Nytt rekord på Bogesundsvägen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
955i skrev:
:corn:

(Förresten så är Bogesund rätt vackert från några hundrameters höjd)

Har just varit ner till Länna, i förrgår, något Rabattvaruhus, dom har helt suveräna Micro-Cheddar-Popcorn! :yoparty Inga vanliga usla med eller utan smörsmak-popcorn!

:corn: :corn: :corn: :corn: :corn: :corn:

/B
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Kan ni vara vänliga och tala om dag och tid när ni tänker försöka sätta rekordet så man kan hålla sig därifrån!

Jag hoppas även att ingen blir skadad vid detta tillfälle. Ellboda är ju en 50 sträcka där det finns en hel del barn, samt Bogesundsvägen är ju en bra väg att öva kurvteknik för oss som inte är så skärpta på det ännu och det är ju många övningskörare där! Vore ju synd om ni skulle behöva väja i hög fart för nån av dessa hinder!

Men rekordet kanske ska sättas nattetid? Då är det troligtvis bara ert eget liv som ligger i riskzonen.......... om älg, rådjur eller lösgrus dyker upp......

Jag är oxå lastgammal men anser att människan gör vad den vill med sitt liv men ingen har rätt att ta nån annan med sig!!!!!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Drakkvinnan skrev:
Kan ni vara vänliga och tala om dag och tid när ni tänker försöka sätta rekordet så man kan hålla sig därifrån!

Jag hoppas även att ingen blir skadad vid detta tillfälle. Ellboda är ju en 50 sträcka där det finns en hel del barn, samt Bogesundsvägen är ju en bra väg att öva kurvteknik för oss som inte är så skärpta på det ännu och det är ju många övningskörare där! Vore ju synd om ni skulle behöva väja i hög fart för nån av dessa hinder!

Men rekordet kanske ska sättas nattetid? Då är det troligtvis bara ert eget liv som ligger i riskzonen.......... om älg, rådjur eller lösgrus dyker upp......

Jag är oxå lastgammal men anser att människan gör vad den vill med sitt liv men ingen har rätt att ta nån annan med sig!!!!!


Det är ingen idé att ens försöka!! Dom äger den där vägen,och skiter i vad gemene man/kvinna tycker.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Drakkvinnan skrev:
om älg, rådjur eller lösgrus dyker upp......

Glöm inte Vildsvinen kring Boge... :tungan Hade för ett par år sedan en diskussion med K-Micke här på SH om dom, storsvinen, verkligen är lika stora som en Björnhona, många hårda ord, men jag vill nu krypa till korset, efter att ha läst massa naturböcker hela vintern... :fyllisar och säga att K-Micke hade rätt. Svinen kan bli lika stora som björnar, 2-300 kg? :3freak Kul krocka med en sådan....

/B
 
Last edited:

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2006 KTM 950 SM
RoLLER skrev:
Vad var det rekordet på Bogan va egentligen. Nån hade väl kört på 4:15 om jag inte missminner mig?

DTM och Fredde var där idag och representerade lite. Landade på 4:03 på uppvärmningen, utan att kunna vägen. Det va första repan på volley mao.

På kvalet ikväll blev det 3:54.

Race-tempot (körs i veckan) kommer nog att ligga på ca. 3:45-3:48.

Vill ni att vi filmar race'et och slänger upp det?


Orkar inte säga mer än att detta är ganska omoget och att flertalet riktiga rr-förare med lätthet skulle slå ditt sk "rekord" om de vore dumma nog att försöka.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Är det fint väder så kommer jag nog ner och stimmar lite med er imorn. Är ju en rätt trevlig vägsträcka det där. :)
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kreuger skrev:
Är det fint väder så kommer jag nog ner och stimmar lite med er imorn. Är ju en rätt trevlig vägsträcka det där. :)

Söndag... Ta med dig regndäck... :7peta Brukar IOFS finnas en däcksbuss vid depån, men man vet ju aldrig.... :)

/B
 

El Phantasmo

Snygg. Sexig. Singel.
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Innan hårnålen på kullen , V-ås.
Hoj
inte ens en sparkcykel
Jansen skrev:
:va
Hoppas du skämtar.

För er som såg den röda Golfen på Tullinge så kände jag han som körde hojen.
Och för er som inte sett den, så gick hojen nästan genom bilen.
Träffade i sidan. Han satt kvar på hojen i bilen när ambulanspersonalen kom... :(

Visst. Det är ballt att se hojfilmer. Fast på bana.

Jag kanske också börjar bli gammal...


//Anders


Är det den här du menar?

Finns nån mer bild på den där man ser hur hojen klyvit halva govlet på bilen :3freak

Såna tillfällen får en att tänka till... usch! :rolleyes:

Men var inte det ute vid Bro vid fliesbergs typ? :va
 

Bifogat

  • mckrasch-185897-0_368.jpg
    mckrasch-185897-0_368.jpg
    17.4 KB · Visningar: 825

mickelin

Guest
benkar skrev:
Glöm inte Vildsvinen kring Boge... :tungan Hade för ett par år sedan en diskussion med K-Micke här på SH om dom, storsvinen, verkligen är lika stora som en Björnhona, många hårda ord, men jag vill nu krypa till korset, efter att ha läst massa naturböcker hela vintern... :fyllisar och säga att K-Micke hade rätt. Svinen kan bli lika stora som björnar, 2-300 kg? :3freak Kul krocka med en sådan....

/B

Brorsan tog en vildsvinsgalt för några veckor sedan med bilen på E4:an. Han var rätt spak efteråt, säger att fanskapet tog upp en av filerna på motorvägen helt och hållet när den låg raklång över vägen (och blödde). han jämförde med en liten häst... :död
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
mickelin skrev:
Brorsan tog en vildsvinsgalt för några veckor sedan med bilen på E4:an. Han var rätt spak efteråt, säger att fanskapet tog upp en av filerna på motorvägen helt och hållet när den låg raklång över vägen (och blödde). han jämförde med en liten häst... :död
Vildsvin är ruggigt stora.

/Mannen-som-missade-en-Galt-med-tio-meter-för-en-vecka-sedan-i-Häckeberga
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
RoLLER skrev:
Vad var det rekordet på Bogan va egentligen. Nån hade väl kört på 4:15 om jag inte missminner mig?

DTM och Fredde var där idag och representerade lite. Landade på 4:03 på uppvärmningen, utan att kunna vägen. Det va första repan på volley mao.

På kvalet ikväll blev det 3:54.

Race-tempot (körs i veckan) kommer nog att ligga på ca. 3:45-3:48.

Vill ni att vi filmar race'et och slänger upp det?

SJÄLVKLART!!!!Upp med filmen >0)
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
K-Micke skrev:
Bra! Jag tycker att vi reser en sten till minnet av Rogga's körning och utnämner honom till Kungen av Bogesund, och sen lägger ner "tävlandet" på allmäna vägar.
Instämmer, tidtagning och hets leder bara till tråkigheter.

/A
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Usch och fy, ja. Inte köra fort på allmän väg, aja bajja och allt det där.

För övrigt sattes 4:15 av en KTM 640 som gick på varvstoppet mest hela vägen i 165 km/h och utan bakbroms. Så det är inte så svårt att slå... :)


Kör med huvudet!


/R
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Drakkvinnan skrev:
Men rekordet kanske ska sättas nattetid? Då är det troligtvis bara ert eget liv som ligger i riskzonen.......... om älg, rådjur eller lösgrus dyker upp......

Jag är oxå lastgammal men anser att människan gör vad den vill med sitt liv men ingen har rätt att ta nån annan med sig!!!!!

Stackars älgen o de andra djuren! :4skrika
:fakta
 

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 996 SPS
Raid72 skrev:
Usch och fy, ja. Inte köra fort på allmän väg, aja bajja och allt det där.

Att köra fort på allmän väg är inte det som klankas ner på... Att ta tid på allmän väg är aja bajja.

Kör du fort kan du utan stress slå av och smyga dig igenom partier där det är rikskabelt att köra snabbt, för dig och för andra. Jagar du tider har du inte den lyxen, det är tiden som gäller, din och framför allt andras säkerhet kommer i andra hand.

Bogesundsvägen har lite över 30 utfarter, tidvis tät trafik, bebyggelse, barn, cyklister, hästar och vilt.
Vissa partier kan köras fort utan större risk men absolut inte hela sträckan.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
släpp tunelseéndet en snabbis och kolla dikena på boge.. det står uppresta kors lite här och där...

moralmode:eek:n
Jag låter boge (oftast) vara för att Jag inte kan hålla mig från att köra på,
Trist om en ådrig häst med tom blick skulle flippa ur med en nervös 11 årig ridtjej på sig bara föe att man måste ha några hundradelar,
De vet väl iof vi detta laget att det gasas friskt där men ändå...
moralmode:eek:ff

Det där kändes skitkonstigt, hur klarade Jag mig tycker ni?
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
sus_scrofa_4041.jpg

och inte är dom vackra heller....
Bara en tidsfråga innan nån kommer att stryka med på bogesund.
Obs: lägger in en länk på hur det kan gå vid krock med lastbil
klicka för fan inte på länken om ni är känsliga! ok.... :3freak
Och det är inte från sverige....
1a
2a
3e
4e
http://www.ogrish.com/archives/2_bikers_crushed_by_truck_Jul_29_2005.html
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
mmm håller med,så kan det se ut i verkligheten...
inte som på film att man reser sig upp och åker vidare
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top