Viking Motor Park nyheter

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Jag har fått lite samma känsla. Det är ingen som klagar p.g.a de miljömässiga skälen utan mest på miljögissningar från kvällspressen. Det är motorsporten man (eg.) klagar på.
Det är som att det viktigaste inte är avtrycket i miljön utan prestigen utav att vara det som de kallar för (fläckfri) miljökommun.
 

Dr.Bike

Guest
Den här miljöpartisten är riktigt riktigt vass..... Irriterande skarpt skrivet!

Nja - var det verkligen det?

Alltså - personen i fråga är ju påläst rent faktamässigt. Men betyder det att dennes bärande menings-argument blir hållbarare?
JAg menar: Bara för att man gödslar in sin ståndpunkt i perifera fakta, är den mer rätt då?
Icke.

Hela insändaren bygger ju på (den felaktiga) tesen: Om vi tillåter VMP nu, så kommer det tusen motorarenor till i Enköping av bara farten.

Det tycker iaf jag är helt befängt, och därför dissar jag insändaren som rent nonsens.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Som om att när vi går med i EU kommer det 200000 tyska bögar till Sverige! (fritt översatt från Hassan)

Dravel är vad det är men tyvärr så går ju säkert den oinvigde på det och sätter sig på tvären!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nja - var det verkligen det?

Alltså - personen i fråga är ju påläst rent faktamässigt. Men betyder det att dennes bärande menings-argument blir hållbarare?
JAg menar: Bara för att man gödslar in sin ståndpunkt i perifera fakta, är den mer rätt då?
Icke.

Hela insändaren bygger ju på (den felaktiga) tesen: Om vi tillåter VMP nu, så kommer det tusen motorarenor till i Enköping av bara farten.

Det tycker iaf jag är helt befängt, och därför dissar jag insändaren som rent nonsens.

Visst är den nonsens! Men fyndigt, skarpt nonsens. Personen lyckas ju effektivt förlöjliga tesen att motorbanan skulle vara bra miljömässigt vilket ju var rubriken på min egen insändare 26/3 (Viking motor park är miljömässígt positivt).
För det är det ju. Motorsport ÄR ju miljömässigt kass, precis som hockeyhallar och all annan konsumtion, och det tycker jag insändaren på ett effektivt sätt lyckades illustrera. Sedan kom det en del konstigheter med ryssar och triader som jag inte fattade...
Menade personen att finansiärerna är ryska och kinesiska banditer? Är det så att finansiärerna kommer från öst?
 

Dr.Bike

Guest
Visst är den nonsens! Men fyndigt, skarpt nonsens. Personen lyckas ju effektivt förlöjliga tesen att motorbanan skulle vara bra miljömässigt vilket ju var rubriken på min egen insändare 26/3 (Viking motor park är miljömässígt positivt).
För det är det ju. Motorsport ÄR ju miljömässigt kass, precis som hockeyhallar och all annan konsumtion, och det tycker jag insändaren på ett effektivt sätt lyckades illustrera. Sedan kom det en del konstigheter med ryssar och triader som jag inte fattade...
Menade personen att finansiärerna är ryska och kinesiska banditer? Är det så att finansiärerna kommer från öst?

Ok - point taken.
Det har du rätt i, att personen, trots nonsens ändå lyckades sabla ner på det hela.
Tänk - att det ska vara så SVÅRT att argumentera FÖR nånting.
Allt man säger måste vara rätt, snällt utformat, ja t.o.m så att opponenterna förstår och helst accepterar, medan att racka ner på nåt är så enkelt så enkelt.


Minns än idag lektionerna med debatteknik vi hade på högskolan.
Vilket raseri det utlöste inombords när de "orättfärdiga" bara hasplade ur sig skit som de inte hade nån täckning för, och allt man sa, som dessutom var sant, bara sket de i! :mad:

Fan jag blir upprörd än idag! 20 år senare! :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Lite över 80årig Sverigedemokrat blandar sig i leken

00000000000dy1.jpg
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
AAAhahahhahahahahh, jävla idioter det finns!!! Jag blir uppriktigt sagt ARG när jag läser en så där insändare. Hur fan kan man vara så trångsynt? Ska vi lägga ner all form av nöje på en gång?

"Vår tid borde mera upplyst", jaha? Och? Sluta bygga hus och börja med kåtor istället? Sveriges betongindustri släpper ju ut mer koldioxid än all trafik tillsammans. Nej, får äta lite mat, lugna ner sig lite och sen börja fila på en ny insändare. Så här får det inte gå till :D

*EDIT* Lite mat och lugn & ro och en ny replik är inskickad. Hoppas den kommer med!
 
Last edited:

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Evert Skirgård är det ingen ide att resonera med, han är som han är. :rolleyes:
Troligen åker han fortfarande runt i sim diesel Merca från -65 som han köpte ny då och troligen går han fortfarande klädd i sina arbetskläder som han fick behålla när han pensionerades i början av -80 talet.
Men pengar har han för det finns ingen snålare :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Evert Skirgård är det ingen ide att resonera med, han är som han är. :rolleyes:
Troligen åker han fortfarande runt i sim diesel Merca från -65 som han köpte ny då och troligen går han fortfarande klädd i sina arbetskläder som han fick behålla när han pensionerades i början av -80 talet.
Men pengar har han för det finns ingen snålare :D

Det måste vara finbilen för han har åkt en Fiesta länge. Genade i kurvor och över backkrön för att spara soppa.

00000000000pc0.jpg
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Det måste vara finbilen för han har åkt en Fiesta länge. Genade i kurvor och över backkrön för att spara soppa.
Tja finbil vet jag inte, det va rosthål i skärmarna så stora att han tejpade dit konsumkassar för stt skiten inte skulle spruta upp på rutan. Gena på fel sida om trafikdelare va ju också en specialare.
Ja den mannen kan man berätta många historier om, synd bara att alla är sanna :D
 

earloftea

té o wienerbröd :P
Gick med
15 Apr 2007
Ort
-
Hoj
-
Tja finbil vet jag inte, det va rosthål i skärmarna så stora att han tejpade dit konsumkassar för stt skiten inte skulle spruta upp på rutan. Gena på fel sida om trafikdelare va ju också en specialare.
Ja den mannen kan man berätta många historier om, synd bara att alla är sanna :D

hahaha... vilken rolig gubbe :rofl
Är det någon som har några bilder på rosthögen? Vorre definitivt värd att se! Det skrämmande är ändå hur en sån här stolle kan få så mycket gehör för sitt snedvridna miljöpopulistiska dravel. Finns ingen substans i det han skriver, endast en massa godtyckliga liknelser, med syfte att skrämma.

Fast jag måste ändå säga att det är rätt lustigt att vänsters miljöpropaganda har blivit förkroppsligad av en förhistorisk nynazist, ehh... jag menar sverige demokrat.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
...så om tre år kan vi vara igång med bygget.


Hmmm... Sen tar det väl ett par år för banan att byggas också.

Så i allra bästa fall kan vi se en ny bana klar 2011-2012 nångång....
F-n, det är efter oljan är slut och vi har emissionskrav enligt Euro-57. Det blir till ha ett sådant där elnät som radiobilarna på tivoli har över hela området. Kanske borde de sikta på att bygga en cykelvelodrom direkt istället? :rolleyes:
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Grymt bra insändare av Miljövänlig motorman! Nån härifrån?
Samt, när skrev "motvikten" sin insändare? Måste ha missat den.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top