Stenungsundstråden

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
En enkel sökning visar att det börjar bli en del St-sundare på forumet nu:tummenupp
Därför kör jag igång denna tråden....

Stenungsunds MC klubb träffas varje onsdags kväll vid klubbhuset kl 18:00 för att köra en runda :hoppa å snacka lite "bull" :hihi

Åsså går de en längre tur på söndagar som utgår från Statoil macken kl 10:00 :gnissla (tidigt....jomenvisst... :whip )

Men skall du ut å dra en repa nån annan dag :3freak så släng in ett ord här :7peta .....
Har en känsla att SUKKI kommer att frekventera denna tråden flitigt :D

För att citera en stenålders sång "ju mer vi e tillsammans, ju snabbare :va vi bli" (så gammal e jag :rofl )

Ps. Jag känner ju en del av er, men de hade varit kul att lära känna resten Ds:

Anders
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
:) tjenna, Jag brukar aldrig åka med klubben men vi har träffats en gång innan, :) vi åkte en kortis på tjörn en gång. Jag dudat Willy mötte dig på GPt, Så drog vi till skärhamn tror jag... :va

Var på klubben i går :confused: Var inte många där men det blev fyra hojar som drog till Marstrand, Kan nämna att det var jag Rickard och Leif som kom tillsammans, det blev en till ialla fall.

Brukar det vara många som kör på söndagar??

Man ska kanske åka med nån gång då.. men nu på söndag drar vi nog till Karlskoga/ gelleråsen. :yoparty


Ha d gott :banana
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Winrick skrev:
:) tjenna, Jag brukar aldrig åka med klubben men vi har träffats en gång innan, :) vi åkte en kortis på tjörn en gång. Jag dudat Willy mötte dig på GPt, Så drog vi till skärhamn tror jag... :va

Ha d gott :banana

JAPP... kommer ihåg :) De var då vi fick den RÅA golfen efter oss :Bugar den gick fort :skrämd

Söndagarna ja....vanligtvis e vi 3-5 st..men kanske vi blir fler nu :wiggle

Tycker de e lite synd att vi inte samlar ihop oss lite mer, de e alltid ballare när vi e många....
Man kan ju alltid hoppas att fler ser MC klubben som den naturliga träffpunkten när man kör hoj ;)
 

Broms

Bromsar mig förbi på outsidern
Gick med
17 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Gsx-r 750 06´
Tjena här är en till från den blåvita vågen som sköljer över
St-sund :yoparty Det hade varit kul om vi kan dra ihop ett gött gäng
och åka lite. Om du säljer den röde och köper dig en sukke så kan vi kalla oss
dom båvita änglarna från St-sund :rolleyes: Nej jag skojar lite, det kan väl vara bra och blanda in lite vipparmar som går sönder mellan dom blåvita :tungan :D
Vi ses på vägen snart :tummenupp
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Inge vidare väder :(
Tror jag gör detta till en MotoGP dag å kör imorgon istället...eller :va
Nån som kan övertala mig till nåt annat :3freak
 

max3

Stenungsunds Mc Club
Gick med
28 Jan 2004
Ort
stenungsund/Ödsmål
Hoj
VTR1000Firestorm +KTM 640
stenungsundstråden

:tummenupp Bra ide med stenungsundstråden,skall passa på att göra reklam för mc klubbens hemsida också där det finns lite info om vad som händer i klubben
www.stenungsundsmc.tk där vi också har ett forum bla.
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Hej.
Jag hänger gärna med på den här tråden. Naturligtvis dyker det upp en massa frågor men jag nöjer mig med att önska er välkomna hem till mig när helst ni önskar. Det är bara att vägen ut på Tjörn och åka in till Almösund så dyker jag upp som "gubben i lådan" för se "lyssna" på motorljudet.
Är normalt i garaget på dagarna och grejar med min gamla Kawasaki så jag hör när ni kommer.
Välkomna!
Nils (fd fotograf på Stenungsön) :squid
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Winrick skrev:
:) tjenna, Jag brukar aldrig åka med klubben men vi har träffats en gång innan, :) vi åkte en kortis på tjörn en gång. Jag dudat Willy mötte dig på GPt, Så drog vi till skärhamn tror jag... :va

Var på klubben i går :confused: Var inte många där men det blev fyra hojar som drog till Marstrand, Kan nämna att det var jag Rickard och Leif som kom tillsammans, det blev en till ialla fall.

Brukar det vara många som kör på söndagar??

Man ska kanske åka med nån gång då.. men nu på söndag drar vi nog till Karlskoga/ gelleråsen. :yoparty


Ha d gott :banana
Bra mycket bättre nick, älskling :pannkyss
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
abbanovitch skrev:
Söndagarna ja....vanligtvis e vi 3-5 st..men kanske vi blir fler nu :wiggle

Tycker de e lite synd att vi inte samlar ihop oss lite mer, de e alltid ballare när vi e många....
Man kan ju alltid hoppas att fler ser MC klubben som den naturliga träffpunkten när man kör hoj ;)
Bättre ni hänger med oss då eftersom vi brukar vara fler, åker iofs lite senare men hinner oftast ändå 40 50 mil :Bugar
Sen var mc-klubben min träffpunkt i två år varje vecka, men när folk inte ens hälsar när man kommer på julfest, eller kommer ihåg vem man är vid årsmöten, då tappar jag lusten. Inge StenungsundsMC för mig då du...
 
Last edited:

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
freding skrev:
Bättre ni hänger med oss då eftersom vi brukar vara fler, åker iofs lite senare men hinner oftast ändå 40 50 mil :Bugar
Sen var mc-klubben min träffpunkt i två år varje vecka, men när folk inte ens hälsar när man kommer på julfest, eller kommer ihåg vem man är vid årsmöten, då tappar jag lusten. Inge StenungsundsMC för mig då du...

Läget??...ska inte du vara på gelleråsen nu :confused:

Jomenvisst...haru en bättre söndags tid, så e jag på...
Kl. 10:00 sattes bara av oss åldringar så att det ändå finns tid att umgås med familjen :gnissla

När det gäller MC klubben, så kan jag bara beklaga att du bemöttes så och fortfarande känner på det sättet :(
Men vidhåller att det hade varit kul om MC klubben (huset) var den naturliga träffpunkten för oss bikers från ST-sund
Ge oss en chans till :7peta Du kan ju tjöta med mig:pannkyss

Haru hämtat nya hojen????

/Anders
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
abbanovitch skrev:
Läget??...ska inte du vara på gelleråsen nu :confused:

Jomenvisst...haru en bättre söndags tid, så e jag på...
Kl. 10:00 sattes bara av oss åldringar så att det ändå finns tid att umgås med familjen :gnissla

När det gäller MC klubben, så kan jag bara beklaga att du bemöttes så och fortfarande känner på det sättet :(
Men vidhåller att det hade varit kul om MC klubben (huset) var den naturliga träffpunkten för oss bikers från ST-sund
Ge oss en chans till :7peta Du kan ju tjöta med mig:pannkyss

Haru hämtat nya hojen????

/Anders
Nya hojen är hämtad och omstoppad :tummenupp
BILIA är numera den naturliga träffpunkten för oss sporthojåkare (blåa vågen + några), brukar vara mellan tolv och ett helgdagar, fem sex tiden vardagar.
Bara å hänga på, skicka sms till mig så meddelar jag nästa gång jag drar igång nåt, annars drar SUKKI igång nåt :D
Mvh Fredrik 0709-821558
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Gelleråsen förresten...inte jag, håller mig till den 21 å kör på Anderstorp med min nya moppe, försöker bara få sålt den gamla först... men alla verkar tro att den är klotad en massa gånger å inte inreggad bara för att de sitter racekåpor nu :va :confused:
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Halloj! Jag är ifrån krokarna (st.höga) men rejsar mest. Är uppe på Gälleråsen nästa vecka fr.o.m tisdag. Men räsern är ju gatreggad så jag hänger säkert med nån vända framöver!
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Kawasaki/Nils skrev:
Hej.
Jag hänger gärna med på den här tråden. Naturligtvis dyker det upp en massa frågor men jag nöjer mig med att önska er välkomna hem till mig när helst ni önskar. Det är bara att vägen ut på Tjörn och åka in till Almösund så dyker jag upp som "gubben i lådan" för se "lyssna" på motorljudet.
Är normalt i garaget på dagarna och grejar med min gamla Kawasaki så jag hör när ni kommer.
Välkomna!
Nils (fd fotograf på Stenungsön) :squid

HejHej.... :hej :hej Välkommen

/Anders
 

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
Don Quixote skrev:
Halloj! Jag är ifrån krokarna (st.höga) men rejsar mest. Är uppe på Gälleråsen nästa vecka fr.o.m tisdag. Men räsern är ju gatreggad så jag hänger säkert med nån vända framöver!

Tjenis :hej
Du kommer säkert att träffa på ett gäng från ST-sund där uppe....
Broms, Winrick, Sukki, mfl e nog där
Suzuki grabbar..nästan alla :galen :D

/Anders
 

Gixxi

Come out and PLAY
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
GSXR
Tjenna Freding :hej Är vädret med oss i morgon så åker jag ut rätt fort :yoparty Tänkte åka förbi å kolla in den nya (Riktiga)... hojen. :D
SUZUKI :tummenupp Du får fortfarande låna min hoj, så kan jag låna din. :wiggle

Såg att det skulle finnas en till st.höga bo med sport hoj?? :va Blev lite förvånad.. Brukar den stå i garaget eller?? :hej

Ha d Gott .... :rock
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top