Katana och GSX 1100-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
'Standardborr', va e de ?? :va
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Väder......

Oj oj oj, vilket väder i Stockholm idag, nu har jag officiellt öppnat hoj säsongen för mig allafall. Hade en tur till stan med SVn och det kändes kanon. :)

Imorgon blir det repris om inget oförutsett dyker upp. :)

Tyvärr väntar jag fortfarnade på framdreven till brorsans silver Kat så den fick vänta fint i garaget. Någon som kan rekommendera en duktig sadelmakare i stockholmsområdet? har införskaffat mig läder/galoon.
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nu börjar det närma sig uppstart.. saknar bara oljefilter och dom berömda motorfästena.:)
 

Bifogat

  • Foto0283.jpg
    Foto0283.jpg
    229.4 KB · Visningar: 214

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Bygga om 750 es till katana

Har möjlighet att få tag på ett 750 es -83 objekt billigt och lurar på hur stora likheterna är mellan den och katanan (1100:an) då jag funderar på ombygge. Känner till att rambenen på katanan är runda medan de är fyrkantiga på es:en men är det samma storlek på ramarna, passar 1100 motorn i chassit, osv.
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Gay sträckaren..

:hihi

Se, där är den lilla blå gay-sträckaren igen :hihi Ja det är avhandlat förr men jag kan inte låta bli när jag jag tänker på vad den kostar kontra en lång M8-bult med mutter och en modifiering av bef. sträckare:tungan Men som IngvarB sa så ÄR det många som tittar in i mörkret under förgasarna:tungan (Detta inlägg är för övrigt att anse som spam)

Jag vet att du innerst inne har våta drömmar om gay sträckaren..

Du har ju redan dräglat ner den jag har på Den Röde..:D:D

Nu åker jag till fjälls i en vecka !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Vår mönstring.

Är ni i Stockholssektionen redo för en vårträff?? Min är klar nu:D

/Ingvar

PS.
Notera speciellt den färgglada kamkedjesträckaren.
DS


Den Röde har varit klar hela tiden !:tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Inte förlängd, men en sving från en GSXR 1100 90'a (MatteGC hade en på lager). Den är ca: 5cm längre än min gamla. Efter dagens provkörning verkar den behövas:yoparty. Vill ju åka 9'or och då underlättar den längre svingen.

Ja din båge var en pigg rackare, bra pulver:tummenupp.

/Ingvar

Inge fel på ögena mao:D Så var det bara bänkningen kvar då? Så vi får veta om varje extra häst har klätts i ROSA? Fast i ditt fall har du nog fått dubbelt upp!
Och jo den är klar så när som på olja och filter, lite ny färg på avgassystemet ska dit också. Har för mig att man måste betälla filter hos Mekonomen inget dom har på hyllan. Trodde i min enfald att jag hade kvar på lagret men hade visst förbrukat det sista utan att fylla på:huvet
Vad använder man som bra alternativ till den där blå dödskallemärkta gucket till Pingelkranens adapterplatta? Tror att det är där det fuktar. Tänkte riva och göra om.
Har i af en hel ljuskontroll på höger styrhalva nu:)

/U
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Nu när våren är här så är det lämpligt att se över gräsklipparen..
 

Bifogat

  • Foto0288.jpg
    Foto0288.jpg
    219.2 KB · Visningar: 190

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Inge fel på ögena mao:D Så var det bara bänkningen kvar då? Så vi får veta om varje extra häst har klätts i ROSA? Fast i ditt fall har du nog fått dubbelt upp!
.....
Vad använder man som bra alternativ till den där blå dödskallemärkta gucket till Pingelkranens adapterplatta? Tror att det är där det fuktar. Tänkte riva och göra om.

/U

Japp, jag bänkade lite "manuellt" vid gårdagens provkörning. Power wheelies på tvåan med den längre svingen och lägre utväxlingen bådade gott:yoparty

Guckan är ju vanlig Hylomar, det är rena hälsokosten.

/Ingvar
 
Last edited:

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Vad använder man som bra alternativ till den där blå dödskallemärkta gucket till Pingelkranens adapterplatta? Tror att det är där det fuktar.
/U

Menar du plattan upp mot tanken eller själva kranen som du gängar in i plattan?

Till plattan uppåt har jag aldrig använt något annat än packningen som medföljer.
Till kranen som gängas in i plattan har jag bara använt vanlig gängtejp. Har aldrig haft läckage.

Nu när våren är här så är det lämpligt att se över gräsklipparen..

Så ska det se ut:yoparty
:rofl
 
Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Har möjlighet att få tag på ett 750 es -83 objekt billigt och lurar på hur stora likheterna är mellan den och katanan (1100:an) då jag funderar på ombygge. Känner till att rambenen på katanan är runda medan de är fyrkantiga på es:en men är det samma storlek på ramarna, passar 1100 motorn i chassit, osv.

De gick en 750 ES/EF med katanakläder i Västerås för typ 15 år sedan. Så de ska vara mindre problemos att få till.
Det är väll infästningar för tank, sadel, "anka" å sidokåpor. anpassa kåpfäste fram.
Det är INTE samma storlek på ramarna.
750 motorn e mindre än 1100E/ES/EF
Men olje/luftkylda R-motorerna passar bättre, sikta in drevet å anpassa motorfästen efter detta :)
Jag hade en 750ES -83 där det sattes in en R-750 91:a :)
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
:tungan
Menar du plattan upp mot tanken eller själva kranen som du gängar in i plattan?

Till plattan uppåt har jag aldrig använt något annat än packningen som medföljer.
Till kranen som gängas in i plattan har jag bara använt vanlig gängtejp. Har aldrig haft läckage.



Så ska det se ut:yoparty
:rofl

Menar adapterplattan. Jag använder vanlig gängtejp också men även gucket. Har för mig att jag skrev det:va Ok Hylomar hette det ju. Man fick ju med en liten nötkrämspåse:D Som smetades dit. Hursomhelst så är det inget allvarligt. Torkade bort lite skit och öppnade kranen så fick den stå så under dagen då jag höll på med hojen. Och inte en droppe. Men det verkade som att det kan komma mellan tank och platta. om något alls.

Trevligt med pulver mao Ingvar! Annan utväxling?

Ska beställa oljefilter i morn och inhandla lite "Racingolja":D så är jag också klar, eller iaf körbart klar. Ska man var petig så kanske man ska tömma tanken och montera om kranen. Men det kan ju göras närsomhelst. Och med fördel innan en tankning:tungan

/Uffe
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån som har en aning om det går att hitta 520:s offsetdrev till GSX:arna eller måste jag göra ett eget?

Råkar nämligen vara så att det bara finns 520 och 525 drev till Aprilia (där fälgarna kommer ifrån) och att köpa ett 530 drevämne till bakfälgen var svindyrt.
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Nån som har en aning om det går att hitta 520:s offsetdrev till GSX:arna eller måste jag göra ett eget?

Råkar nämligen vara så att det bara finns 520 och 525 drev till Aprilia (där fälgarna kommer ifrån) och att köpa ett 530 drevämne till bakfälgen var svindyrt.

Om jag inte är alldeles ute och seglar,så kan man använda 525 drev till 530 kedja(tror till och med att jag har den setup:en på Kattan Vortexdrev)

Jag gick ner till 42 kugg på bakhjulet, så nu är det 17/42.

/Ingvar

Ska du åka 300km/h:rolleyes: ?
Nä dit med 48/49kugg så du får lite fart i bitarna...........
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top