Viking Motor Park nyheter

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Kan man stödja dem genom att regga sig, och de på så vis har lättare att visa potentiella sponsorer att det finns ett intresse så. Men lite halvtomt är nog glaset...
 

sandstream

Guest
Kul att det är på G iaf :tummenupp
Men det kommer väl ett gäng trädkramare och förstör allt snart :(
 

sandstream

Guest
Bäste Viking Motor Park vän.

Efter en intensiv vår har nu miljö- och byggnadsnämnden antagit detaljplaneprogrammet för Viking Motor Park. Detaljplaneprogrammet kommer nu att skickas på remiss till samtliga som berörs av projektet. Svaren ska vara kommunen tillhanda i mitten av augusti. Vad beträffar miljökonsekvensbeskrivningen så har länsstyrelsen och vi valt att invänta handläggningen av detaljplaneprogrammet. Efter samrådstiden kommer bland annat de frågor som remissförfarandet lett till att behandlas, detta arbete kommer att resultera i den slutgiltiga miljökonsekvensbeskrivningen.

De utredningar som ligger till grund för detaljplanen och miljökonsekvensbeskrivningen finns nu att läsa på vår hemsida. För att ladda hem en utredning måste du ange en e-postadress, detta för att vi ska kunna hålla dig uppdaterad med de senaste utredningarna.

Slutligen vill vi tacka alla nytillkomna intressenter, och särskilt då alla motorcykelcyklister som också har registrerat flest intresseanmälningar. Tyvärr har vi för närvarande inte haft möjlighet att svara på alla personliga kommentarer, men de är mycket uppskattade.

Vi och våra intressenter följer med stort intresse alla registreringar som visar att det finns ett stort intresse för anläggningen av såväl arrangörer, deltagare, publik samt personal m.m.

Vi önskar er alla en trevlig midsommar!

Nils Lidbaum och Bo Fallbrink
Aros Racetrack Development AB
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
sandstream skrev:
Bäste Viking Motor Park vän.
Slutligen vill vi tacka alla nytillkomna intressenter, och särskilt då alla motorcykelcyklister som också har registrerat flest intresseanmälningar. Tyvärr har vi för närvarande inte haft möjlighet att svara på alla personliga kommentarer, men de är mycket uppskattade.

"motorcykelcyklister" var ett nytt ord i min ordbok :) Meddelandet säger egentligen inte mycker mer än att vi får vänta och se till i höst vad kommun tycker och tänker om det. Men man får förstås glädjas åt det faktum att det händer något öht.
 

sandstream

Guest
jP skrev:
"motorcykelcyklister" var ett nytt ord i min ordbok :) Meddelandet säger egentligen inte mycker mer än att vi får vänta och se till i höst vad kommun tycker och tänker om det. Men man får förstås glädjas åt det faktum att det händer något öht.
Precis!
Eftersom vi andra, mig själv inkluderat, sitter hemma på kammaren och gnäller över att det inte finns någon bana så är det skönt att någon annan jobbar häcken av sig för att förverkliga våra drömmar! :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Var det någon som tror att en naturvårdskommitté kommer vilja ha en motorbana? Klart som fan dom är negativa. Deras åsikt är rådgivande. Bra är det inte men ingen överraskning.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Precis!
Eftersom vi andra, mig själv inkluderat, sitter hemma på kammaren och gnäller över att det inte finns någon bana så är det skönt att någon annan jobbar häcken av sig för att förverkliga våra drömmar! :)
Sedan, om banan byggs, kommer det att gnällas över att den ligger för långt från Stockholm, och att allmänhetens åkning (banhyran) är för dyr.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Sedan, om banan byggs, kommer det att gnällas över att den ligger för långt från Stockholm, och att allmänhetens åkning (banhyran) är för dyr.

Selfölgelig!

Storstadsbor är helt enkelt lite vekare i själ och kropp.

Man måste nog inse att motorsport är dyrt och omständigt. Enkla alternativ finns nog inte....
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
Sedan, om banan byggs, kommer det att gnällas över att den ligger för långt från Stockholm, och att allmänhetens åkning (banhyran) är för dyr.
Skulle inte förvåna mig!
Personligen kommer jag inte att gnälla och skaffa någon typ av årskort så fort det går :)

En sak som ni "lantisar" måste tänka på är att vi Stockholmare är bortskämda när det gäller avstånd och tillgång på saker.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Skulle inte förvåna mig!
Personligen kommer jag inte att gnälla och skaffa någon typ av årskort så fort det går :)

En sak som ni "lantisar" måste tänka på är att vi Stockholmare är bortskämda när det gäller avstånd och tillgång på saker.
Jovisst, men man blir ju lite trött när Göteborgsmaffian tycker att Falkenberg är alldeles för långt borta.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Jovisst, men man blir ju lite trött när Göteborgsmaffian tycker att Falkenberg är alldeles för långt borta.

:fatta! :kulspruta
Stryk ska dom ha hela högen. DIREKCT!! :mad:

9 mil eller vad är det? Dom kan fanimej fortsätta spela innebandy.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
sandstream skrev:
...vi Stockholmare är bortskämda när det gäller avstånd och tillgång på saker.

Bor du i Stockholm? Trodde du bodde norr eller nord-nordväst ut. I Bålstad typ? Btw: Vad har ni för dialekt där ute? :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top