Knep för att slippa betala TV-licens

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Ring å säg att du skall arbeta/resa utomlands i ett antal månader (typ 12), när frågan kommer om hemkomstdatum och om du vill aktivera licensen då så säg att du inte vet utan du ringer dem. Funkar asbra..jag e fortfarande ute å reser.. :hihi
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Dee_cati skrev:
Detta är inget problem för mig men tydligen för min flickvän :mad: Ska det vara så svårt att ljuga för en statligt anställd person? Dem SKA man ljuga för, så har jag blivit uppfostrad iaf :4skrika

Äsch man behöver inte ljuga, jag svarar inte i telefonen har programerat in deras nummer så jag vet när dom ringer. Öppnar aldrig dörren om det kommer nån oanmäld som jag inte känner igen.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Twosaint skrev:
Äsch man behöver inte ljuga, jag svarar inte i telefonen har programerat in deras nummer så jag vet när dom ringer. Öppnar aldrig dörren om det kommer nån oanmäld som jag inte känner igen.

Samma här, men en viss annan person gör det.....
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Twosaint skrev:
Öppnar aldrig dörren om det kommer nån oanmäld som jag inte känner igen.


Fick oväntat besök av en jag kände igen.
inte f-n visste jag att han extraknäkte för Radiotjänst.:huvet
Han frågade mig om jag hade tv-licens, jag kunde inte ljuga för en jag känner(dock inte så jättebra).
Men hur f-n kan han sätta dit folk som han känner. :kocko
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
M.G.F skrev:
:fatta!

Vad fan har du för råärlig flickvän/sambo?? :va

Vet ej, har aldrig tidigare träffat nån som inte ens kan dra en vit lögn. På både gott och ont iofs, ibland vill man ju inte höra sanningen :)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
pucko skrev:
Fick oväntat besök av en jag kände igen.
inte f-n visste jag att han extraknäkte för Radiotjänst.:huvet
Han frågade mig om jag hade tv-licens, jag kunde inte ljuga för en jag känner(dock inte så jättebra).
Men hur f-n kan han sätta dit folk som han känner. :kocko

Jag vet inte om det är något rykte eller men har hört om folk som extraknäckt i umeå/luleå och satt dit studentpolare och fått pröjs för det. Om det är en "urban legend" har jag ingen aning om.
Det där om husransakan har jag svårt att tro, om man läser lagboken så tolkar jag det som att husrannsakan görs om straffet för brottet kan uppnå 2års fängelse om det stämmer har jag ingen aning om.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Äh, reklamfria sändningar (SVT) kan ju vara värt en hel del.

Men tittar man ALDRIG på det så ska man ju så klart inte betala.
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Hej!

Till att börja med kan du gå in på den här sidan:
http://www.informationsfrihet.se
Den handlar om just avskaffningen om tv-licenesen och knep å knåp för att slippa betala, alltså krypvägar.
Men du ville väl på något vis kunna på ärligt vis sätta dit dem å minsann påstå att du inte behöver betala tv-licens?! Tyvärr är inte detta för dig möjligt.

Citat från sidan jag tipsa om:
"Den nuvarande lagen om TV-avgift kom till 1989 och av 1 § framgår att den som innehar TV-mottagare skall betala TV-avgift för mottagaren till Radiotjänst i Kiruna AB.
Begreppet TV-mottagare beskrivs vidare som en anordning för mottagning av sådana etersändningar ("radiosändningar") och trådsändningar som förmedlar rörliga bilder (Prop. 1988/89: 18 s 43 ff). I praktiken innebär detta i dagsläget, förutom TV-apparater, video med kanalväljare, dator med tv-kort, videokamera med kanalväljare samt DVD-spelare med möjlighet att ta emot markbundna sändningar. Det är alltså en mycket betydande del av de medier i vilka information primärt sprids i dagens samhälle som innefattas under begreppet."

Så även om du inte har en analog mottagare hemma som tex. Boxer så måste du betala. "trådsändningar som förmedlar rörliga bilder" täcker nog med säkerhet in paraboler etc. tyvärr!

Så du måste få din flickvän att lära sig ljuga.
Man får tex ha en tv på prov i 15 dagar utan att betala.
Första gången kan man vara "ärlig" å säga att den är på prov.
"Kom tillbaka om 15 dagar så får vi se" säger din flickvän snällt.
Kanske om 315 dagar kommer han tillbaka, dra samma visa igen eller säg att ni inte har tv. Det är de enda som är möjligt.

Jag själv sa för lite mindre än ett år sen till en tv-licens snubbe att jag har tv på prov. Han har än idag inte kommit tillbaka.

// Peter
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Dee_cati skrev:
Vet ej, har aldrig tidigare träffat nån som inte ens kan dra en vit lögn. På både gott och ont iofs, ibland vill man ju inte höra sanningen :)

Hehehe... Nej jag kan hålla med om att vissa saker vill man inte veta. :zpy
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Twosaint skrev:
Jag vet inte om det är något rykte eller men har hört om folk som extraknäckt i umeå/luleå och satt dit studentpolare och fått pröjs för det. Om det är en "urban legend" har jag ingen aning om.


Jag vet att det finns en i Trollhättan som springer runt, och ringer på folk han känner och frågar efter TV-licens. Jag tror dom har provision på nya Tv-licenstagare. :mad: :kocko
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top