¤¤ Turbo-bike Meet 200 ?? ¤¤

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
är det någon mer från norrbotten som hade tänkt fara dit?
eller måsta jag köra 100 mil ensammen?
skulle vara bra om nån hade tänkt dra släp ner dit.
om nån ska köra med släp ner PM mig så kan jag "hyra" in mig om det är möjligt :)


kom igen nu norrbottningar, ta er i kragen och följ med ner till strängnäs :banana :tummenupp
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Kurgan skrev:
Bra att du är observant Crille!!
Datumet skall naturligtvis vara helgen den 10-11 Juni!
Angående övriga frågor:
- Hotell är bokat (vi får ett eget annex om vi blir minst 30 stycken)
- Garage för minst 30 hojar är bokat
- Eftersom detta arrangemang ej går genom Svemo = ingen Svemo försäkring
- Ambulans är ej bokad/hyrd. Alla som är anmälda, tycker att en ambulans måste finnas och är villiga att BETALA för det, skriv detta här i tråden. Det kostar....

Då jag fortfarande inte hittat någon ENKLARE tidtagnings utrustning (dvs billigare än de 22000-25000 + moms som Persåker resp Time-Tree vill ha) vill jag inte gå ut med några definitiva priser ännu.
Ingen som känner någon?? Någon som kan hjälpa till??

Men var inte orolig - Kommer naturligtvis fixa så att du kan vara med!!

Helikopterturer och andra långsamma nedköp jämfört med turboåkning sker helt på egen risk för ev. uttråkning :rofl

//kurgan

Jag kommer som åskådare för att sno alla bra turboidéer :D som jag kan använda på min.
10-11 var det :tummenupp

Samtidigt vill jag säga dig Kurgan att det är RACKARNS starkt att dra ett sådant här lass, jag är hänförd :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
(du får fem Islamister av fem)
 
Last edited:

Bo-gsxr turbo

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Danmark- copenhagen
Hoj
Suzuki GSX R 750 '99 Turbo
Hi, is a dane welcome as well? i ride a gsxr750 srad - mc-xpress turbo.
But i have not made plans for the summer yet so i do not know for sure if i can make it yet though.
but it sounds like it could be a very good day, for turbo-bikers. i dont think i could gather more than 1-2 to something like it, here in denmark.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hur går det med planeringen? Fått tag på tidtagningsgrejor så man kan betala snart? :) Här händer det grejor i garagen, så jag får nog med mig en eller två turbohojar till som jag skrev innan.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hur står det till med mötet

Det tycks inte bli nån större uppslutning , Jag har inte velat skriva om saken tidigare men jag blev lite skeptisk då jag hörde priset

Jag har svårt att tro att nån större skara turboåkare kan slanta sånna summor för att träffas på ett flygfält


Jag har full förståelse för att sånt här kostar skjortan , och jag tycker det är skitkul att folk försöker ordna med sånt här


Jag har dock ett seriöst förslag

Flytta detta möte till Västerås Bikweekend
Där finns redan klassen stans snabbaste hoj turbo

Jag tror knappast det skulle innebära nåt problem
att muta in en liten hage borta på johannisberg

Jag vet att V-max grabbarna redan gör detta ( klassträff )


Kanske Pippi eller nån skulle kunna kolla upp en sån här grej

Tiden börjar ju dock bli knapp




Peter
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
andersson turbo skrev:
Jag har dock ett seriöst förslag

Flytta detta möte till Västerås Bikweekend
Där finns redan klassen stans snabbaste hoj turbo

Jag tror knappast det skulle innebära nåt problem
att muta in en liten hage borta på johannisberg

Jag vet att V-max grabbarna redan gör detta ( klassträff )

Kanske Pippi eller nån skulle kunna kolla upp en sån här grej
Det tycker jag är en bra idé som gör det betydligt enklare att verkligen få till ett möte så att det här inte bara rinner ut i sanden (vis av egen erfarenhet runt dylika planer...). Ni slipper hyra bana, jaga fram tidtagning och annat lull-lull som ingen har speciellt mycket tid över till att få på plats och kanske några av er t.o.m. lär sig att uppskatta V-tvinn-racing :rolleyes:

Jag ringde VMS och dom har inga problem med en sån här idé, tvärtom. Normalt sett så hamnar ju dom olika klasserna på samma ställe i depån och det är ingen skillnad på den biten och det som t.ex. V-Max klubben och ni i den här tråden försöker få ihop.

Om det här är intressant så måste ni ringa Yvonne Fredriksson på VMS och meddela hur många ni blir på ett ungefär så att det går att planera depån i förhand. That's it. Tel.nr. till Yvonne finns på http://www.vms.u.se/organisation

Om ni kör det här på BW så skulle jag själv mycket gärna se att varje åkare skrev upp bara några korta fakta runt hojen så blir det mycket lättare för speakern att försöka göra det intressant för publiken.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Meningen med Turbo träffen var väll inte bara strippen körning utan lite annat bus med...

Nån som vet hur det blir med träffen???
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
Turbo-Bike Meet 2006

Turbo-Bike Meet 2006 Inställt :(

Hej alla Turbo åkare,

Tyvärr måste jag nu avboka turbo träffen för denna gång pga krockar med andra event och lågt intresse.
Vi får ta nya tag och se till att det blir något i höst i stället.


//Kurgan
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tråkit Tråkit

Men som jag tidigare föreslog

Hur många kan tänka sig komma till bikeweekend å ljuga lite å kanske ta en pilsner??

:D
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
andersson turbo skrev:
2186630 Tråkit Tråkit

Men som jag tidigare föreslog

Hur många kan tänka sig komma till bikeweekend å ljuga lite å kanske ta en pilsner??

:D
Ja, det var väldigt synd att det inte blir av... :( Menmen, Bikeweekend, jag är på! Lätt! Om det är någon från Skånehållet som också ska dit och vill samköra... Lite jobbigt att köra själv i 55 mil enkel resa. Jag kan ju försöka få med mig iallafall en turbohoj till! Ses där!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top