Vad tjänar ni?

Vad tjänar du?


  • Antal röstningar
    0

kjuze

Guest
Hej!

Vill bara inleda med att säga att ni som anser att det är privat sak vad man tjänar behöver inte svara helt enkelt. Personligen kunde jag inte bry mig mindre om folk vet vad jag tjänar.

Av andledning att motorcykelåkande inte direkt är en billig fritidssysselsättning och många av er här verkar sitta in med rejäla summor så undrar jag lite vad ni jobbar med, hur gamla ni är och vad ni tjänar.

I tråden om "spännande jobb" så nämns summerna 18k och 25-30k som möjliga löner för ett motorcykelbud. Då skriver flera av er saker som, "dålig lön", "skulle vara tvungen att gå ner" m.m

Då undrar jag lite vad sjutton ni tjänar om 18k är dåligt, för mig är det en bra lön.

Jag studerar just nu och får ut 6900 men kommer till efter jul arbeta som gymnasiesärlärare och få ut 16500 i månads lön. En lön som jag är nöjd med.
Före skatt gället pollen.
Det skulle vara intressant om många kunde svara, så kunde man räkna ut någon slags medellön för sporthojjsåkare. Kanske är det så att vi är gräddan av Sverige? ;) Man tänker ju kanske inte det naturligt att motorcykelförare har det bra med pengar. Kanske är det så att alla höga priser har gjort att bara höginkomsttagare kan syssla med denna aktivitet?!
 
Last edited:

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Nytt jobb sedan ett par månader. Säljare på ett mobilkontor i Malmö. Vi har fältsäljare och så har vi innesäljare (8 st på gamla väster) som helt enkelt håller löpande kontakt med vodafone och teliakunder. Uppgraderar abonnemang, säljer mobiltelefoner, datortillbehör osv. Sitter framför en dator och lyssnar på musik och snackar i telefon dagarna i ända, men trivs bra med det. Ungefär vad jag gör hemma. :) . Jag får ut mellan 20-25K efter skatt beroende på hur hett jag säljer. Har inte fått ut under 20K. Helnöjd. :banana
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag pluggar och har 6900:- i månaden.. Gixxer, bil, lght och ett dyrt leverne, dom slantarna täcker inte ens dom fasta utgifterna.. Jobbar extra på SEC, men det hjälper ju inte så mycket heller, jag vete fan hur det går runt faktisktl...
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Tidigare inköpsansvarig på större bilfirma, lönen låg på 19.800

Nu studerande/servitör/pizzabagare :yoparty lönen är tillräcklig och det är bland det roligaste jag jobbat med!

Inte mycket pengar kvar i slutet av månaden men men...

Tja
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Studerar och ligger just på 6900 kr i mån.
Då en en del lån och en del bidrag.

Ett av själen till till att man studerar är förstås att man skall få ett bra jobb med en ingångslön på kanske 22000-23000kr som det ligger på idag.


Fan vilken snabb hoj jag skall köpa mig sedan :näsblod
 

kjuze

Guest
Kay skrev:
Nytt jobb sedan ett par månader. Säljare på ett mobilkontor i Malmö. Vi har fältsäljare och så har vi innesäljare (8 st på gamla väster) som helt enkelt håller löpande kontakt med vodafone och teliakunder. Uppgraderar abonnemang, säljer mobiltelefoner, datortillbehör osv.

Satan vad bra lön. Säljer ni till privatpersoner eller företag? Låter som ett ganska lätt jobb. ;)
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
kjuze skrev:
Satan vad bra lön. Säljer ni till privatpersoner eller företag? Låter som ett ganska lätt jobb. ;)

Företag. Lätt... väldigt lätt. Har haft olika säljjobb innan, men inget har varit så enkelt och välavlönat.

Vann precis en resa till sthlm med 4 jobbkamrater kommande helg. Allt betalt, fint hotell och svina på Spybars vip-rum. Några som ska joina? :yoparty :tungan
 

kjuze

Guest
Kay skrev:
Företag. Lätt... väldigt lätt. Har haft olika säljjobb innan, men inget har varit så enkelt och välavlönat.

Vann precis en resa till sthlm med 4 jobbkanrater kommande helg. Allt betalt, fint hotell och svina på Spybars vip-rum. Några som ska joina? :yoparty :tungan

Säg till om ni söker folk. :tummenupp
 

kjuze

Guest
Kay skrev:
-Vi kommer nog göra det snart. :p
Du bor nog bara lite för långt bort...

För 20 tusen efter skatt bor jag vart du vill! :) Allvarligt talat, om det blir tal om anställa fler, skicka ett pm. :tungan
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jasså efter Persson. Min lön slår ganska reält. Men jag får ut mella 14000 och 23000 så ljuger jag inte allt för mycket.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Pissjobb med bra lön, ser hellre att det är tvärt om. Pengar är inte allt, tänk på det.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tysken skrev:
Pissjobb med bra lön, ser hellre att det är tvärt om. Pengar är inte allt, tänk på det.

Jo, det håller jag klart med om !!!

Intressant för övrigt att många här verkar ha en så pass låg inkomst med tanke på att MC inte är en så billigt syssesättning :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top