Iceman har lämnat oss.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
En stor förlust :(

mina tankar går till anhöriga
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Kännde inte Iceman personligen, men träffade honom på MC-mässan i göteborg. Mycket trevlig och snäll kille. Fruktansvärt det här.

Tankar till anhöriga och vänner.
 

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Oxie
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Usch... Kände inte alls denna man men det är fruktansvärt!
Var rädda om er därute i trafiken!

R.I.P
 

Bananen

Guest
Sorgligt. Tankarna går till Jockes familj.
Även till mekanikern Kimmo som var med, vi här hemma tänker på dig.
:( :( :( :( :(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sa fruktansvart ofattbart och tragiskt. Tanker pa hans dotter och hans narmast anhoriga. :(
 

sandstream

Guest
Aaron skrev:
Vet inte hur man ska ställa sig till sådana tävlingar. Det är frivilligt. Man är medveten om riskerna (säger man) men såklart tror alla att dom ska klara sig (annars kör man ju inte).
Tävlingar som inte prioriterar utövarnas säkerhet borde förbjudas eller bojkottas av publiken.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Oerhört tragiskt! Men jag tycker inte vi skall skylla och kalla allt för dårskap. Alla gör det för att man själv vill och för att man älskar att göra det. Sedan att man kanske möjligen har skylldighet att inte göra det när man har familj och barn, det kan man diskutera. Beklagar verkligen för familjen. Vad Joakim beträffar så gjorde han någonting han älskar och alltid velat göra. En klen tröst för alla anhöriga men iaf någonting.

Jag lider med er alla :(
 

bergeistra

Fly fishing freak
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Lidingö
Hoj
ZX10:a Gammal buse.....
Tragiskt, känner inte personen personligen men det är inget skäl till att inte beröras. Alltid oerhört tråkigt o ledsamt när människor går ur tiden. Man gör sina egna val här i världen och man får hoppas att personen ifråga lämnade oss lycklig. Dock, mina tankar går till nära o kära och jag beklagar er sorg!
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Fasiken så trist!! Tänker dock mest på hans dotter. Har själv en dotter på 11 år och en son på 6. Hur förklarar någon för dom (henne) att pappa inte kommer hem mer?? Sitter här på kontoret och får en tår i ögat när man tänker på det! Men det är väl så med drömmar. Man är beredd att offra allt för drömmen, you do what you got to do! Isle of man är, och kommer att förbli ett lopp som tar liv. Men det är väl det som är "the thrill" Att göra något som är långt utöver det vanliga. Kanske det som gör dessa personer ovanliga.

http://www.iomtt.com/tour/pictures/michael.shtml

Vila i frid. Mina tankarna går till nära och anhöriga.

JB
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Bifogar en bild som jag tog på Joakim ett par minuter innan han åkte ut på träningsvarvet. Kommer att försöka lägga en bukett blommor på olycksplatsen om det går.
det känns tungt och sorgligt just nu.

Andreas Lundquist
 

Bifogat

  • Joakim_2_small.jpg
    Joakim_2_small.jpg
    139.2 KB · Visningar: 1,311

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Tävlingar som inte prioriterar utövarnas säkerhet borde förbjudas eller bojkottas av publiken.

Vi kan väl ta det i en annan tråd? Inget illa ment men av respekt för Joakims nära och kära så bör inte detta bli en pladdrande diskussionstråd.

Tycker jag....
 

Fimpax

Ja, ja... jag håller på att ta kortet =)
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Norrlands mörka inland... Sollefteå
Hoj
Crescent 3 vxl
Fy va tragiskt! Nu hoppas man så hårt det går att det inte blir fler som får sätta livet till när de gör det de älskar... tyvärr kommer nog inte den drömmen att slå in.

Till alla andra ute efter vägar och banor - ta det försiktigt! Vaya con dios!

Vila i frid hojbroder och fortsätt vaka över din familj och dina anhöriga - dom behöver dig även efter detta.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Efter B-racet förra året, då jag stod efter Torparn med flaggorna och väntade medan han blev lastad i ambulansen, släppte ett sånt där obehagligt tryck över bröstet då Joakim meddelade att han var OK efter sin vurpa där.

Nu blir det visst inget sådant meddelande. :(

Men... skall man omkomma i en olycka, låt det då vara medan man gör det man listar som sitt livsmål. Visserligen en klen tröst för er som stod nära och är kvar. Jag brukar se det som att ingen man bryr sig om någonsin försvinner helt, de är alltid kvar i minne och tankar. Han fick köra sitt Isle of Man och är kvar med ett brett leende.
 

DP #70

Fattig student
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZ250 -04, Honda CBR100RR -08
R I P!
Tänker på de anhöriga!
Inte kul när sånt här händer...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top