556 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 3 av 49 FörstaFörsta 12345678928 ... SistaSista
Resultat 61 till 90 av 1464
    T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Webspy
    Brno äger !

Helt fantastisk bana.
    Jag säger inte emot och den är ju ingen typiskt "F1 bana" heller, även om den ser så ut på ritningarna.

Citat Ursprungligen postat av Webspy
    Åter till ämnet: att få till en bana till i sverige - oavsett vart den ligger - är fantastiskt !
    Visst vore det.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

Slipar röven oFFkeFFs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    yamaha xt660r
    Garage
    Visa garage
    Tycker inte layout suger sådär riktigt hårt. Men rakorna är liksom lite för raka.
    Det går ju att bygga rakor som ger lite extra spänning, som knixen på sviestad, eller Assen osv.
    Min gissning är att den inte kommer bli särskilt kuperad heller. Men, det är skit samma, blir den byggd kommer det rocka röven, menar hur kul är det att köra gocart-bana i trakterna kring stockholm...
    Never underestimate the power of a large number of morons

Kapten Gars Chris Ashs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    En gammal en
    Tycker ändå banan ser ok ut. Ser ut att ha ett par balla partier åtminstone. Men den är ju ingen Salzburgring eller Phillip Island....
    Visit www.myspace.com/highballshooters funkadelic rock 'n' soul with a vengeance!

sandstream
    Gäst
    Bäste Viking Motor Park vän.

Först ett tack och välkommen till er alla nya som har registrerat er.

Vi och våra intressenter följer med stort intresse alla registreringar som visar att det finns ett stort intresse för anläggningen.

Motorbanan, Viking Motor Park, väcker stort intresse och förekommer så gott som dagligen i debatten. Vi inbjuder därför till ett ytterligare informationsmöte. Där kommer motorbanans omfattning och dess verksamheter presenteras, avslutningsvis välkomnar vi Dina frågor.

Vi ses i kommunfullmäktigesalen, Kommunhuset Enköping, måndagen den 29:e augusti klockan 18:00.

Välkomna!
    Nils Lidbaum och Bo Fallbrink
    Aros Racetrack Development AB

sandstream
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av RR:Benny
    Omöjligt !!!!!
    Jag som trodde jag var den enda hoj-åkaren i Kungsängen.
    Har i alla fall inte sett några fler när jag är ute & kör.
    Kör du på bana?
    Ja, jag kör på bana så ofta jag kan.
    Har blivit 12 bandagar hittills i år.
    Citat Ursprungligen postat av Näven
    Men hallå. Har ni kollat banlayouten. Snacka om Stopp and Go bana. Spikrakt sedan kurva. Att dom inte har lärt sig sedan Anderstorp. Tacka vet jag Gotland Ring.
    Körde Anderstorp för första gången i söndags och tycker att den var kanon.
    Rankar den som nummer 2 efter Gotland Ring av de banor jag kört.
    Gillar stora långa banor betydligt bättre än gokartbanor som Sviestad och Kinnekulle.

Kapten Gars Chris Ashs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    En gammal en
    Citat Ursprungligen postat av sandstream
    Ja, jag kör på bana så ofta jag kan.
    Har blivit 12 bandagar hittills i år.
    Körde Anderstorp för första gången i söndags och tycker att den var kanon.
    Rankar den som nummer 2 efter Gotland Ring av de banor jag kört.
    Gillar stora långa banor betydligt bättre än gokartbanor som Sviestad och Kinnekulle.
    Har du testat Falkenberg och Knutstorp?

Falkenberg(speciellt före ombyggnaden) är precis så som jag vill att en racerbana ska vara. Jag garvar nästan när jag kör den.
    Visit www.myspace.com/highballshooters funkadelic rock 'n' soul with a vengeance!

sandstream
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Chris Ash
    Nope, men jag ska försöka få in dem i schemat nästa år.
    Vore ju kul att ha kört så många banor som möjligt

Bäst! t-rexs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Race6,TRX 850
    Citat Ursprungligen postat av Chris Ash

Falkenberg(speciellt före ombyggnaden) är precis så som jag vill att en racerbana ska vara. Jag garvar nästan när jag kör den.
    Falkenberg svänger åt höger. Hela tiden. Jag är inte bra på att svänga åt det hållet! Annars verkar den kul. Skall utvärderas på onsdag om vädret tillåter.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Nu är det ju två vänstersvängar du kan glassa i.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."

Stolt mamma Bikerbitchs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Aprilia RSV 1000R-07
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Bäste Viking Motor Park vän.
    Först ett tack och välkommen till er alla nya som har registrerat er.
    Vi och våra intressenter följer med stort intresse alla registreringar som visar att det finns ett stort intresse för anläggningen.
    Motorbanan, Viking Motor Park, väcker stort intresse och förekommer så gott som dagligen i debatten. Vi inbjuder därför till ett ytterligare informationsmöte. Där kommer motorbanans omfattning och dess verksamheter presenteras, avslutningsvis välkomnar vi Dina frågor.
    Vi ses i kommunfullmäktigesalen, Kommunhuset Enköping, måndagen den 29:e augusti klockan 18:00.
    Välkomna!
    Nils Lidbaum och Bo Fallbrink
    Aros Racetrack Development AB
    Vad hände sen?

Bäst! t-rexs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Race6,TRX 850
    Citat Ursprungligen postat av Goodstuff
    Nu är det ju två vänstersvängar du kan glassa i.

Körd, utvärderad och klassificerad;

Kul, och ganska lagom snabb, mest beroende på avsaknad av raksträckor, vilket innebär att trixxien hänger med bra om man bara gasar.

Den nya delen gillade jag inte alls, alldeles för knixig för mig, men den ger säkert upphov till intressanta rejssituationer. Högern runt kullen måste vara en av de mest komprimerande svängarna i sverige. Står man på ordentligt är det ju till och med jobbigt att andas.

Sedan högfartshögern, den var bra! Där kan man stå på i princip full och köra om skitmycket folk på utsidan. Kul! Däremot måste jag arbeta på sista kurvan, där går det lååångsamt.

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nej
    Citat Ursprungligen postat av Bikerbitch
    Vad hände sen?
    Vad som snackades var typ en massa miljögrejer. Att ingen investerare sätter till några pengar innan bygglov finns. Motståndarna ville veta vilka investerare som fanns men det vägrade dom svara på. Dom närmast boende ska överklaga så mycket det bara går och göra allt för att försena osv.
    Verkade som många motorintresserade var med. Litet övertag

Nytt var väl att komunen kommit fram till att alla inte ska få överklaga utan bara dom som bor precis intill den tänkta banan.

Insändare i princip varenda dag i lokala blaskan. För/emot.
    Massa ruttna gamlingar som ser att allt är negativt. Händer en olycka så blir ju sjukvården belastad i Enköping och det gör ju att det kostar pengar för komunen osv osv. Blir mest förbannad när man läser hur idiotiska folk är.

sandstream
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av WestW
    Vad som snackades var typ en massa miljögrejer. Att ingen investerare sätter till några pengar innan bygglov finns. Motståndarna ville veta vilka investerare som fanns men det vägrade dom svara på. Dom närmast boende ska överklaga så mycket det bara går och göra allt för att försena osv.
    Verkade som många motorintresserade var med. Litet övertag
    Nytt var väl att komunen kommit fram till att alla inte ska få överklaga utan bara dom som bor precis intill den tänkta banan.
    Insändare i princip varenda dag i lokala blaskan. För/emot.
    Massa ruttna gamlingar som ser att allt är negativt. Händer en olycka så blir ju sjukvården belastad i Enköping och det gör ju att det kostar pengar för komunen osv osv. Blir mest förbannad när man läser hur idiotiska folk är.
    Kan inte vara kul att driva ett sånt projekt när man blir motarbetad av allmänheten som om man vore värsta boven.
    Får mig att tänka på gubben i Ludvika som i en insändare var upprörd över att MC-gänget McDonalds skulle komma till stan

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nej
    Hot news från lokalblaskan

Senast redigerat av WestW den 2005-10-20 klockan 17:27.

sandstream
    Gäst
    Man kan ju gissa åt vilket håll det lutar

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nej
    Precis. Inte ett enda positivt ord i hela artikel.

Keep ´er lit... Hårdings avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Suzuki gsx-r 600 K1
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Efter alla dessa instanser är det nog bäst att Enköpings kommun även kollar med FN så att ingen punkt i Koyoto-protokollet har missats...

Medlem BMW R90ss avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    BMW R90s Suzuki GS1000E BMW R1150RS
    Nyckelbiotoper, jag spyr!

GRÖNT ÄR SKÖNT Jörgen Player Specials avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Hoj
    ZX10R
    Citat Ursprungligen postat av BMW R90s
    Nyckelbiotoper, jag spyr!
    Statligt ägda Vattenfall bryter brunkol i fd Östtyskland... Vi snackar dagbrott stora som Jönköping! Svenska politiker suger krokodilanus..
    Men i ett land där politiker inte ens kan bygga vindkraftverk så lär det ju inte byggas någon ny motorbana heller. Gotland Ring känns utopiskt när man tänker efter.

/J

sandstream
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Player Special
    Statligt ägda Vattenfall bryter brunkol i fd Östtyskland... Vi snackar dagbrott stora som Jönköping! Svenska politiker suger krokodilanus..
    Men i ett land där politiker inte ens kan bygga vindkraftverk så lär det ju inte byggas någon ny motorbana heller. Gotland Ring känns utopiskt när man tänker efter.
    Så sant, så sant!

Hjulben RTRs avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Hoj
    ART GSX-R1000

Ett steg närmare......

Motorsport is like Sex: it may give some practical result, but that’s not why we do it.

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Texten från UNT.

Planprogram för motorbanan vidare till fullmäktige

2005-10-26 00:00

Av:Lotta Lille
    Miljö- och byggnadsnämnden sade på tisdagen ja till detaljplaneprogrammet för Viking Motor Park, och det går nu vidare till kommunfullmäktige för slutgiltigt godkännande innan arbetet med en detaljplan för området kan börja.

Nämndens ordförande Sigbritt Dahlberg (fp) föreslog att planprogrammet skulle återremitteras och kompletteras med bland annat med ett yttrande från Försvarsmakten som planavdelningen missat att skicka programförslaget till under remissrundan. Dahlberg ville också att buller- och trafikutredningarna kompletteras före eventuellt godkännaden i nämnden.
    Majoriteten av nämndledamöterna ansåg att programförslaget skulle sändas vidare och eventuella kompletteringar göras i ett senare skede och att miljökonsekvenser kommer att beslysas i samband med att miljöprövningen av anläggningen görs av miljöprövningsdelegationen. Delegationen är fristående men består av tjänstemän på länsstyrelsen.
    Sigbritt Dahlberg och Björn Engberg (v) reserverade sig mot beslutet till förmån för Dahlbergs förslag.

Oroliga för buller och miljöförstöring
    Planarkitekt Patrik Holm redogjorde för samtliga inkomna yttranden under samrådet runt motorbanan. Länsstyrelsen har gjort ett flertal påpekanden, bland annat att säkerhetsåtgärder runt skjutbanorna måste vidtas om motorbanan byggs, att bullerutredningen inte är komplett, att avrinnings- och andra vattenförhållanden måste utredas noggrannare, och att inventering av fåglar och nyckelbiotoper måste göras i området.
    Effekterna på grund- och ytvatten av hårdgörning av så stora arealer, upp emot 50 hektar, som berörs av motorbanan oroar också torrläggnings- och dikningsföretagen i området. Förvaltningens och nämndens svar är att dagvattendammar på 7500 kvadratmeter kommer att klara att reglera vattenflödena enligt exploatörernas konsultrapport.
    Av de sammanlagt cirka 45 yttranden som kommit in under samrådet har drygt 20 kommit från personer och föreningar som inte bedöms vara sakägare, dvs äga fast egendom eller ha annan särskild rätt i direkt anslutning till programområdet. Många av de som inte är sakägare är oroliga för buller, miljöförstöring, minskade fastighetsvärden och förlorade byggmöjligheter om en motorbana byggs.

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nej

Stor bild

sandstream
    Gäst
    Att politikerna inte sparkar bakut omedelbart får väl ses som en delseger.

Tack för att ni håller oss uppdaterade

Kebab och gröt är hälsokost Blomquists avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Hoj
    CBR900RR -96:a
    Garage
    Visa garage
    Har fått tillgång till en proffsanimerad "demofilm" om anläggningen.
    Ska höra mig för om det är ok att lägga ut den om så önskas.
    Är översikter om det mesta, dock inte själva banan tyvärr men ovalen och läktare mm...
    "No, I'm silver tonight so we're taking it easy"

Köpes hjälm storlek small!

Knäskrap året om Dal-Mausens avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Hoj
    R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 1 1/4 Häst + WR450 '04
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Blomquist #14
    Har fått tillgång till en proffsanimerad "demofilm" om anläggningen.
    Ska höra mig för om det är ok att lägga ut den om så önskas.
    Är översikter om det mesta, dock inte själva banan tyvärr men ovalen och läktare mm...

Fanns inte den på deras sida förut? Har för mig att jag såg den där för ett tag sedan.

Dal-Mausen
    Gratis Är Gott
    Fort Är Roligt
    Kul Är Antingen För Dyrt Eller Omoraliskt
    Status: Abonnerad

www.banåkning.nu
    www.skidor.com/telemark

MCK Wheelers

Kebab och gröt är hälsokost Blomquists avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Hoj
    CBR900RR -96:a
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Dal-Mausen
    Fanns inte den på deras sida förut? Har för mig att jag såg den där för ett tag sedan.
    Ingen aning, mina päron är tydligen bundisar med mannen som gjort själva animeringen, därför jag såg den. Hade hoppats på visning av banan också men...
    "No, I'm silver tonight so we're taking it easy"

Köpes hjälm storlek small!

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Nej
    http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-A...=sectionlinks1

Planförslag för motorbana klart

2005-11-16 00:00

Av:Lotta Lille
    Planprogrammet för Viking Motor Park vid Bårskärsskogen öster om Enköping antogs i kommunstyrelsens arbetsutskott på tisdagen och går nu vidare till kommunstyrelse och kommunfullmäktige för slutligt antagande.

Tomas Rådkvist (fp) reserverade sig mot förslaget. Enligt den skriftliga reservationen anser Rådkvist att motorbaneprojektet inte är förenligt med det visionsdokument för Enköpings utveckling som fullmäktige antagit.
    "Några nyckelord i visionen är aktiv trädgårdskommun, det gröna livsrummet och trädgård, kretslopp och miljöteknik, skriver Rådkvist, och anser att en motorbana av den storlek som planen avser inte är förenlig med de visionerna.
    Han anser inte heller att visionens tal om ökat medborgarinflytande är förenligt med att sakägarstatus inte beviljats alla som under programsamrådet önskat framföra synpunkter på förslaget. Endast de som har direkt gränsande mark till det planerade området har betraktats som sakägare i samrådsskedet, men många närboende och andra berörda har haft synpunkter på motorbaneprojektet.
    —Vi tycker att det är ett bra projekt för Enköping och hoppas att det blir verklighet. Utveckling inom motorbranschen sker dessutom ofta genom den typ av verksamhet som drivs på motorbanor av den här typen, sade finanskommunalrådet Åke Hedén (c).

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Hoj
    Moto Guzzi V-Undici-R Sportiva e Nuda, Yamaha Cygnus R 125
    Garage
    Visa garage
    "Aktiv trädgårdskommun",
    den där folkpartisten verkar ha inte så lite Pol Pot i sig
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig

Hjulben RTRs avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Hoj
    ART GSX-R1000
    mmm just de å han va inte ens miljöpartist
    alltid ere nån som sätter sig på tvären

kanske ska alla på sporthoj skriva sig i Onebying inför kommunvalet.

Tack för att du informerar oss
    RTR
    Motorsport is like Sex: it may give some practical result, but that’s not why we do it.

Sidan 3 av 49 FörstaFörsta 12345678928 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Har du missat en RR-tävling för att du inte sett reklam om den?
Ja! Vill ha reklam på SH om RR-tävlingar så man kan planera komma!
Nej, håller reda på tävlingar själv!
Inte intresserad!

[ Visa resultat ]
Garaget
2005 Honda CBR1000RR av Perre08

2008 KTM 1190 RC8 av Manne990

1992 Suzuki Gsxr 750 av 2step

Bloggar
Skriv ut din fribiljett till invigningsdagen av PiHa

Fridens dag... av Toyman

Awesome av NiklasL

Köp & Sälj - Säljes