Avstånd mellan blinkers...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Vilket är det minsta avståndet som är godkänt vid besiktning ???... Tänkte sätta små , smutta blinkersar i undertrayen.........

Har på känn att detta är en fråga för allas vår kära besiktningsman... :tummenupp
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Bra fråga!!!

Vill osså veta det!!!! ska bygga om min baktill!!!
 

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Värmland (Munkfors :)
Hoj
Hojlös numera.....
Folkezx9r skrev:
Vilket är det minsta avståndet som är godkänt vid besiktning ???... Tänkte sätta små , smutta blinkersar i undertrayen.........

Har på känn att detta är en fråga för allas vår kära besiktningsman... :tummenupp


Det är inget man går å mäter om det inte är helt uppenbart,har små infällda i kåpan bak å det är inga problem med avståndet iaf.

Ska ta reda på avståndet fram å bak på Måndag ev i kväll om jag orkar åka till jobbet... :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
24cm i fram å 18 cm i bak.

regskylten är ungefär i den storleken ang
blinkers i bak!

inget tonat glas tillåts
vid vitt glas måste man ha orange lampa.
godkänd märkning kollas inte vid vanlig
besiktning men vid reg besiktining av t,ex
import hoj görs det
 

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Övik
Hoj
Zx9r -99
Re: Re: Avstånd mellan blinkers...

YZF-1000-R1 skrev:
Det är inget man går å mäter om det inte är helt uppenbart,har små infällda i kåpan bak å det är inga problem med avståndet iaf.

Ska ta reda på avståndet fram å bak på Måndag ev i kväll om jag orkar åka till jobbet... :D

har du bild på din bakdel...
 

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Värmland (Munkfors :)
Hoj
Hojlös numera.....
Ang blinkers mc

Utdrag från vår handbok se nedan :fakta


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Har körrikningsvisare flyttats/ändrats kontroleras att:

*Körriktningsvisaren tydligt kan ses från en plats 5m mitt framför/bakom MC:n.

*Avståndet mellan de lysande ytorna fram är minst 2,4dm, bak minst 1,8dm.

*Plasering i höjdled lägst 3,5 dm, högst 12 dm (3-hjulig MC 15dm)

*Färg: Orangegult ljus, dvs mörktonade ej e märkta är godtjända om inte det blir svagt ljus.
Vit med orange lampa ok.

Blinkfrekvens= 10-35 blinkningar på 15 sek vid tomgång/laddningsvarv.

.......................................................................................................

:tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
dvs mörktonade ej e märkta är godtjända om inte det blir svagt ljus.

det har jag missat!
sorry! :bow
 

Bimotakungen

snart ska d bänkas.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping.....
Hoj
ombyggd Bimota SB6 med PVM , ISR ,Paoli , Öhlins åsså motor med WEB JE TMR 41:or DYNA mhhh va bra d blir!!!samt en gixxer 1100 -96 å en DR350 å en GSXR1000R -02 ....
Re: Ang blinkers mc

YZF-1000-R1 skrev:
Utdrag från vår handbok se nedan :fakta


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Har körrikningsvisare flyttats/ändrats kontroleras att:

*Körriktningsvisaren tydligt kan ses från en plats 5m mitt framför/bakom MC:n.
Ahaaaa så då behöver dem inte synas från sidan alls eller????
mycket intressant.... stämmer det?
.......................................................................................................
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hmmm....Det här börjar bli intressant...:)....

Ok ...då är blinkerserna inga problem för mig o 9:ans bakände..... Funderar lite på skylten oxå..

Jag håller på med en undertray.... Blinkersarna kommer att hamna ca 25 cm in under cykeln , på det bredaste stället på kåpan...ca 22 cm ifrån varandra. Alltså inga problem !

Längst bak på undertaryen sätter jag en liten smutt skyltbelysning , med reflex på. Skylten har jag tänkt att "lägga" ner... om ni förstår vad jag menar...
Den ska även hängas upp i gångjärn , så att jag med ett enkelt handgrepp kan fälla ner den.... Då är frågan... Behöver jag kunna fälla ner den eller får den sitta så ?..Inget avgassystem i vägen......
O om jag behöver fälla ner den , får den då var upphängd i gångjärn ???....Jag sätter givetvis ett stag bakom skylten , så den kommer att sitta bergfast......

Ska snart fota , så ni förstår vad jag menar.... Jag är INTE galen :crash
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Pappsen här! Då borde inte min snart inköpt röv vara ett bekymmer om man tänker bla på blinkers? Skylten kan monteras vart som helst på denna undertray :p
 

Bifogat

  • tlr (2).jpg
    tlr (2).jpg
    43.3 KB · Visningar: 630

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Ort
192 78 Sportholm
Hoj
TL1000S
Folkezx9r skrev:
Hmmm....Det här börjar bli intressant...:)....

Längst bak på undertaryen sätter jag en liten smutt skyltbelysning , med reflex på. Skylten har jag tänkt att "lägga" ner... om ni förstår vad jag menar...
Den ska även hängas upp i gångjärn , så att jag med ett enkelt handgrepp kan fälla ner den.... Då är frågan... Behöver jag kunna fälla ner den eller får den sitta så ?..Inget avgassystem i vägen......
O om jag behöver fälla ner den , får den då var upphängd i gångjärn ???....Jag sätter givetvis ett stag bakom skylten , så den kommer att sitta bergfast......

Ska snart fota , så ni förstår vad jag menar.... Jag är INTE galen :crash

Har samma problem tror jag. Min skylt har ganska bra vinkel när man Wheelar men inte annars :yoparty
Vinkeln är så bra att skylten lyses upp bra av mitt röda baklyse. Har haft konstapeln bakom mig några tillfällen i både natt och dagsljus utan knorr.
Inbillar mig därför att vinkeln är ok och att det röda skenet räcker som skyltbelysning men vågar inte chansa nu när jag ska besikta. Köper dioder om belysningen måste vara vit men hur är det med regplåtsvinkeln?

Var går gränsen för när vinkeln är för flack?

/Richard
 

Robban76

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
Snart 900Hornet
Wax skrev:
Har samma problem tror jag. Min skylt har ganska bra vinkel när man Wheelar men inte annars :yoparty
Vinkeln är så bra att skylten lyses upp bra av mitt röda baklyse. Har haft konstapeln bakom mig några tillfällen i både natt och dagsljus utan knorr.
Inbillar mig därför att vinkeln är ok och att det röda skenet räcker som skyltbelysning men vågar inte chansa nu när jag ska besikta. Köper dioder om belysningen måste vara vit men hur är det med regplåtsvinkeln?

Var går gränsen för när vinkeln är för flack?

/Richard

Från prutten till aktern skall det vara c:a 5 Cm Om man håller under under 180, över detta bör en insats monteras därefter skall vinkelmåttet kontrolleras var 10:e mil med vinkelhake.
 

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Ort
192 78 Sportholm
Hoj
TL1000S
Robban76 skrev:
Från prutten till aktern skall det vara c:a 5 Cm Om man håller under under 180, över detta bör en insats monteras därefter skall vinkelmåttet kontrolleras var 10:e mil med vinkelhake.

Tack Robban, två frågor bara. Vad händer om jag wheelar och hänger ut prutten mer än 5cm och blir den underkänd om man mäter var 5e mil?? Jag är nämligen pedant.

Eller om ngn annan har en mer pedagogisk förklaring.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag hörde nånstans att dom tagit bort kravet för skyltbelysning på mc, nån som vet om det stämmer?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
YZF-1000-R1 skrev:
Ja om du inte har målat glaset själv/ färgskickt fel står det då på ditt protokoll :rodnar

Nopp! otillåten åtgärd

Det du menar är vindrutan på t,ex bil
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top