Hjälp för dig som vill hitta rätt försäkring

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Ur Svedeas villkor:


Alltså om olyckan är framme, oljan börjar läcka under färd och tar fyr (som för Lorenzo förra året) , så är det taskigt läge, du får inte en spänn.

Skär motorn under KNIX med SMC får du inte en spänn. Härligt, speciellt "liknande ändamål", under vilket de kan sätta nästan vad som helst.


Vad är detta för? Stenskott ? Frostskador ?

Låter som två paragrafer för att slippa betala ut

sist men inte minst:


Så det gäller inte om nån anser att du har :
-kort för fort
-kört vårdslöst
-wheelat
-visat upp dig för att vara häftig (burnouts inkluderat)

Låter för mig som en usel försäkring. Du får ju inget skydd egentligen. Villkoren är löst formulerade och med reservationer för att f-bolaget ska kunna neka dig utbetalning. Skulle aldrig tecknat med dessa

Medvetna felkolkningar av helt sedvanliga försäkringsvillkor när en uppstickare kommer med väldigt bra premier för många hojar... är det inte på sin plats att du berättar vilket försäkringsbolag du jobbar på? Har ni tappat många kunder till Svedea? :fakta
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Kollade upp Länsförsäkringars "Mc-Smart" som började gälla 1 januari. 8700 helår/halvförsäkring = 3000 kronor mindre per år för mig jämfört med innan (man 42 år) för en Yzf R1 -09
 
Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Kollade precis också LF Mc-smart och fick 16995 Helförs helår, 33 bast, medelstor stad, bor centralt.
Drygt 11000 för halvförsäkringen. Klart billigare än tidigare år med avställningsbar försäkring :)
 

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Dessa försäkringar för mc är inget annat än fuffens.. ska ta och starta ett eget försäkringsbolag endast för mig själv.

Vilka försäkringar har så kallad av och på ställ som bilar.
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jo min vän men jag undrade vilka bolag. Garageförsäkring heter det visst.

Vad jag vet så har trygghansa garageförsäkring.
Vet någon om det finns något försäkringsbolag som inte kollar på ursprungseffekten förutom Bilsport och mc?
Idag har jag trygghansa och skulle gärna vilja få ett billigare alternativ.
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Även Bilsport och Mc samt IF har garageförsäkring. Dock tar ju inte Bilsport "sporthojar".
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Ska köpa en KTM 660 på söndag, självklart så måste den försäkras :gnissla

Är 18 år, haft A1(ska ta A2 till våren ASAP) sen 2011-08-11, bor i S(l)öd(d)ertälje med föräldrarna i radhus med garage, reggad på 24 kW.

Vad tror ni kalaset kommer gå på för mig om jag vill ha halvförsäkring(ingår alltid stöld väl?)? Känns som stöld är ett ypperligt alternativ när man bor i Södertälje :näsblod

Edit : Kollade på Compricer, vart uppringd och det enda han sa i telefonen "Aja detta kommer bli dyrt för dig, ringer upp dig lite senare" men det gjorde han aldrig :(
 
Last edited:

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Försäkra den som offroad på Bilsport MC. Vill minnas att jag betalade 4000kr hel/hel. Dock hade jag en 640.

Värt att kolla upp iaf.

Mvh Stellan
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Försäkra den som offroad på Bilsport MC. Vill minnas att jag betalade 4000kr hel/hel. Dock hade jag en 640.

Värt att kolla upp iaf.

Mvh Stellan

Tackar för svaret!

Hur gammal var du då?
Är Vänersborg likt Södertälje på något sätt? Typ att man behöver passet med sig när man vill komma in i Södertälje? :7peta

Edit : Kollade på Bilsport MC på deras onlinesak, 14.500 kronor för halv.
 
Last edited:

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Jag var 23 då om jag minns rätt. Första året med hoj och kort. Har för mig att åldern inte skulle spela nån roll på Offroadförsäkringen, men det kanske har ändrats.

Tackar för svaret!

Hur gammal var du då?
Är Vänersborg likt Södertälje på något sätt? Typ att man behöver passet med sig när man vill komma in i Södertälje? :7peta

Edit : Kollade på Bilsport MC på deras onlinesak, 14.500 kronor för halv.
 

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
LOL! Var det därför jag inte hittade Yamaha R1 i flikarna, skulle kolla priset men hittade inget som synd.
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Kunde inte hitta heller till min yamaha r6, verkar som dem inte försäkrar sporthojar eller?
 

Snowman89

Guest
Jag var 23 då om jag minns rätt. Första året med hoj och kort. Har för mig att åldern inte skulle spela nån roll på Offroadförsäkringen, men det kanske har ändrats.

Förra året var man tvungen att vara 24år för att få försäkra hojen på offroadförsäkringen.
Dessutom tror jag de har tagit bort offroadförsäkringen under vintern.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top