Nytt rekord på Bogesundsvägen.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Tysken skrev:
Rekordet är 3.14.23 satt den 13 Juli 1985 av Rogga i Likpipparna MC på en CB1300

Bra! Jag tycker att vi reser en sten till minnet av Rogga's körning och utnämner honom till Kungen av Bogesund, och sen lägger ner "tävlandet" på allmäna vägar.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
RoLLER skrev:
Vad var det rekordet på Bogan va egentligen.

DTM och Fredde var där idag och representerade lite. Landade på 4:03 på uppvärmningen, utan att kunna vägen. Det va första repan på volley mao.

Såg/mötte DTM och Fredde på bron framåt 17-tiden efter en fika i Vaxholm. finfint väder, lagom varmt, mulet men ljust, och bara lite lätt grus i någon kurva. Dock, ännu en gång, lite skeptisk till Boge, tex efter att i torsdags kväll kommit in i en skymd kurva och inser att två hästtjejer (eller var en av dom kanske RoLLER]? :D ) just ridit över vägen... hade vi kommit 10 sekunder tidigare... :3freak

Men, fin väg, kul gasa, lagom, på :)

/B
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
benkar skrev:
Såg/mötte DTM och Fredde på bron framåt 17-tiden efter en fika i Vaxholm. finfint väder, lagom varmt, mulet men ljust, och bara lite lätt grus i någon kurva. Dock, ännu en gång, lite skeptisk till Boge, tex efter att i torsdags kväll kommit in i en skymd kurva och inser att två hästtjejer (eller var en av dom kanske RoLLER]? :D ) just ridit över vägen... hade vi kommit 10 sekunder tidigare... :3freak

Men, fin väg, kul gasa, lagom, på :)

/B
Kan tänka mig att du såg ut ungefär så här i hjälmen då:
 

Bifogat

  • Benkar.JPG
    Benkar.JPG
    14.1 KB · Visningar: 571

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Biifer skrev:
Kan tänka mig att du såg ut ungefär så här i hjälmen då:

Nja, var ju lugnt, hästarna hade ju hunnit upp i skogen... :) Men skulle tro att min blick/förtvivlan liknade bilden/blicken på en Bogerunda förra året i augusti, då jag kom över ett backkrön och inser att jag nu ska möta en bil, samt en hoj på min väghalva, men lyckas köra/vingla ut på högervägkanten, och polarna bakom lyckas med samma manöver, kasta sig åt höger utan att fara ner i diket. Lovade mig själv att efter det aldrig köra Boge igen, men tror gott om hojåkare, att ingen är så korkad igen, så jag har kört lite där även i år! :tummenupp

/B
 

MC Doktorn

Guest
benkar skrev:
Såg/mötte DTM och Fredde på bron framåt 17-tiden efter en fika i Vaxholm. finfint väder, lagom varmt, mulet men ljust, och bara lite lätt grus i någon kurva. Dock, ännu en gång, lite skeptisk till Boge, tex efter att i torsdags kväll kommit in i en skymd kurva och inser att två hästtjejer (eller var en av dom kanske RoLLER]? :D ) just ridit över vägen... hade vi kommit 10 sekunder tidigare... :3freak

Men, fin väg, kul gasa, lagom, på :)

/B

Jag tror roller`s häst intresse har nog skapats på bogesund med så många snygga tjejer på hästar förstår man varför han nu vill vara där så mycket han kan.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
2ono skrev:
Jag tror roller`s häst intresse har nog skapats på bogesund med så många snygga tjejer på hästar förstår man varför han nu vill vara där så mycket han kan.

Mmmmm :) @RoLLER: Finns det något speciellt stall du vill rekommendera för/till oss ungkarlar? :7peta

/B
 

IronMike

Guest
RoLLER skrev:
Vad var det rekordet på Bogan va egentligen. Nån hade väl kört på 4:15 om jag inte missminner mig?

DTM och Fredde var där idag och representerade lite. Landade på 4:03 på uppvärmningen, utan att kunna vägen. Det va första repan på volley mao.

På kvalet ikväll blev det 3:54.

Race-tempot (körs i veckan) kommer nog att ligga på ca. 3:45-3:48.

Vill ni att vi filmar race'et och slänger upp det?
Kan styra upp flera kameramän om så önskas? .. så får du mer material till redigeringen :tummenupp Hojta gärna till (pm) när det blir av så kan man ju om inte annat kanske ansluta :yoparty

Moto gp på bogis va ett tag sen sist :fyllisar
 

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Fy faaan va balt att rejsa på almäna väggar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :yoparty

Skit i hesttejerna, de får fann flytta på sig när de komer motorsyklar :mad: :mad:
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Citat:
Inskickat av Tysken
Rekordet är 3.14.23 satt den 13 Juli 1985 av Rogga i Likpipparna MC på en CB1300

Silwer skrev:

Inte så mycket att skratta åt... :7peta I mitten av 80-talet slutade "tävlandet/tidtagandet" på Boge med en tragisk dödsolycka :( Varit rätt lugnt sedan dess, men nu verkar det vara på G igen, ta tid, tävla osv... :3freak

Edit/

Men bara jag inte behöver fronta med någon tävlande så, eller att någon jag känner/bryr mig om kraschar, så tänker jag inte lägga några ytterligare moraliska aspekter över det hela... :tungan orkar inte munhuggas om sådant här, lägger min energi på att ha kul ute på vägarna för mitt egets nöjes skull, samt försöka lura ut folk på lite kuliga vägar!

Kan inte folk helt enkelt njuta av lite hojåka, för sin egen skull, ja, det kan gå undan ibland, andra gånger tar man det lugnare, allt efter humör och dom goda eller onda aningar man har, men måste det börjas ta tid, filmas osv, vad ska bevisas? Någon form av manlighet? Åtminstone jag kan visa det på andra sätt.. :D

Å tredje sidan så börjar jag kanske bli gammal och tråkig... :död åtminstone ute på vägarna... :rofl

/Slut Edit

/B
 
Last edited:

sandstream

Guest
RoLLER skrev:
Vill ni att vi filmar race'et och slänger upp det?
Nej...
benkar skrev:
Inte så mycket att skratta åt... :7peta I mitten av 80-talet slutade "tävlandet/tidtagandet" på Boge med en tragisk dödsolycka :( Varit rätt lugnt sedan dess, men nu verkar det vara på G igen, ta tid, tävla osv... :3freak
Känner ingen av de personer som nämns i tråden personligen men det vore tragiskt om någon av dem skulle stryka med i jakten på något fjantigt rekord :(
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sist jag körde Boge själv såg jag magkåpan på en oidentifierad hoj. Han kom på bakan över ett krön och mötte mig. Jag hade pecis passerat en bil som skulle svänga vänster över killens körfält. Känns lite taskigt att riskera att blanda in andra i ens eget bus.
 

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
Skit i tidtagning och hets att köra på en bättre tid på allmän väg, gör det på bana istället. Kör gärna aktivt men det behöver inte gå till överdrift det är så lätt att det händer något, tex som för polarn i torsdags kv. :huvet
 

Bifogat

  • nifsta_re.jpg
    nifsta_re.jpg
    96.7 KB · Visningar: 1,024

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nicke skrev:
Sist jag körde Boge själv såg jag magkåpan på en oidentifierad hoj. Han kom på bakan över ett krön och mötte mig. Jag hade pecis passerat en bil som skulle svänga vänster över killens körfält. Känns lite taskigt att riskera att blanda in andra i ens eget bus.
nej nej, bara en i mängden vetu, all kör lika, du körde säkert för fort nångång längs vägen, så vi är likadana allihop.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
:corn:

(Förresten så är Bogesund rätt vackert från några hundrameters höjd)
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
Tåbbä skrev:
Fy faaan va balt att rejsa på almäna väggar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 :yoparty

Skit i hesttejerna, de får fann flytta på sig när de komer motorsyklar :mad: :mad:


:va
Hoppas du skämtar.

För er som såg den röda Golfen på Tullinge så kände jag han som körde hojen.
Och för er som inte sett den, så gick hojen nästan genom bilen.
Träffade i sidan. Han satt kvar på hojen i bilen när ambulanspersonalen kom... :(

Visst. Det är ballt att se hojfilmer. Fast på bana.

Jag kanske också börjar bli gammal...


//Anders
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top