Monarki/Republik

Skall kungafamiljen få finnas?


  • Antal röstningar
    0

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Om han ändå vore folkvald.

Men de här arvs-joxet tycker jag inte om.

Om folket hade fått välja kung så tror jag inte den nuvarande kungen hade haft en chans.

Därför tror jag mer på en president. Den väljer man ju åtminstånde själv.

För övrigt blev jag också förvånad att Peter Jidhe sa "du" hela tiden. De hade varit bättre om han sa "ni" och markerade lite diskret, eller också sa deras namn när frågan var riktad till någon speciell. Nu när situationen är som den är menar jag.
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
förra pollen, undrar hur vi väljer denna gång
Ja, naturligtvis, vi lever ju i ett modernt land 117 47.76%
Nej, jag pröjsar gärna skatt till redan rika personer 128 52.24%
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Utveckla, ja då kan vi börja med att ta bort miljöpartiet & vänstern. Det är utveckling!! :D

MostWanted skrev:
Ulvheden: skitsnack,, våga utveckla sverige!
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Alla har vi olika åsikter! :)

Fast vad som skulle bli bättre av det vet jag inte..... någon ännu högre betald politiker som snackar ännu skit, eller vadå?! :hihi

MostWanted skrev:
efter det kickar vi knugen å välkommnar republiken...
 

Coola Ola

Guest
Ulvheden skrev:
Alla har vi olika åsikter! :)

Fast vad som skulle bli bättre av det vet jag inte..... någon ännu högre betald politiker som snackar ännu skit, eller vadå?! :hihi

Tja, en president kan ju knappast få mer än 35 millar i lön utan att lagligen behöva göra ett skit för det (så som kungen har det)?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Vad är alternativet? Att Göran Persson får gotta sig åt en titel till? Det unnar jag inte honom.
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Om jag inte har helt fel för mig så går en del av pengarna till underhåll av slottet (+ övriga byggnader) & till löner av personal!

Då är det väl lika bra att dra in politikernas fria sjukvård & annat som de får utöver sin feta lön! De tar bort de olika kostnadstaken som inte drabbar dem.... det är inte så svårt! :rolleyes:

Kungen är iaf bra reklam för Sverige, ser man det på det viset så är det en billig reklam! :)


Coola Ola skrev:
Tja, han kan ju knappast få mer än 35 millar i lön utan att lagligen behöva göra ett skit för det (så som kungen har det)?
 

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
MostWanted skrev:
okii hur går det till då? är på tok för lite påläst märker ja. vem tar över efter knugen? måste väll vara KRONPRINSESSAN Victoria? om hon gifter sig va händer med han då?

när kommer vi få vår nästa kung då? :va
Om kronprinsessan tar över blir hon drottning och hennes man blir prins. Får dom en grabb som första barn blir han kung när han tar över.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
MostWanted skrev:
ja men hur förs den vidare sen när kronprinsessan får barn då? då blir deras son prins? eller ska vår nuvarande prins bli stadschef?

Statschef för i helv..Statschef! "Stadschefen" här i byn heter Annika Billström. Jag tycker hon gör ett inte så bra jobb. Tror Kungen skulle klara det bättre. Han är mer laid back.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Republik för fan!
Konservativa jävla borgarsvin som jämnt skall streta emot. Konservatism är något för lägre stående människor. Blä.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ulvheden skrev:
Utveckla, ja då kan vi börja med att ta bort miljöpartiet & vänstern. Det är utveckling!! :D
Ja, vi börjar med att ta folkopinionen ur spelet och därmed demokratin. Tackar vet jag på den gamla goda tiden när Karl XII härjade och vi hade hederlig diktatur :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
mb skrev:
Ja, vi börjar med att ta folkopinionen ur spelet och därmed demokratin. Tackar vet jag på den gamla goda tiden när Karl XII härjade och vi hade hederlig diktatur :tummenupp
Fast vi var en stormakt då. I dag har vi Persson. :rolleyes:
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Vänstern & miljöpartiet sa jag bara, det är inte många procent som vill veta av dem! :hihi

Det är packet som vi vill bli av med, inte monarkin! :tungan

mb skrev:
Ja, vi börjar med att ta folkopinionen ur spelet och därmed demokratin. Tackar vet jag på den gamla goda tiden när Karl XII härjade och vi hade hederlig diktatur :tummenupp
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
I pollar huruvida vi skall behålla våra fri- och rättigheter är den genomsnittliga SH-användaren beredd att ge upp det mesta. När det gäller huruvida vi skall ha ett statsskick från medeltiden eller ett modernt så väljer folk medeltidsalternativet.

Det här gör mig lite nervös.
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Jag blir mer nervös när folk röstar fram partiledare som säger sig vara komunist eller när man kan vara alkolist, fiffla med kontokort och ändå ha fortsatt förtroende av sitt parti! :7peta :hihi

t-rex skrev:
I pollar huruvida vi skall behålla våra fri- och rättigheter är den genomsnittliga SH-användaren beredd att ge upp det mesta. När det gäller huruvida vi skall ha ett statsskick från medeltiden eller ett modernt så väljer folk medeltidsalternativet.

Det här gör mig lite nervös.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Varför stör ni er så mycket på vår kung? han gör som sagt bra reklam för sverige och det är ett fint kultur arv vi har att föra vidare...

Ett litet exempel är när jag var i indonesien nyligen så visade bbc ett långt inslag om sverige iom alla våra saknade. Då visa de inte Göran eller någon annan idiot utan vår sörjande kungafamilj.
Omvärlden har respekt för vår kung, även om hans eget folk inte har det...
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
kajlyl skrev:
Varför stör ni er så mycket på vår kung? han gör som sagt bra reklam för sverige och det är ett fint kultur arv vi har att föra vidare...

Ett litet exempel är när jag var i indonesien nyligen så visade bbc ett långt inslag om sverige iom alla våra saknade. Då visa de inte Göran eller någon annan idiot utan vår sörjande kungafamilj.
Omvärlden har respekt för vår kung, även om hans eget folk inte har det...
bra de kan ta dem!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top