Viking Motor Park nyheter

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja det är en jäkla bit till falken. Säkert 10 mil från centrala stan. Huvva. Tur att rejshojen är reggad så man slipper ta bil o släp när man ska ner. 40 minuter klarades resan av på senast.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
valmers skrev:
Jovisst, men man blir ju lite trött när Göteborgsmaffian tycker att Falkenberg är alldeles för långt borta.

Vilka är Göteborgsmaffian? :va Rivaler till Folkracemaffian från Karlsta' eller?
Har aldrig hört någon härifrån Göteborg klaga på att man kan dra ner till Falken på en dryg halvtimma, har bara hört Dig klaga på Göteborgare...

Linjen Göteborg - Jönköping är väl den bästa att bo längs när det gäller närhet till banor känns det som, skulle Viking-projektet klaffa vore det ju strålande för Tokholmarna som har löjligt långt till banor som det är nu.
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
10 mil till Falkenberg, 15 mil till Anderstorp och något liknande till Kinnekulle.
Det var ju inte mycket att gnälla för :3freak
Tror jag har 23 mil till Åsen så det är inget man gör efter jobbet direkt.
#Olsson# skrev:
Bor du i Stockholm? Trodde du bodde norr eller nord-nordväst ut. I Bålstad typ? Btw: Vad har ni för dialekt där ute? :D
Bålsta (utan D :fatta! ) är låååååååååååååååångt ifrån där jag bor, Kungsängen)!
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Marcus skrev:
Vilka är Göteborgsmaffian? :va Rivaler till Folkracemaffian från Karlsta' eller?
Har aldrig hört någon härifrån Göteborg klaga på att man kan dra ner till Falken på en dryg halvtimma, har bara hört Dig klaga på Göteborgare...

Linjen Göteborg - Jönköping är väl den bästa att bo längs när det gäller närhet till banor känns det som, skulle Viking-projektet klaffa vore det ju strålande för Tokholmarna som har löjligt långt till banor som det är nu.
Halva extremtoaletterna idiotförklarade mig när jag påpekade att Falkenberg ligger nära Göteborg. En bana borde byggas centralt, resonerade man.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
valmers skrev:
En bana borde byggas centralt, resonerade man.

Det har vi ju redan ju; Kungsportsplatsen till Götaplatsen och tillbaka, upp och nerför Avenyn. Företrädelsevis via spårvagnsspåren... :gnissla :lol
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
sandstream skrev:
Det var ju inte mycket att gnälla för :3freak
Tror jag har 23 mil till Åsen så det är inget man gör efter jobbet direkt.
Bålsta (utan D :fatta! ) är låååååååååååååååångt ifrån där jag bor, Kungsängen)!


Omöjligt !!!!!

Jag som trodde jag var den enda hoj-åkaren i Kungsängen.
Har i alla fall inte sett några fler när jag är ute & kör.

Kör du på bana?
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.

vmp_layout.jpg
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Näven skrev:
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.
Målet är ju Grade One-licens för banan; att kunna få arrangera F1-tävlingar. Då kan inte banan se ut som på Gotland.
 

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Hemma
Hoj
4.5
Optimalt för belsport, :huvet. Kan inte hitta nån boxningsarena (att anv efter belracen, obs ironi).

Y


Näven skrev:
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.

vmp_layout.jpg
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Näven skrev:
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.

herregud, ja skrota hela skiten för den ser ju inte ut som din favvobana...
 
Last edited by a moderator:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Näven skrev:
Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.

Kanske en bana som passar V-Gurra :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Den som är kritisk kan ju ta en titt på hur moderna banor ser ut.
Och just de moderna banorna är de som de bästa mc-förarna i världen tycker suger purjo.
Jag förstår varför den ser ut som den gör men det är ju inte så underhållande som en bana med mer flyt. Hoppas de kan ro i landet men jag tror projektet strandar på sin egen storlek.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Och just de moderna banorna är de som de bästa mc-förarna i världen tycker suger purjo.
Jag förstår varför den ser ut som den gör men det är ju inte så underhållande som en bana med mer flyt. Hoppas de kan ro i landet men jag tror projektet strandar på sin egen storlek.
Det där är ju en konflikt, eftersom de allra flesta vill ha F1 till sina banor. Dessutom är väl inte Viking Motor Park så fantastiskt tråkig? Exempelvis Brno är ju upplagd på ett liknande sätt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Det där är ju en konflikt, eftersom de allra flesta vill ha F1 till sina banor. Dessutom är väl inte Viking Motor Park så fantastiskt tråkig? Exempelvis Brno är ju upplagd på ett liknande sätt.
Den blir säkert rolig men inte ser den lika lockande ut som en Assen, Philip Island, Donington eller Brands Hatch? Fast jag är glad om det blir en bana till öht. Brno har ju ganska stora höjdskillnader vilket är svårt att uppbringa i Enköpingstrakten och skillnader i höjd adderar ju till upplevelsen av en bana.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Men varför måste nästan alla banor gå i högervarv?
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
Sedan, om banan byggs, kommer det att gnällas över att den ligger för långt från Stockholm, och att allmänhetens åkning (banhyran) är för dyr.
:lol :lol :lol
Självklart är det för långt bort, men det är en bra början :lol
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Då bev det fart på tråden igen. :) Missförstå mig inte. Jag tycker att det är kanon om detta blir verklighet. Men med den hänsyn man tagit till andra motorsporter i bygget så kunde man väl planera in lite alternativa slingor för MC. Tendesen är ju att F1 bestämmer alla nya banlayouter.
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Goodstuff skrev:
Den blir säkert rolig men inte ser den lika lockande ut som en Assen, Philip Island, Donington eller Brands Hatch? Fast jag är glad om det blir en bana till öht. Brno har ju ganska stora höjdskillnader vilket är svårt att uppbringa i Enköpingstrakten och skillnader i höjd adderar ju till upplevelsen av en bana.


Brno äger !

Helt fantastisk bana.

Åter till ämnet: att få till en bana till i sverige - oavsett vart den ligger - är fantastiskt !
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top