Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kolla över din kamtiming med klocka/gradskiva osv, det kan bli vääldigt fel annars.
Har för mig att ett kugg fel på kammen ger en skillnad på 24 vevaxelgrader...

Håll PTV över 2mm så är du säker, man kan krypa närmre men frågan är om det är värt det på gatan.

Jodå, det jag gjorde igårkväll var mer på prov för att se hur jag ska gå tillväga. Blir att fixa en gradskiva och låna hem en klocka för att göra det ordentligt senare. Men över 2mm alltså? Isåfall såg det ju rätt lovande ut på avgaskammen.

Ska höra mig för i veckan om att få slitsar frästa i kamdreven.Lite lättare att göra finjusteringar då. :)

Sen vad gäller oljebulorna på vipparmarna så verkar det klarar sig. Står ju i instruktionerna för kammarna att dom ska tas bort men det ser inte ut att behövas. Bör jag göra det ändå?
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Då har man hittat ytterligare några felkällor till att motorn gått dåligt stundvis. Ventilsätena, speciellt på avgasventilerna var väldigt grova med beläggning på något som förmodligen lett till att det varit otätt.

Ventiltätningarna levde inte riktigt heller upp till sitt namn. Bakelitringar skulle jag kalla dom i det skick dom var. Smulades sönder när jag slet loss dom med en spetstång. Strök i princip inte av någon olja från ventilskaftet och man såg tydligt i några av insugskanalerna (och avgas) att det runnit olja från ventilstyrningarna.

Bara 12 ventiler kvar att slipa nu. Tänkte få allt klart ikväll eftersom jag fick låna en fungerande ventiltång av Piteå MC.

Var förövrigt lite skillnad i styrkan på ventilfjädrarna. Dom gamla trycker jag med lätthet ihop en centimeter med tummen, dom nya hårdare APE fjädrarna kräver rätt så mycket kraft och går bara ihop en halv centimeter.

Åter till arbete... :gnissla
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Hvem var det som hadde bestilt offset drev til Katana fra Japan? En kompis i Gallivare må ha ett til sin Katana dragbike....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vad ska man bjuda för en Moto Martin byggt runt en -82:as GSX 1100 med följande attiraljer tro?

1260cc
RS36:eek:r
Åke Johnsson portad topp
Fetare kammar
Förstärkt koppling

Glömde fråga om det andra men jag vill minnas att veven är svetsad och balanserad enligt konstens alla regler. Kan även vara kuttad låda i den? Har lite historia inom drag racing också.

40 - 50 000? :va
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Vad ska man bjuda för en Moto Martin byggt runt en -82:as GSX 1100 med följande attiraljer tro?

1260cc
RS36:eek:r
Åke Johnsson portad topp
Fetare kammar
Förstärkt koppling

Glömde fråga om det andra men jag vill minnas att veven är svetsad och balanserad enligt konstens alla regler. Kan även vara kuttad låda i den? Har lite historia inom drag racing också.

40 - 50 000? :va

Hej
Detta är svårt att sätta ett pris, marknaden är liten!
Är den i 80tals skick som nybyggd har den affektionsvärde och då räcker inte 50 loppor!
å andra sidan är den ombyggd med nya hjul, usd gaffel bra bromsar mm så borde den oxså ligga över 50 till rätt köpare.
Befinner den sig mitt i mellan - då har den inte samma värde! Frågan är snarare vad det kostar att återställa eller bygga om den till det skick man önskar ha den - bara att räkna beroende på skick...

Hoppas det är lite hjälp på vägen...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hej
Detta är svårt att sätta ett pris, marknaden är liten!
Är den i 80tals skick som nybyggd har den affektionsvärde och då räcker inte 50 loppor!
å andra sidan är den ombyggd med nya hjul, usd gaffel bra bromsar mm så borde den oxså ligga över 50 till rätt köpare.
Befinner den sig mitt i mellan - då har den inte samma värde! Frågan är snarare vad det kostar att återställa eller bygga om den till det skick man önskar ha den - bara att räkna beroende på skick...

Hoppas det är lite hjälp på vägen...

Ja, det är ju som sagt rätt svårt. Ingen jättemarknad och rätt så ovanliga hojar. Hojen ser precis likadan ut som när ägaren byggde den och rejsade med den på 80-talet. Fälgarna är bytta från Martin fälgarna till något annat modernare. Har för mig att det sitter en konventionell gaffel. Kan vara från någon tidigare GSXR.

Skicket på hojen är vad jag förstått bra. Den har väl gått några tusen mil men den är ingen rishög. Han brukar ut och lufta den nån gång då och då under sommarn men inget han kör dagligen. Senaste åren sa han att han inte kört speciellt mycket.

Inte så jäkla många här uppe som vet att den finns och av dom som känner till den så är det jag, farsan och en till som är intresserade av att köpa så det blir ju inte direkt "marknadspris" som gäller. Tänkt höra om det går att komma och titta på den fram emot helgen, ska ändå låna lite verktyg av ägaren.

Köper jag den har jag för avsikt att förfina det som redan finns och behålla den som den är. Klassiker ska som sagt bevaras. :)

Kring 50 000kr är väl omkring vad jag tänkt, men det beror ju naturligtvis på vad det sitter för saker på den. Just nu står det mellan den här, en Katana och en CBX. Frågan är bara om less (cylindrar) is more? :D
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Ställ upp lite punkter och räkna ut vilken du vill ha mest, typ:

Ovanlig: Martin
Ballast rova: CBX
Driftssäker: Martin/Katana
Häftigast ljud: CBX
Körupplevelse: Martin
Ikoniserande historia: Katana/CBX
osv...

Fast med dina egna punkter feståss :)

Pris på Martin:en är som hultaren säger mycket svår att besvara, mest en personlig fråga om hur mycket den är värd för DIG.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ja, det är ju som sagt rätt svårt. Ingen jättemarknad och rätt så ovanliga hojar. Hojen ser precis likadan ut som när ägaren byggde den och rejsade med den på 80-talet. Fälgarna är bytta från Martin fälgarna till något annat modernare. Har för mig att det sitter en konventionell gaffel. Kan vara från någon tidigare GSXR.

Skicket på hojen är vad jag förstått bra. Den har väl gått några tusen mil men den är ingen rishög. Han brukar ut och lufta den nån gång då och då under sommarn men inget han kör dagligen. Senaste åren sa han att han inte kört speciellt mycket.

Inte så jäkla många här uppe som vet att den finns och av dom som känner till den så är det jag, farsan och en till som är intresserade av att köpa så det blir ju inte direkt "marknadspris" som gäller. Tänkt höra om det går att komma och titta på den fram emot helgen, ska ändå låna lite verktyg av ägaren.

Köper jag den har jag för avsikt att förfina det som redan finns och behålla den som den är. Klassiker ska som sagt bevaras. :)

Kring 50 000kr är väl omkring vad jag tänkt, men det beror ju naturligtvis på vad det sitter för saker på den. Just nu står det mellan den här, en Katana och en CBX. Frågan är bara om less (cylindrar) is more? :D

Harris Bakker Martin alla byggde vi för att få väghållning. Läckrast var en Martin med CBX :) mycket bling bling, Prova varva ur ett 6:1 rör utan insats man ryser ...
Vassast är GSX rovan som bekant.
Skulle jag köpa en CBX orginal (röd metallic inga kåpor ska det va) hamnade den nog i vardagsrummet, den är rätt tråkig att köra...
Katanan är lättast att få tag i och dom som hade en på 80 talet vill gärna köpa tillbaka en i dag och det gäller väl även vi som körde GSX1100 då. Och nu finns väl lite pengar att lägga på pojkdrömmen...
Varför inte köpa Marängen nu när du hittat en... Katanor hittar du i många år framöver. CBX = en investering, säkert bättre än pengar på banken...

Du kan nog få all info du behöver om Martin av Biker66 spana in hans hemsida!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ställ upp lite punkter och räkna ut vilken du vill ha mest, typ:

Ovanlig: Martin
Ballast rova: CBX
Driftssäker: Martin/Katana
Häftigast ljud: CBX
Körupplevelse: Martin
Ikoniserande historia: Katana/CBX
osv...

Fast med dina egna punkter feståss :)

Pris på Martin:en är som hultaren säger mycket svår att besvara, mest en personlig fråga om hur mycket den är värd för DIG.

Listan min ser ungefär ut som din. Att köpa en Katana vore ju som att köpa en till GSX, fast med ett tidlöst raceutseende och "kultikon"-stämpeln. En Katana skulle jag mest köpa för att den är så brutalt fetcool med modernare fjädring (USD gaffel, annan sving och fälgar). :yoparty

Köpa en CBX är också som du säger en (ljud)upplevelse. Snygg är den också, speciellt i rött. Körmässigt är den väl ingen aha-upplevelse, snarare tvärt om. När jag provkörde en förra året så visst, man hade ju ett flin från öra till öra på grund av ljudet men den var ju näst intill obehaglig att köra med mini-bromsskivorna och enkolvsok och en gaffel som hör hemma på en trampcykel. Lägg till på detta dom största fälgarna i världshistorien. Den skulle kosta att få till som jag vill ha den utan att förstöra grundutseendet.

Martin:en är ju lite allt av det ovan. Byggd runt en klockren motor med en tuff rörram. En hoj som man i princip kan bygga hur som helst.

Harris Bakker Martin alla byggde vi för att få väghållning. Läckrast var en Martin med CBX :) mycket bling bling, Prova varva ur ett 6:1 rör utan insats man ryser ...
Vassast är GSX rovan som bekant.
Skulle jag köpa en CBX orginal (röd metallic inga kåpor ska det va) hamnade den nog i vardagsrummet, den är rätt tråkig att köra...
Katanan är lättast att få tag i och dom som hade en på 80 talet vill gärna köpa tillbaka en i dag och det gäller väl även vi som körde GSX1100 då. Och nu finns väl lite pengar att lägga på pojkdrömmen...
Varför inte köpa Marängen nu när du hittat en... Katanor hittar du i många år framöver. CBX = en investering, säkert bättre än pengar på banken...

Du kan nog få all info du behöver om Martin av Biker66 spana in hans hemsida!

Själv har jag alltid tyckt att just Martin CBX:en var den fulaste. Bakker gjorde däremot en jäkligt läcker. :D

6-1 pipa har jag provkört där omkring 7500 varv och det låter gött. Dessvärre hänger ju inte hjulupphängningen med. :död

Motorn är nog det snyggaste du kan hitta och det häftigaste ljudmässigt, men som du säger så gränsar den på tråkig. Den kräver så oerhört mycket med varv för att vara skojj. En GSX tycker jag är kul bara man kommer utanför tätort. Bottenvridet är ju behållningen. Att kunna fisa på 5:ans växel i 50km/h och bara öppna spjället och vråla iväg tycker jag är härligt. :)

Just nu för min del är det CBX:en och Martin:en det står mellan. CBX:en för att sex cylindrar är brutalt och för att det är en rejäl och stor hoj som passar en person med min kroppshydda. Jag satt väldigt bra på den jag provkörde. Den skulle jag kunna köpa, problemet är att den saknar originallack och har gått dryga 13000mil. Visserligen bara två ägare och båda har skött om den väl, men den känns som en tickande bomb. Det som talar för den dock är priset jag kan få den för, ca 30 000kr men jag var inte riktigt sugen på ett nytt projekt utan vill köpa en färdig hoj tills jag är klar på riktigt med min GSX.

Det som talar för Martin:en är just att den är ready to go. Byta olja, filter och fylla på fräsch bensin sen är det bara tuta och köra. Sen kan jag ju i framtiden om jag vill bygga vidare på den, vad det då kan tänkas bli.

Nåja, får se till att slita ihop mycket övertid i sommar nu när jag äntligen fått jobb (bara vikariat dock) så jag kan betala för allt det roliga.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Du kan nog få all info du behöver om Martin av Biker66 spana in hans hemsida!

Följer du rådet från den tokiga bålstabon så rekommenderar jag de kopierade artiklarna längst ner på Miscellaneous-sidan :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jodå, tittat lite där både förut och nyligen. Mycket matnyttig läsning. :)

Hursomhelst, nu är jag då klar med den tråkiga biten i motorn - slipa ventilsäten och byta ventiltätningar.

DSC_0012-12.jpg


Som jag tidigare nämnde så var ventiltätningarna totalt skräp. Nästan otroligt att den inte bolmat blårök när jag kört den. Nu sitter dock dom nya tätningarna på plats och allt verkar sitta väldigt bra nu. Var en pina att slipa in ventilerna. I princip alla ventilsäten på avgas-sidan hade kraftig beläggning, något som förmodligen (i kombination med kassa gasare) bidragit till att hojen gått som den gått eftersom förbränningsrummen inte varit riktigt täta. Var inte lika illa på insuget men lite beläggning fanns det.

Nu återstår det bara att stoppa i dom nya fjädrarna. Blir nog att börja med det imorgon kväll efter skolan. Lyckades få ordning på ventiltången efter att jag smorde upp den med lite olja.

Sen är det bara den roliga biten kvar - kolla PTV ordentligt och skruva ihop allt. :)

Införskaffade även en ny oljekylare. Den jag köpte tidigare blev för hög plus att det visade sig vara AN10 anslutningar då jag skulle ha en med AN8.

DSC_0015-9.jpg


9 rader, ca 60mm hög och 250mm bred. Blir nog bra. :tummenupp
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Puh, nu jäklar sitter alla ventiler och ventilfjädrar på plats. Var betydligt mer lättsamt än att slipa ventilerna men krävdes lite mer råstyrka för att få fjädrarna att ge efter sig. Jäklar vilken skillnad i styrka motför dom gamla slitna fjädrarna. :näsblod

Nu ska jag förbi Martin-mannen och höra när jag kan komma och titta på den.

Ska montera på toppen sen och kolla hur PTV stämmer. Ser det bra ut så ska jag nog börja se över kamdreven.

Uppdatering:

Var förbi och surrade en stund och intervjuade han mer om Martin:en.

Något jag kommit fram till är att den blir dyr om jag ska betala "marknadspris", blir det någon form av "kompispris" kanske jag kommer undan billigare.

Utöver motordetaljerna jag redan nämnt så har den större ventiler på insuget, förstärkt koppling, kraftigare kamkedja, helsvetsad och balanserad vev samt undercuttad 2:a. Norris kamaxlar med okänd duration / lyft men enligt han så var det inga monsterkammar. Martin framgaffel med GSX 1100 -82 framfälg och GSXR-750 -85/86 bakfälg.

Hojen har sedan den byggdes -82/-83 gått lite drygt 2000 mil så vitt han kunde minnas. Nickelkromateringen på ramen var i bra skick bortsett från en spricka vid ena motorfästet (bak) som var lagad med hårdlödning. Utöver det var det väl inget direkt märkvärdigt.

Så kort och gott: en kulturmaskin i mycket gott skick med rätta sakerna på. Dyyyrt! :näsblod
 
Last edited:

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Puh, nu jäklar sitter alla ventiler och ventilfjädrar på plats. Var betydligt mer lättsamt än att slipa ventilerna men krävdes lite mer råstyrka för att få fjädrarna att ge efter sig. Jäklar vilken skillnad i styrka motför dom gamla slitna fjädrarna. :näsblod

Nu ska jag förbi Martin-mannen och höra när jag kan komma och titta på den.

Ska montera på toppen sen och kolla hur PTV stämmer. Ser det bra ut så ska jag nog börja se över kamdreven.

Uppdatering:

Var förbi och surrade en stund och intervjuade han mer om Martin:en.

Något jag kommit fram till är att den blir dyr om jag ska betala "marknadspris", blir det någon form av "kompispris" kanske jag kommer undan billigare.

Utöver motordetaljerna jag redan nämnt så har den större ventiler på insuget, förstärkt koppling, kraftigare kamkedja, helsvetsad och balanserad vev samt undercuttad 2:a. Norris kamaxlar med okänd duration / lyft men enligt han så var det inga monsterkammar. Martin framgaffel med GSX 1100 -82 framfälg och GSXR-750 -85/86 bakfälg.

Hojen har sedan den byggdes -82/-83 gått lite drygt 2000 mil så vitt han kunde minnas. Nickelkromateringen på ramen var i bra skick bortsett från en spricka vid ena motorfästet (bak) som var lagad med hårdlödning. Utöver det var det väl inget direkt märkvärdigt.

Så kort och gott: en kulturmaskin i mycket gott skick med rätta sakerna på. Dyyyrt! :näsblod

Hmm vill han sälja eller är det du som frågat om att köpa? Marknadspris är ju annars vad marknaden vill betala. Och vill han sälja så får han väl helt enkelt kolla vad marknaden erbjuder.
För hur du än gör så antar jag att din plan är uppdatering eller konservering. Ytterligare pengar hursomhelst. Jag skulle inte banga för den motorn iaf. Kan även tänka mig hela hojen, fast då skulle den absolut moderniseras:D .

/Uffe

Någon som köpt Biltema värsta rejsoljan i år? Nytt art nr: reagerade jag på. Men tyckte även att innehållet var "vattnigare" än vanligt.

/U
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hmm vill han sälja eller är det du som frågat om att köpa? Marknadspris är ju annars vad marknaden vill betala. Och vill han sälja så får han väl helt enkelt kolla vad marknaden erbjuder.
För hur du än gör så antar jag att din plan är uppdatering eller konservering. Ytterligare pengar hursomhelst. Jag skulle inte banga för den motorn iaf. Kan även tänka mig hela hojen, fast då skulle den absolut moderniseras:D .

/Uffe

Någon som köpt Biltema värsta rejsoljan i år? Nytt art nr: reagerade jag på. Men tyckte även att innehållet var "vattnigare" än vanligt.

/U

Jag vill köpa den och han kan tänka sig sälja den. Som jag nämnde tidigare så kör han inte speciellt mycket hoj nuförtiden. Lite drygt 2000 mil på mätaren sedan -82/-83 säger ju en del. Han luftar den då och då sedan han slutade köra på strippen med den för ett antal år sedan. Han är inte intresserad utav att tjäna en jättemassa pengar utan jag tror hellre han ser hojen gå till någon som uppskattar den.

Enda rimliga jämförelsen (prismässigt) jag kan hitta just nu är Katanan på Blocket. Motorn är väl i stort densamma som sitter i Martin:en, fast med modernare framgaffel osv. men då har Katten en customlack som kanske inte är för alla. Den vill han ju ha 49 000kr för, något jag inte tycker är speciellt orimligt.

Min plan med hojen (Martin:en) om jag köper den är väl egentligen att bevara den som en klassisk racehoj. Försöka hitta tidsenliga Dymag, Campagnolo eller Astralite fälgar, AP-Racing bromsok, annan gaffel, smoothbores (CR37 / VM33). Tuffast hade ju varit Öhlins konventionella gaffel, men ack vad pengar.

Nåja, inte där ännu så vi får se hur det blir. När jag sett hojen så får jag väl lägga ett bud. Borde bli nån vecka här framöver.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur pass mycket bör man slitsa kamdreven när man slipar upp dom? Slitsat så att jag har lite lite drygt en halv skruvdiameter (M7) åt vardera sida av "originalhålet". Antar att det räcker gott och väl?
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Provkörningen gjord! Raksträckan utanför är tyvärr lite för kort för att ladda riktigt och kurvtagningsförmågan är lika med noll men i övrigt så kändes hojen riktigt bra. Det som fattas nu är monteringen av frontkåpan och en bänkning! Tjoho!
 

Bifogat

  • Foto0307.jpg
    Foto0307.jpg
    156.3 KB · Visningar: 184

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Provkörningen gjord! Raksträckan utanför är tyvärr lite för kort för att ladda riktigt och kurvtagningsförmågan är lika med noll men i övrigt så kändes hojen riktigt bra. Det som fattas nu är monteringen av frontkåpan och en bänkning! Tjoho!

Kanoners:yoparty Är hojen parkerad på "raksträckan" på bilden, kan vara lite problem med fästet kanske:D Har du bänkat den förut, vilka förhoppningar har du?

/Ingvar
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Hur pass mycket bör man slitsa kamdreven när man slipar upp dom? Slitsat så att jag har lite lite drygt en halv skruvdiameter (M7) åt vardera sida av "originalhålet". Antar att det räcker gott och väl?

Det bästa är nog att montera ihop och dit med gradskivan. För att tex justera 1 grad krävs nästan bara att lossa bultarna, titta ilsket på drevet och sedan dra fast..
Glöm inte att låsa bultarna med gänglåsning när du är nöjd.
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Kanoners:yoparty Är hojen parkerad på "raksträckan" på bilden, kan vara lite problem med fästet kanske:D Har du bänkat den förut, vilka förhoppningar har du?

/Ingvar

Det är i slutet på raksträckan..:) Jag har inte bänkat förut så jag har ingen aning om hur kurvan ser ut men tempramentet känns bra.
Effekten borde hamna runt 170-180hk. men målet iaf med denna motor är 200 på hjulet, inte i år dock men får jag uppgradera lite till så.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top