare för under 50 lappen




 
Last edited:

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Skulle behöva guidad hjälp med att få iordning på hojen............

Misstänker att den inte laddar som den ska. Stoppade i ett fullladdat batteri och lyckades köra ca 3 mil. Fick starthjälp av en bil och tog mig ca ytterligare en mil innan det tvärdog igen. Helt stendöd, oljelampan, neutralen och lyset lyser lite svagt men resten är stendött. :mad:

Om jag fattar det rätt så ska man kunna kolla med en multimeter/voltmätare om batteriet laddas när den går på tomgång eller varvas upp men vilka värden ska den visa om den laddar eller inte. Skolkade på tok för mycket i småskolan så förklara som om det vore till en femåring:tungan
 

Macckan

Övar på att köra effektivt
Gick med
22 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Bais--> Tack för en utförlig beskrivning. Dock har jag en -03 och där sklijer det sig en del och man kan tyvärr inte göra på samma smidiga sätt. Tack ändå!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Ska byta framdrevet imorgon. Något speciellt man behöver tänka på? Sitter det med mutter? Isåfall är den normaltgängad eller tvärtom? Behöver man använda loctite? Behöver man dra med moment?

\Masonit
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Sitter med mutter,(Ja bult e väl den rätta benämningen igentligen)kommer dock ej ihåg storleken. Gängad precis som vanlig. Jag satt på hojen med en fot på bromsen o sen var det bara att lossa(likadant när du ska dra åt). använde loctite när jag satte dit det nya o drog med fingertoppskänsla:D
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Sitter med mutter,(Ja bult e väl den rätta benämningen igentligen)kommer dock ej ihåg storleken. Gängad precis som vanlig. Jag satt på hojen med en fot på bromsen o sen var det bara att lossa(likadant när du ska dra åt). använde loctite när jag satte dit det nya o drog med fingertoppskänsla:D

Ok fixar sig.

Varför finns det en färgklick på vissa skruvar och muttrar? Är det för man ska använda loctite eller är det för man ska dra med moment?

Satte på kraschpuckar och börjar undra hur bra det är för de klena motorfästena om man skulle trilla? Är inte risken stor att man knäcker dem?

http://www.carpimoto.it/content/pro...nda_Hornet_600_98_06_CBF_600_choose_color.htm

\Masonit
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
ser trevlig ut:tummenupp .Men testa att plocka bort handtaget bakom sadeln, tycker det ser bytydligt bättre ut med det bortplockat....
 

Bifogat

  • DSC00271.JPG
    DSC00271.JPG
    30.6 KB · Visningar: 116

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Lite OT-fråga, men vet nån om en stjärtkåpa till hornet 600 -03 passar till -00?
Fästena ser ju rätt lika ut på bild.
Sen undrar jag om det är nån som har en dylig kåpa till en 00a över och vill sälja den? (krasha min i helgen :/)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Under tanken, "regulator"
 

Bifogat

  • snapshot35.jpg
    snapshot35.jpg
    128.9 KB · Visningar: 132

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Styrdämpare??

Nån som vet om det finns fästen o dämpare som passar rakt på, eller måste man köpa fästen till nån annan hoj mod o sen bygga om så det passar? Gärna nån adress till nått företag som kränger dylikt.. Tack..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top