Är Husqvarna WSM 125 (CH Racing) bra motorcyklar?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Är Husqvarna WSM 125 (CH Racing) bra motorcyklat? Skirv allt du vet om dom. Gärna också om du vet nånting om strypningar eller liknande. :tummenupp
MVH//Benny
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ägs CH av husky eller hur funkar det nu egentligen? För nån husky är det ju inte... :va

Jag hade inte valt den pga den trötta fyrtaktsmotorn.
 

sypro

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
thn
Hoj
ingen änn..
Tycker den är mindre bra den är ju 4-takt.. Kan inte få så många hästkrafter ur den.. Annars så är den väll rätt snygg iaf!

//Lelle
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
sypro skrev:
Tycker den är mindre bra den är ju 4-takt.. Kan inte få så många hästkrafter ur den.. Annars så är den väll rätt snygg iaf!

//Lelle
Joo snygg är den men det är ju noll drag i dom där 4-taktarna....

2-takt rules...
 

Hugo

Snipp Snapp och så va sagan slut..
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Helsingborg, såklart!
Hoj
Såld, letar tyngre, pm om du har ngt trevligt...

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Itacha75 skrev:
Oj va mycket ni vet om dem. "4-takare är segare, men dem är snygga"... Leta reda på recensioner och länka till istället. :7peta Ni visste inte att det finns en 2-taktsversion heller va? :7peta

http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=1384
http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=1462
Gör verkligen minarelli 125cc motorer...? Låter som det är moppen, men att recensionen är felskriven... Hur mycket vet du själv?
EDIT: Intressant att du först klankar ner på oss, och sen länkar till bike.se, världens mest trovärdiga och sanningsenliga sida, recensionen verkar ju inte ens stämma. Bakläxa!

Har dom någon hemsida möjligtvis?
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
En liten tanke, om ni kallar den för husqvarna, varför inte kalla den för cagiva då lika gärna? :rolleyes: (Cagiva äger husky...)

Nån som vet nån fakta om företaget....? Cagiva som äger dom eller...? CH raciing alltså.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_Martin skrev:
En liten tanke, om ni kallar den för husqvarna, varför inte kalla den för cagiva då lika gärna? :rolleyes: (Cagiva äger husky...)

Nån som vet nån fakta om företaget....? Cagiva som äger dom eller...? CH raciing alltså.

CH kanske betyder Cagiva Husky.. Vem vet?

Förövrigt sitter det en Minarelli AM6 motor på 2taktshojen på bilden, alltså moppemotorn. :fakta
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Precis som svanen säger så är det där den äkta varan.... :mattias
Förstår inte varför folk blandar ihop husky och ch?


Solitude, intressant teori, kan mycket väl va så, sen har dom väll lagt till racing för att locka till sig alla moppefuckon, för så mycket rejsing verkar det väll ändå inte va :hihi
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Någon som noterat fonten som "CH" är skriven med? Det råkar vara ett Cagiva-C och ett Husky-H.

Men att försöka reda ut den italienska röran är omöjligt. Cagiva, MV Agusta, Husqvarna, Ducati samt ett antal andra märken är ju involverade.
Är det från Italien, så är det förmodligen på ngt vänster, besläktat med ngt av ovanstående märken.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Hugo skrev:
Konstigt att 125 cc 2 takten inte finns på deras hemsida då :va
Däremot finns den som 50 cc 2 takt :arsele

Fakk, läste inte resten! :huvet


Svanen skrev:
Den ena länken är till en 50cc moped :tungan
Det är nog den som du menar är 2 takt..

Jo, kanske ska läsa allt. :7peta På mig.


NSR_Martin skrev:
Gör verkligen minarelli 125cc motorer...? Låter som det är moppen, men att recensionen är felskriven... Hur mycket vet du själv?
EDIT: Intressant att du först klankar ner på oss, och sen länkar till bike.se, världens mest trovärdiga och sanningsenliga sida, recensionen verkar ju inte ens stämma. Bakläxa!

Har dom någon hemsida möjligtvis?

När sa jag att jag visste mer om de än er? :7peta Är det bättre med en okänd tysk sida som ingen någonsin har varit inne på? Recensionen kan bara skyllas på mig, läste inte hela. :huvet
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Itacha75 skrev:
När sa jag att jag visste mer om de än er? :7peta Är det bättre med en okänd tysk sida som ingen någonsin har varit inne på? Recensionen kan bara skyllas på mig, läste inte hela. :huvet
Det sa du aldrig, men du hade den tonen :mattias

Men vi tycker om dig ändå :pannkyss
 

Morrre

- - -
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125, 39cc mini-Motard
Okej, såhär är det.. Cagiva och Husqvarna är ihopslagna, CH-racing är en produkt av Husqvarna och den byggs i Husqvarnas fabrik i Italien, vad CH-racing står för vet jag inte. Kan mycker väl vara så att de står för Cagiva & Husky som någon sa.
Kan berätta av egen erfarenhet att allt är Husqvarna grejjer på den, bakom kåpor, i manualen och på flera ställen på hojjen kan man läsa att de står Husqvarna eller deras lilla symbol (H). Däremot så är motorn inte en Husqvarna motor utan en motor från Yamaha.
Knepig hojj med mkt. ihop-plock kan man tycka :va

Husqvarnan finns också med 2-t motor men då under namnet Husqvarna Sm 125 S :)

Mvh Morrre
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top