CB 600 Hornet

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Domi skrev:
Varför ska ni envisas med undertail och fula bakblinkers, är det inte bara att skruva bort bakflärpen i plast och sätta dit ett bakljus med integrerade blinkers. Enkelt, snyggt :tummenupp

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...ewItemQQcategoryZ35594QQitemZ4614024538QQrdZ1

Rätta mig om jag har fel

En anledning kan ju vara att just den där tailen inte har en sportmössa att gå igenom besiktningen. Själv är jag lite lat av mig så jag skulle aldrig orka meka dit original vartannat år..
 

Hornet Steffo

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Älvängen
Hoj
CBR600RR
fotpinnar

tjenare,
tänkte väcka lite liv i hornet-tråden igen genom att lägga upp några bilder på mina nya fotpinnar.
 

Bifogat

  • fot4.jpg
    fot4.jpg
    23.2 KB · Visningar: 2,142
  • fotpinnar222.jpg
    fotpinnar222.jpg
    32.5 KB · Visningar: 1,006

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
Årsmodell??

Är riktigt sugen på en hornet nu till somaren. håller på att ta kortet och hoppas bli klar med det tidigt.. har ju hört att det är en bra nybörjar hoj och en liten bus hoj för de erfarna.. nåt fel eller brister man ska hålla koll på från olika årsmodeller.. hade tänkt mig något från 98 fram till 02..

//SUGEN :banana
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Dahornet skrev:
Är riktigt sugen på en hornet nu till somaren. håller på att ta kortet och hoppas bli klar med det tidigt.. har ju hört att det är en bra nybörjar hoj och en liten bus hoj för de erfarna.. nåt fel eller brister man ska hålla koll på från olika årsmodeller.. hade tänkt mig något från 98 fram till 02..

//SUGEN :banana

design ändrades från 02-03 om du vill veta det :) Annars så vette fan :) snygg hojj med mycket styling...
 

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
Koskela skrev:
design ändrades från 02-03 om du vill veta det :) Annars så vette fan :) snygg hojj med mycket styling...


JO den är riktig snygg hittade ett riktigt fin exemplar som jag kommer efterlikna lite granna.. men vill hitta nån annan front. vet ingen bra sida med streetfigter fronatr??
 

Bifogat

  • hhornet.JPG
    hhornet.JPG
    64.2 KB · Visningar: 1,671

Lemmel

Den reser sig när jag gasar!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Kungälv
Hoj
KTM RC8R -11, Suzuki GR650 -83
Dahornet skrev:
JO den är riktig snygg hittade ett riktigt fin exemplar som jag kommer efterlikna lite granna.. men vill hitta nån annan front. vet ingen bra sida med streetfigter fronatr??


Bara du inte tar efter blinkersarna... El Giganto Maximus :3freak :hihi
Lycka till
 
Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Här finns lite info om uppdateringar mellan de lite äldre årsmodellerna: http://www.hondahornet.co.uk/600spec.html


Dahornet skrev:
Är riktigt sugen på en hornet nu till somaren. håller på att ta kortet och hoppas bli klar med det tidigt.. har ju hört att det är en bra nybörjar hoj och en liten bus hoj för de erfarna.. nåt fel eller brister man ska hålla koll på från olika årsmodeller.. hade tänkt mig något från 98 fram till 02..

//SUGEN :banana
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Den är såå fiin! :) Nu ska jag ut och köra i lera med den :hihi
 

Rickardo

No Guts No Glory...
Gick med
20 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
zx9r fighter
smacker skrev:
Har satt dit ett endurolyse, Afamstyre, motorbågar, undertray, Laserblås & mätare från Ace-well bla på min. Har även drevat den 5 kugg bak & ett nytt framdrev åker på till nästa sommar med en kugg mindre. Drevningen gör hojen sjukt mycke roligare! Stark som fan & går att dra upp på bakan på 3:an med nuvarande drevning. Polaren har en med helsystem samt en kugg mindre fram & 5 upp bak. Den går heeeeelt sjukt kan ja säga! Rekomenderas skarpt!

Hur fort går den nu då?
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Rickardo skrev:
Hur fort går den nu då?

Vad jag har hört så ska det inte va någe vidare bekvämt på vanliglandsväg.
Men vill man busa så är det ett måste :)
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Dahornet skrev:
JO den är riktig snygg hittade ett riktigt fin exemplar som jag kommer efterlikna lite granna.. men vill hitta nån annan front. vet ingen bra sida med streetfigter fronatr??

Jag gillade den fronten...bra nu måste man slänga ut mer stålar på hojen :tungan
Kul om det kommer upp fler bilder på tips och ändringar ni gör, man behöver få lite inspiration.
 

Rickardo

No Guts No Glory...
Gick med
20 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
zx9r fighter
smacker skrev:
2042746 Den gör mellan 200 & 220 enligt min Ace-Well mätare.

ok!!
Bra att veta nu när jag ska hämta min hornet -03 på lör :banana
ska ju dreva den, har hört att två kugg fram är som nästan som 6 bak,då slipper man ju byta kedja också, iallafall på motarden så blev det grym skillnad.
Vart har du köpt ace-well mätaren och var den svår att koppla in?
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Rickardo skrev:
2044325 ok!!
Bra att veta nu när jag ska hämta min hornet -03 på lör :banana
ska ju dreva den, har hört att två kugg fram är som nästan som 6 bak,då slipper man ju byta kedja också, iallafall på motarden så blev det grym skillnad.
Vart har du köpt ace-well mätaren och var den svår att koppla in?

Tror inte det finns 2 kugg ner till horneten fram. Jag fick vänta i 2 månader på ett kugg ner. Mätaren köpte ja direkt via deras hemsida. Om du har ett elshema på hojjen & kan lite sånt så fixar du kopplingen på en eftermiddag.
 

Rickardo

No Guts No Glory...
Gick med
20 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
zx9r fighter
smacker skrev:
2045659 Tror inte det finns 2 kugg ner till horneten fram. Jag fick vänta i 2 månader på ett kugg ner. Mätaren köpte ja direkt via deras hemsida. Om du har ett elshema på hojjen & kan lite sånt så fixar du kopplingen på en eftermiddag.

:tummenupp
 

Rickardo

No Guts No Glory...
Gick med
20 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
zx9r fighter
Är det någon som vet om man måste justera om något med gpr slipon till en -03as hornet?

Och en fråga till smacker, Använder du ett drev från XL1000V Varadero bak, är ju 47 std och hornet 42 std eller? Tror det ska passa!
 

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
Lapplands Väsby
Hoj
KTM DUKE 2
Styre?

Tjena!

Ska åka och plocka upp en hornet 600 -98 på lördag, och ett måste är ju att byta styre, men hur brett styre ska man köra? Vad är det vanligaste? 80 cm???

Lite tipps till en (snart) ny hornet ägare uppskattas :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top