¤¤ Turbo-bike Meet 200 ?? ¤¤

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Vi som är intresserade av pys och fräs hojjar får vi också komma och kolla läget och spana in hur folk bygger samt ställa en jävla massa frågor om byggen m.m........
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
andersson turbo skrev:
Varför är det trångt??

Är vattenkylaren i vägen???

Kapa den 5 rader så har du mycke plats ( inget skämt) :tummenupp
Allready done, funderar på att placera oljekylaren bakom nummerplåten, alt framför vattenkylaren. Tyvärr så håller varken min 92 eller 95 án din proffsfinish men "en´gör sö gött en kan".
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ramkvist skrev:
Allready done, funderar på att placera oljekylaren bakom nummerplåten, alt framför vattenkylaren. Tyvärr så håller varken min 92 eller 95 án din proffsfinish men "en´gör sö gött en kan".



Använd den vätskekylda värmeväxlaren som sitter på 750 an

( rostfria bakom oljefiltret)

Det gjorde ja när jag byggde på en sånn hoj
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
GIXER TOMPA skrev:
Eastman kan no behöva en resekamrat, så ja hakar på

Kanooners! :tummenupp

Jo vi vill dock int ha "Meeten" 7-11 juni (= Sweden Rock juh!)...då e vi ur leken! :(

...helst int runt student tider heller...för min del...1-3 juni = upptagen...men men alla lär ju knappast ha tid samtidigt så d respekteras nä e blir! ...om de blir? :va
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Fixat ny dump skall köra i bänk senare i vår. Skall försöka få in lite bilder på SH med "Berglocks veboa edition Suckan"
Mvh Ramkvist
1. Totte
2. Webspy
3. Fürstenhoff
4. MEkman
5. Jojje 1963
6. hayabusaking
7. Thomas
8. R1 T
9. svinkallt
10. lahi
11. smen
12. TurboVmax
13. Mrblue9r
14. CHIPPEN_no1
15. AndersBrink
16. Peter Andersson.
17. Peter N. (Hayabusaturbo)
18. PÄR-EVE
19. Mr. E
20. Tohlzen
21. bobcat
22. Madmagnus
23. CPMS
24. Turbo Anders
25. RG500-Johannes
26. Eastman
27. Färnbo
28. Turbo....
29. Ynve
30. Jas -95 ???
31. Turbo-lover
32. Heliac
33. grön-x
34. 1000R
35. Ramkvist
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
¤¤ Turbo-bike Meet 2006 ¤¤

¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤

Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.

Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.

Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.

Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!

Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.

Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.

Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.

Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.

Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.

Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar

Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.

//Kurgan
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Kurgan skrev:
¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
//Kurgan


Yeah datum e okis för mig, båda passar! ...lite kvar på bygget & hoppas d håller ihop så :D Jagar på GIXER TOMPA så kommer vi säkert två turbosar från Kalmar hållet!

Kul med 2 st dagar! ...stora pris skillnader?

Jag som total rookie kommer nog mest gå o sniffa bensin ångor...men testa efter intruktioner bör man väl kunna? :gnissla :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kurgan skrev:
¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤
Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar
//Kurgan
Wohoo, jag längtar redan :) Båda datum går bra för mig iaf. Ta den helgen med finast väder. Lite svårt att sia om det nu kanske :hihi
2 dagar hade suttit fint. Jag undrar samma som Eastman, stor prisskillnad?
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Kurgan skrev:
¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤

Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.

Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.

Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.

Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!

Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.

Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.

Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.

Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.

Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.

Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar

Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.

//Kurgan
Fifan va coolt....räknad med mig och ett par till mc bröder från Uppsala.
(nästan oavsett datum)

Tyvärr blir det bara som publik för att ingen av oss har någon turbomaskin :(
Se och drömma blir den helgens delikata nöje.

:tummenupp för ett sånt här event!!! :Bugar
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
jojje1963 skrev:
Den 17-18 Juni är det SM deltävling och 1-2 Juli är det ToyoTiresrace, båda i Västerås. Går min hoj bra ska jag köra SM iaf.
http://www.svemo.se/calendar.php?gren=Dragracing

Bike Weekend 17-18 Juni är det definitivt No Go för iaf mig. Nu när kalendern börjar fyllas verkar 5-6 Augusti vara ledig, eller före den 20 Maj, eller efter den 26 Aug. Fast å andra sidan är det stora flertalet av turbonissarna här inte raktframåkare.
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Kurgan skrev:
¤¤ TURBO-BIKE MEET 2006 ¤¤

Totte och jag träffades i början av månaden för att gå vidare med planeringen av Turbo-Bike meet 2006. Eftersom Totte just nu är otroligt upptagen med att få fart på sitt företag (www.fonsterleverantoren.se), kommer jag att vara den som till största del drar detta vidare.

Ett event som detta kan arrangeras med 2 olika målsättningar, ett litet kompis/förenings event eller ett stort publikt event. Det är VÄLDIGT stor skillnad på dessa ur myndigheternas synvinkel.

Ett KOMPIS/FÖRENINGS event ställer egentligen inga andra krav än att man sköter sig enligt banuthyrarens regler. Motorcyklar, körning och försäkring är var och ens ansvar, precis som vid körning i trafiken. Det finns i lagens mening ingen ansvarig arrangör. En kompiskörning består typiskt av ca 50-60 deltagare.

Ett stort PUBLIKT event ställer MÅNGA och STORA krav på arrangören. Några exempel är: Miljöprövning måste göras av kommunen och berörda instanser, Polistillstånd måste sökas där storleken på arrangemnaget måste anges, arrangemanget måste gå via Svemo, samtliga förare måste ha av Svemo godkänd tävlingslicens, Kommunen har också en massa andra krav såsom: ett visst antal bajamajor/antal åskådare, personal för än det ena etc. Försäkrings biten är dessutom ingen liten fråga, arrangören är personligt ansvarig för allt som går åt h-vete!

Vi vill därför satsa på ett (enligt vår fina svenska lag) mindre ”kompis event” då detta är första gången. Det viktigaste tycker vi är att det blir av, att alla får köra ordentligt samt att vi träffas å har kul.

Vårt förslag till upplägg:
- Körning både lördag och söndag, träning lördag å en liten stege på söndag.
- Vi bor i Strängnäs över natten och arrangerar nå’t kul där på kvällen.

Förslag på datum = 17/18 Juni eller 1-2 Juli.

Tidtagningsutrustning med julgran – Har ej lyckats hitta någon till en rimlig hyra. Behöver hjälp av er här på forumet. Har ni några kontakter eller kan fixa detta, skicka ett PM.

Bana = Malmby Fairground http://www.malmby-fairground.se/malmby/
Banan ligger ca 3 mil utanför Södertälje och ca 1 mil utanför Strängnäs. Banan är ett före detta militärt flyfält. Banan består egentligen av två delar som hyrs separat. Mitt på raksträckan går en allmän väg. Varje del har en raksträcka som är längre än en kilometer. Vi bör vara hyfsat snabba på att bestämma datum.

Nästa steg
1. Bestämma om eventet skall vara en eller 2 dagar.
2. Bestämma datum

Ni som anmält er, rösta! Kom med synpunkter!
OBS! Är endast intresserad av synpunkter från de som är anmälda samt har turbo hoj!
Försök också att locka med er fler turbo hojar

Frågor såsom press, säkerhet, käk, filmning etc tar vi senare.

//Kurgan


:banana Kul att detta evanemang verkar bli av, jag kan delta vid båda tillfällena så för min del är det bara ta det som passar övriga bäst.
1 eller 2 dagar spelar igentligen inte så stor roll för mig heller men det är klart blir det mycket pengar för 2 dagar så kanske 1 dagars är att föredra.
Bra jobbat tur för oss att det finns såna som ni som fixar detta :tummenupp
// Björne
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
andersbrink skrev:
Bike Weekend 17-18 Juni är det definitivt No Go för iaf mig. Nu när kalendern börjar fyllas verkar 5-6 Augusti vara ledig, eller före den 20 Maj, eller efter den 26 Aug. Fast å andra sidan är det stora flertalet av turbonissarna här inte raktframåkare.
Rolling Stones 10 Juni. Övrigt stämmer det bra för mig enl. Brink´s datum.
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
lahi skrev:
Wohoo, jag längtar redan :) Båda datum går bra för mig iaf. Ta den helgen med finast väder. Lite svårt att sia om det nu kanske :hihi
2 dagar hade suttit fint. Jag undrar samma som Eastman, stor prisskillnad?

Banan hyrs per dag för ca 200-300kr/dag å hoj. Ju fler som kommer desto billigare per åkare! Själv tycker jag att det är skitbilligt jämfört med vad det kostar att köra turbo.....

En kostnad som tillkommer är hyra av tidtagnings utrustning. Har hittills endast lyckats hitta en som är DYRARE att hyra än själva banan!!! Behöver hjälp!!
Brinken, Jojje eller någon annan i dragracing svängen, har inte ni några kontakter som ni/vi kan använda???

Angående datum - Självklart skall vi försöka få med så många som möjligt! Men måste fråga igen, ni som tävlar i dragracing, skall ni verkligen KÖRA VARJE helg i juni och i början av juli innan industrisemestern???


//Kurgan
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Kurgan skrev:
Banan hyrs per dag för ca 200-300kr/dag å hoj. Ju fler som kommer desto billigare per åkare! Själv tycker jag att det är skitbilligt jämfört med vad det kostar att köra turbo.....

En kostnad som tillkommer är hyra av tidtagnings utrustning. Har hittills endast lyckats hitta en som är DYRARE att hyra än själva banan!!! Behöver hjälp!!
Brinken, Jojje eller någon annan i dragracing svängen, har inte ni några kontakter som ni/vi kan använda???

Angående datum - Självklart skall vi försöka få med så många som möjligt! Men måste fråga igen, ni som tävlar i dragracing, skall ni verkligen KÖRA VARJE helg i juni och i början av juli innan industrisemestern???


//Kurgan
Jag ska höra med HMCK (Hudiksvall) om dom kan hyra ut tidtagning. Tror dock det är 0-402m utan 60 fot. Vet att dom planerar att köra eget race 20/5 eller 10/6. Finns andra kontakter att utforska.
Återkommer senare i forumet ang. tidtagning och vad dom ev skall ha för pröjs.
Går även att kontakta dom själv på www.hmck.se

Mvh Ramkvist.

(HKS funkar inte på :tuttar , så jag måste väl :arsele )
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
andersbrink skrev:
Bike Weekend 17-18 Juni är det definitivt No Go för iaf mig. Nu när kalendern börjar fyllas verkar 5-6 Augusti vara ledig, eller före den 20 Maj, eller efter den 26 Aug. Fast å andra sidan är det stora flertalet av turbonissarna här inte raktframåkare.

Jag röstar för tvådagars.

5-6 aug tycker jag att vi spikar.
Gissar att det finns störst chans till många deltagare då, före den 20 maj är det säkert många som inte har grejerna ihopskruvade.

Planeras det lite camping liv på kvällen med grillning och tillbehör?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kurgan skrev:
Men måste fråga igen, ni som tävlar i dragracing, skall ni verkligen KÖRA VARJE helg i juni och i början av juli innan industrisemestern???

Det är så jävla "illa", jepp. Kort säsong, många race.

Ett sätt kunde vara att anordna det tillsammans med SHRA Uppsala och då löser sig banhyra, tidtagning och mat automagiskt. Väljer man ett datum då det krockar med ett större arrangemang, typ SDC/NDRS långt-bort-i-norr eller långt-ner-i-söder så kommer det att vara relativt bilfritt och man får åka mycket mera. Pratar man med Pernilla eller Hovis och frågar snällt "vi tänkte köra en turboklass" så fixas det med 99.99% sannorlighet. Om den lilla 0.01% skulle skita sig håller vi reda på stegen och resultaten själv. Tidtagningslappar får alla.
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
...låter vettigt som Brinken säger (som alltid, Du får kika förbi i min tråd & svara på fuggarna :))

...borde väl gå oh trycka in turboåkarna på sporthoj någon helg då de anordnas "riktig" tävling...sedan går d kanske oh slira koppling någon gång på en fre/lör (köra in startljusen :rolleyes:) för att sedan :fyllisar oh titta hojar o växla ord :tummenupp

Ta snacket med de som kör oh deras kontakter! Då missar vi ju inte de "riktiga turbo åkarna" som även drar runt här på sporthoj!
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
andersbrink skrev:
Det är så jävla "illa", jepp. Kort säsong, många race.

Ett sätt kunde vara att anordna det tillsammans med SHRA Uppsala och då löser sig banhyra, tidtagning och mat automagiskt. Väljer man ett datum då det krockar med ett större arrangemang, typ SDC/NDRS långt-bort-i-norr eller långt-ner-i-söder så kommer det att vara relativt bilfritt och man får åka mycket mera. Pratar man med Pernilla eller Hovis och frågar snällt "vi tänkte köra en turboklass" så fixas det med 99.99% sannorlighet. Om den lilla 0.01% skulle skita sig håller vi reda på stegen och resultaten själv. Tidtagningslappar får alla.

Bra tips men..... Själva tanken var ju att vi skall ha hela banan för oss själva så att alla får köra så mycket de vill + att detta skall vara VÅRAT event. :banana

Om vi kör enligt ovanstående upplägg är det desssutom stora risker att vi inte får köra alls eller väldigt lite. Det behövs bara ett par rejäla oljespill eller några droppar regn så får vi stryka på foten. Alla som kör/går mycket på dragracing vet hur kul det är att vara supportklass när det blir problem ..... :huvet

Vi satsar på vårt eget event med MASSOR av körning för alla i stället. :tummenupp

Men Brinken, kan inte du snacka med Pernilla eller Hovis om vad de vill ha för att "låna" ut tidtagningsutrustningen en helg? Skicka gärna svar i PM.


//Kurgan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top