Yrke och båge?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
En offtopic-reflektion - hur fasen hinner du med att köra bågarna?
Jag har fullt upp med att hinna med mina 2...

1098 och hypermotard hade varit mer försvarbart och vettigt.

Och när du ändå håller på - varför åka fjollig WRX...när det finns ballare varianter? :D

/J


Monstret ska säljas...förmodligen, men inte om jag inte kan få ut det pris jag vill ha. Skönt att inte vara pressad :tummenupp.

Jag kör drygt 1300 mil per säsong sammanlagt och tar t ex aldrig 1098:an till jobbet. Nu jobbar jag dessvärre i Danmark större delen av veckan i drygt 1 år framöver så då blir det mindre körning, annars kör jag VARENDA dag / kväll under hela säsongen och då hinner man byta hoj flera ggr i veckan. Det beror på dagsformen, humöret osv. Precis som vilken hoj jag fokuserar pimpandet på. Vettigt ? Det är inte så jag tänker.

WRX för att jag inte är alls intresserad av bilar och behöver inte en bil med mer än 320 Hp (den där är trimmad som första 2.5 lit Subban i Sverige hos JRM, bl a helsystem i Titan). Försäkringen är försvarbar och bilen kostar inte så mycket.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Konsultsluskar kör Italienskt och gärna lite exklusivt ?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Monstret ska säljas...förmodligen, men inte om jag inte kan få ut det pris jag vill ha. Skönt att inte vara pressad :tummenupp.

Jag kör drygt 1300 mil per säsong sammanlagt och tar t ex aldrig 1098:an till jobbet. Nu jobbar jag dessvärre i Danmark större delen av veckan i drygt 1 år framöver så då blir det mindre körning, annars kör jag VARENDA dag / kväll under hela säsongen och då hinner man byta hoj flera ggr i veckan. Det beror på dagsformen, humöret osv. Precis som vilken hoj jag fokuserar pimpandet på. Vettigt ? Det är inte så jag tänker.

WRX för att jag inte är alls intresserad av bilar och behöver inte en bil med mer än 320 Hp (den där är trimmad som första 2.5 lit Subban i Sverige hos JRM, bl a helsystem i Titan). Försäkringen är försvarbar och bilen kostar inte så mycket.

Ok. :)

Jag är gammal imprezapillare, köpte min GT -00, och åkte etanolmatad smidd spis (400+ pållar) med rakskuren doglåda och extra allt på slutet, det spårade ur en smula...rask var den, men dyr att hålla rullande (därav min åsikt att en wrx är rätt fjollig, för det är den ;) :D titanaga eller inte..).

/J
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
En annan anledning för Impreza är att den är som jag ser det 100% pålitlig. Har ALDRIG haft minsta problem med den. Subaru gör över lag jävligt driftsäkra bilar. Sedan är de lite som Ducati..de har ett eget koncept som inte så många på marknaden kör, håller sig till det, inkorporerar ny teknologi men utan att ändra på core conceptet..Impreza är lite av nischbil tycker jag...synd bara att den nya är lika anonym som Ford Focus eller en jävla Höna Type R.

Just det där med nischad och lite unik produkt är vad som stryrde mitt val av hojmärke...och bilmärke...och datormärke (som jag tycker är lika personligt som bil och hoj och handlar också om statement "vem jag är, vilka värden jag står för" osv). Jag tror inte att yrke i SIG har så mycket med hojvalet att göra, däremot säkert är de faktorer som styrde ens yrkesval med och styr valet av hoj. Dessutom familjesituation osv. Har svårt att tänka mig en gift familjefar köper ett antal dyra high end hojar, eller en blå konservburk som han trimmar.
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
mellanchef inom online pokerutveckling -> SR400 för jag gillar enkla saker :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Student och kör Suzuki GSX-R 1200 Turbo. Jobbar extra som brödbilschaufför för att finansiera hobbyn...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Kabeltattare. Fightad RSV Mille -02.
För att ingen annan hoj är hårdare.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Skolan. 2'a året på gymnasiet. Yamaha R6 fighter :)
 

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Ort
gnarp
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
yxsmed....hoj? finns ju bara ett riktit märke ju:D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vart är alla mekaniker? Det är juvi som verkligen leevr för hojåkat!
Nu är jah lite full, men allvaeligt talrt, jag är 18 år, lever för motorcyklar, "ride to live, live to ride" liksom, vad är miun framtid? Jag vill bli mekaniker, pilla med hojar hela dagen, finns ddet något bättre? Nej, tror inte det!

Någon smn vet vad enb normal hoj-mkeaninker-lön är på´t ungef'är?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top