Stenungsundstråden

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Kanontur till Håverud idag. 5 härliga twinnar :tummenupp . Synd att inte suzzarna var med men det beror kanske på vår ????mentalitet :confused: :confused: :confused: Vad menar du kompis :confused:
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Vad jag menar är, om man läser era tidigare inlägg, ert stora intresse att samla alla sportåkare för gemensamma turer, vilket jag tycker är en lysande idé. Å jag å suzzarna :confused: eller juniorgänget eller vad ni nu vill kalla oss, har ju mycket ofta meddelat här om tider när vi beger oss ut. En ända gång (så vitt jag vet) var Maximuss, Abbanovich och Ståle med, och ursäkta mig för min framfusighet, bortsett från matintaget i Henån var det inte mycket gemenskap. Det var en klar vi/ni kännsla över det hela, eller hur förklarar ni att ni oavsett tempo nästan hela tiden låg hundra meter bakom. Jag å Sukki väntade in er många gånger, tempot var aldrig högre än vad ni själva brukar åka, speciellt inte Maximuss (ska tas som komplimang och inte kritik).
Hur många gånger har ni nämt nån annan åkning än söndagarna och onsdagen vid klubbhuset??? Hur är det med repliker som: "jasså, är det här stenungsunds outsiders samlas..." (citat: Maximuss). Vadå outsiders, bara för att vi inte e me i klubben eller vadå... :va

Nu tänker ni säkert att det är inte alls vad Stenungsunds Mc står för, självklart inte, men det är så det ser ut utifrån. Och eftersom ni representerar klubben så drog jag er över en kam, men från å me nu så säger jag bara "klubben" så inga missförstånd ställer till det.
Ni kanske tror att jag tycker illa om er, men så är inte fallet alls, ni är många gånger mycket trevliga.
Mina smilissar säger ju oxå att det finns både pik, ironi å lite "hallååå, var är ni" i mitt inlägg.

mvh Fredrik
 
Last edited:

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
freding skrev:
Vad jag menar är, om man läser era tidigare inlägg, ert stora intresse att samla alla sportåkare för gemensamma turer, vilket jag tycker är en lysande idé. Å jag å suzzarna :confused: eller juniorgänget eller vad ni nu vill kalla oss, har ju mycket ofta meddelat här om tider när vi beger oss ut. En ända gång (så vitt jag vet) var Maximuss, Abbanovich och Ståle med, och ursäkta mig för min framfusighet, bortsett från matintaget i Henån var det inte mycket gemenskap. Det var en klar vi/ni kännsla över det hela, eller hur förklarar ni att ni oavsett tempo nästan hela tiden låg hundra meter bakom. Jag å Sukki väntade in er många gånger, tempot var aldrig högre än vad ni själva brukar åka, speciellt inte Maximuss (ska tas som komplimang och inte kritik).
Hur många gånger har ni nämt nån annan åkning än söndagarna och onsdagen vid klubbhuset??? Hur är det med repliker som: "jasså, är det här stenungsunds outsiders samlas..." (citat: Maximuss). Vadå outsiders, bara för att vi inte e me i klubben eller vadå... :va

Nu tänker ni säkert att det är inte alls vad Stenungsunds Mc står för, självklart inte, men det är så det ser ut utifrån. Och eftersom ni representerar klubben så drog jag er över en kam, men från å me nu så säger jag bara "klubben" så inga missförstånd ställer till det.
Ni kanske tror att jag tycker illa om er, men så är inte fallet alls, ni är många gånger mycket trevliga.
Mina smilissar säger ju oxå att det finns både pik, ironi å lite "hallååå, var är ni" i mitt inlägg.

mvh Fredrik

Ironi e en känslig sak , det beror på hur läsaren uppfattar den...... :)

Tråden var inte skapad som ett tvång att åka, den var ett sätt att skapa nya kontakter bland alla hojåkare i STD, å du har väl knutit några..eller :tummenupp
Resten kan vi ta när vi ses....










om vi ses :jisses
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
abbanovitch skrev:
Ironi e en känslig sak , det beror på hur läsaren uppfattar den...... :)

Tråden var inte skapad som ett tvång att åka, den var ett sätt att skapa nya kontakter bland alla hojåkare i STD, å du har väl knutit några..eller :tummenupp
Resten kan vi ta när vi ses....










om vi ses :jisses
Åker med samma som innan. Har inget mot dig, tycker du e en trevlig prick som hamnat i fel sällskap bara... :D :D :D
 

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
freding skrev:
Vad jag menar är, om man läser era tidigare inlägg, ert stora intresse att samla alla sportåkare för gemensamma turer, vilket jag tycker är en lysande idé. Å jag å suzzarna :confused: eller juniorgänget eller vad ni nu vill kalla oss, har ju mycket ofta meddelat här om tider när vi beger oss ut. En ända gång (så vitt jag vet) var Maximuss, Abbanovich och Ståle med, och ursäkta mig för min framfusighet, bortsett från matintaget i Henån var det inte mycket gemenskap. Det var en klar vi/ni kännsla över det hela, eller hur förklarar ni att ni oavsett tempo nästan hela tiden låg hundra meter bakom. Jag å Sukki väntade in er många gånger, tempot var aldrig högre än vad ni själva brukar åka, speciellt inte Maximuss (ska tas som komplimang och inte kritik).
Hur många gånger har ni nämt nån annan åkning än söndagarna och onsdagen vid klubbhuset??? Hur är det med repliker som: "jasså, är det här stenungsunds outsiders samlas..." (citat: Maximuss). Vadå outsiders, bara för att vi inte e me i klubben eller vadå... :va

Nu tänker ni säkert att det är inte alls vad Stenungsunds Mc står för, självklart inte, men det är så det ser ut utifrån. Och eftersom ni representerar klubben så drog jag er över en kam, men från å me nu så säger jag bara "klubben" så inga missförstånd ställer till det.
Ni kanske tror att jag tycker illa om er, men så är inte fallet alls, ni är många gånger mycket trevliga.
Mina smilissar säger ju oxå att det finns både pik, ironi å lite "hallååå, var är ni" i mitt inlägg.

mvh Fredrik

Ber om ursäkt för ordet "outsiders" .Kanske tungan slant i mun men det ligger ju ändå lite i det för jag undrar ändå varför ni valt en annan plats och dag för körning än vi andra .JA JA jag vet att ni kör många andra dagar med :yoparty men det kan ju lätt tolkas som att ni inte vill ha med oss att göra. Varför är detta med klubben så infekterat. :va man har fått höra att "det händer ju inget där änndå" Det är ju ett perfekt tillfälle för nya medlemmar att kliva fram och dra igång saker som tex bankörningar.Jag tycker ändå att Mc klubben borde vara den självklara knutpunkten för oss alla hojåkare
oavsett ducati eller "suzzar"= Mitt ord för SUZUKI :wiggle . Men det är ett fritt land och jag åker gärna ihop ,oavsett medlem eller inte.Har det varit nått Groll så gräv ned yxan. Du :7peta har allt också kastat en och annan paj i pajkastningen :hihi . Vad det gäller mitt klena deltagande vid """era"""körningar
kan jag bara försvara det med att jag jobbar oregelbundet =mycket helg :huvet och har en familj att ta hänsyn till. Man får ta tillfällena när dom ges :rullandeu . Ha de.
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
!!

:va bla bla bla.... :3freak

Tur att mc säsongen är över snart så man kan gnälla om annat! :arsele


hmmmm........

Eller? :slicka

(BAMBOO!!) :banana
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Yxan är nedgrävd... måste kommit fram när jag spillde röd å svart färg i ansiktet :cdevil Vet oxå hur de e me :rullandeu man får passa på som fan när jag inte har henne.... varannan vecka pappa tyvärr...

BAMBOO IMORN!!! SKål å välkommna :fyllisar
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
Bra!!

:)

:klappar Det här tonläget gillar man mycket bättre!! :tummenupp

Förövrigt tar jag genast tillbaka d där om säsongen... ha ha ha :skrattaåt

Ha d gott gubbar!! :cool: :hej
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
freding skrev:
Lyckades med hela Ucklumrakan (den norra) i måndags kväll :banana :banana :banana

:yoparty Jasså du.. jag antar att du menar på bakhjulet. :tummenupp ;)

Ucklumrakan klarade jag på två hjul häromdan.. innebär det att jag är dubbelt så bra som dig då? :va

ha ha ha :blah :pannkyss

:hihi (kan inte låta bli) :hihi
 

Arons Mc

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
uddevalla
Hoj
suzuki
Söndagstur eller

Då e de snart sönd igen å ja undrar om de e någon som vill se på omgivningen på hoj
Ja tänkte att vi träffas vid 10,30, så hinner ni göra något något med :tuttar efter turen,,, Vi åker å ser på omgivningen som bjuds på i dalsland Håverud
:fyllisar kan ni göra på fre å lätt på lörd
Torget Uddevalla kl:10,30 Fulltankat


1,Perra
2
3
4
5
6
 
Last edited:

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Arons Mc skrev:
Då e de snart sönd igen å ja undrar om de e någon som vill se på omgivningen på hoj
Ja tänkte att vi träffas vid 11, så hinner ni göra något något med :tuttar efter turen,,, Är de någon som har en bra sväng så tar vi de på torget innan vi åker å ser på omgivningen som bjuds på
:fyllisar kan ni göra på fre å lätt på lörd
Torget Uddevalla kl:11 Fulltankat

Tjena Perra !

Hemma igen :tummenupp
Jodå det blir en tur på söndag, vi samlas kl 10:00 på Statoil Stenungsund å hade tänkt oss standardturen till Håverud :yoparty , vi kanske skall ta turen förbi U-valla :wiggle
 

Arons Mc

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
uddevalla
Hoj
suzuki
De låter bra, Då är ni i uddevalla 10,30 kan vi väl säga, så ja får ändra de på vår tråd, Ja lägger mig i suget å lyssnar på ducce ljudet :hihi
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Arons Mc skrev:
De låter bra, Då är ni i uddevalla 10,30 kan vi väl säga, så ja får ändra de på vår tråd, Ja lägger mig i suget å lyssnar på ducce ljudet :hihi

Finemang !

Kanske vi inte e i U-valla exakt till 10:30 men till slut kommer vi :tummenupp

Jodå...du kan få ligga bak å lyssna, men uppe på Brudfjället vill du säkert förbi.....Sukkor går utav bara helvete, uppe på fjället :tungan

Perra....kan du PM:a ditt Mob nr......

Mvh
Anders
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
abbanovitch skrev:
Finemang !

Kanske vi inte e i U-valla exakt till 10:30 men till slut kommer vi :tummenupp

Jodå...du kan få ligga bak å lyssna, men uppe på Brudfjället vill du säkert förbi.....Sukkor går utav bara helvete, uppe på fjället :tungan

Perra....kan du PM:a ditt Mob nr......

Mvh
Anders
Sukkorna är så vilda så de kan gå åt vilket håll som helst...typ stolpe-ut :tungan :död Jag är nog inte förmögen att köra vid den tidpunkten på söndag :fyllisar Nån annan gång :tummenupp
 

Tmannen

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Då e de snart sönd igen å ja undrar om de e någon som vill se på omgivningen på hoj
Ja tänkte att vi träffas vid 10,30, så hinner ni göra något något med :tuttar efter turen,,, Vi åker å ser på omgivningen som bjuds på i dalsland Håverud
:fyllisar kan ni göra på fre å lätt på lörd
Torget Uddevalla kl:10,30 Fulltankat


1,Perra
2Trollhättan Boys *3
3
4
5
6
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Tmannen skrev:
Då e de snart sönd igen å ja undrar om de e någon som vill se på omgivningen på hoj
Ja tänkte att vi träffas vid 10,30, så hinner ni göra något något med :tuttar efter turen,,, Vi åker å ser på omgivningen som bjuds på i dalsland Håverud
:fyllisar kan ni göra på fre å lätt på lörd
Torget Uddevalla kl:10,30 Fulltankat


Torget Uddevalla kl:10,30 Fulltankat


1,Perra
2,Flipper
3,SanntuR
4,PeterrRr
5,Trollhättan Boys *3
6,
Inskickat av Arons Mc

Jaha, flickor, bilr det nån resa??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top