Yrke och båge?

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Student och har en er6n -08 som står på mig. Äger visserligen en sv650s -99 också men den är avställd och ska säljas.
 

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Ort
Kalmar Län
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
om det vore så väl:gråta Jag menar svarta pengar smakar bäst, pengarna som jag tjänar mellan 7 o 16:00 går till det nödvändiga och dom andra pengarna går till allt kul. E du med nu?

Nae... jag e nog inte me heller... hur menar du nurå ? :tungan
 

denkan89

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2011
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki GSR750
Elinstallatör som tog körkort i höstas, när våren kommer ska jag premiärköra min zzr 600 :)
 

moy807

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
malmö
Hoj
ktm 690 smc -10 gsx-r 750 -07
sushi kock....... gsx-r 750 07 helförsäkrad!! 7346kr det ni!!!!! (helår):banana:tummenupp
 

RogerRR

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
06 Honda Cbr1000rr/ 04 Aprilia rsv 1000r
Entreprenör och kör cbr1000rr och en rsv1000r inga konstiga skenförsäkringar osv.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
jobbar 2v ledig 3v.
jobbar 2v och ledig 4v.
blir mycket ledig tid till
det man tycker om på fritiden!:banana

hoj løs just nu men om 2 veckor så blire en ny!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
--> -10: Säljare, SuperMoto/SuperDuke -06 köpt nya
(innan det blandad kompott i varierande priser)

Nu: Student+extrajobb+bra sambo, CBR600RR som blev ganska samma pengar som Dukken såldes för. Allt är betalt så jag köttar på tills jag totalskrotar. Då är det nog slutåkt tills examen är klar.

Sen: Ekonom-protituerad, förhoppningsvis räcker degen till både racehoj och nåt mysbusigt till gatan mellan husköp, kott-produktion och allt annat som ska till när man börjar bli vuxen och tjejen vill utomlands MINST 2 ggr per år.


Entreprenör och kör cbr1000rr och en rsv1000r inga konstiga skenförsäkringar osv.

Jag måste fråga... "Entreprenör", vad är det egentligen att presentera sig som? För mig är det helt förvanskat av alla wannabees som "driver" enskild firma som "eventbolag" och egentligen aldrig haft nån annan kund än att arra syrrans studentfest, och pappa betalade.

Jag vet att ordet har en egentlig betydelse, men tycker ändå att det är helt meningslöst utan kontext.

Förslag: "Jag är entreprenör inom ..... och jobbar mot/för ..... i ort.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Helt utan inkomst, kör endast fiddy, men det ska nog fan bli en RS125 till våren igen, det är ju nästan gratis att försäkra hojar som faller under A1 klassen så :)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Kontorsråtta, 2 x R1.

Försöker få pappa till att försäkra ena hojen, men han är ovillig.

Nåja, om ett par år är jag 50 så det blir nog billigare då.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
utbildad bilmek/pt, jobbar som snickare(...)

Kör Superduke -08, står givetvis på mig. :banana


bara själva A-behörigheten som saknas...
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
--> -10: Säljare, SuperMoto/SuperDuke -06 köpt nya
(innan det blandad kompott i varierande priser)

Nu: Student+extrajobb+bra sambo, CBR600RR som blev ganska samma pengar som Dukken såldes för. Allt är betalt så jag köttar på tills jag totalskrotar. Då är det nog slutåkt tills examen är klar.

Sen: Ekonom-protituerad, förhoppningsvis räcker degen till både racehoj och nåt mysbusigt till gatan mellan husköp, kott-produktion och allt annat som ska till när man börjar bli vuxen och tjejen vill utomlands MINST 2 ggr per år. ort.
då börjar det alltså bli dax o dumpa :tuttar om hon ska på semester så ofta? :7peta man kör ju hellre hoj än o solar :tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
då börjar det alltså bli dax o dumpa :tuttar om hon ska på semester så ofta? :7peta man kör ju hellre hoj än o solar :tummenupp

Nja.. Skickar henne till kreta nu om några veckor, kalasskönt. Då får man hemmet för sig själv, välja film helt själv, och hänga i garaget hur mkt man vill. I övrigt kan man åka på andra resor än till skabbiga charter-orter. Jag brukar åka med på varannan resa (1 per år alltså). Jag åker med till NY, Tennessee, Paris, Berlin, Rom, Åre och nu senast faktiskt Kreta (rekreationsresa efter 0 semester på hela sommaren). Hon åker den där extra gången på värdelösa liggaochlapasolpåenjävlastolienvecka.. Jag får panikattacker efter 3 timmar och blir rastlös som fan av sånt. Men resa är kul, det ska det bli mer av när vi har riktiga jobb båda två. Än så länge har vi bara jobbat båda två i typ en kvart, när hon blev klar började jag (lite sent).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top