Modifieringar XT660 X/R

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Har någon C-C måttet mellan bulthålen på hundbenen för 30mm höjning bak?
Funderar på styrhöjare, räcker kablar mm eller är det en massa som måste ändras?
Gäller en 2004 XT660R.
 

JoeMax

Guest
xtx har bara en skiva fram men den är större och har en annan offset. navet är väl samma men spacing är en annan. dessutom är R hjulet centrerad i mitten medan X är centrerad med ngr mm från mitten
alltid trott det vart två skivor... borde ju nästan vara det :p my bad

..
Funderar på styrhöjare, räcker kablar mm eller är det en massa som måste ändras?
Gäller en 2004 XT660R.
det beror på hur mycket du tänkt höjja styret, jag bytte mitt styre till biltemas(lite bredare) och använde deras styrhöjare till max (då jag är 190) jag har problem med min kopplingvajer tar kläm när jag svänger max allt annat verkar ok
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Tja! Har precis inköpt en xt660 sm-04 och med i köpte kom det två G.P.R slipons. Har redan monterat på dem för dem e ju så jävla snygga :yoparty men är lite fundersam om den går igenom besiktingen, Hur noga är dem på besiktningen angående det där?
 

JoeMax

Guest
Tja! Har precis inköpt en xt660 sm-04 och med i köpte kom det två G.P.R slipons. Har redan monterat på dem för dem e ju så jävla snygga :yoparty men är lite fundersam om den går igenom besiktingen, Hur noga är dem på besiktningen angående det där?
dom är rätt olika med det!! ibland kan man få åka till olika för att vissa kollar ljudnivå vissa inte :) vill du vara säker så får du byta tillbaka till original, alt kan du åka till besiktning och kolla vad de säger/tycker
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
dom är rätt olika med det!! ibland kan man få åka till olika för att vissa kollar ljudnivå vissa inte :) vill du vara säker så får du byta tillbaka till original, alt kan du åka till besiktning och kolla vad de säger/tycker

jo kan tänka mig de är så och efter ha provkört med dem nya dämparna så är jag ganska säker på att ljudet kommer lockas till att kolla buller nivån ;) Upplever att hojen blivit lite ryckigare med dem på också, typ som att man måste ge mera gas än vanligt för att hojen ska flyga iväg, kanske inte har nått med hojen att göra men är lite ny på xt.n, nått som kanske kan modifieras?
 

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
jo kan tänka mig de är så och efter ha provkört med dem nya dämparna så är jag ganska säker på att ljudet kommer lockas till att kolla buller nivån ;) Upplever att hojen blivit lite ryckigare med dem på också, typ som att man måste ge mera gas än vanligt för att hojen ska flyga iväg, kanske inte har nått med hojen att göra men är lite ny på xt.n, nått som kanske kan modifieras?

man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidan, finns en steg för steg här i tråden nånstans, man gör det via instrumenteringen iaf, håller in select + reset å sen yada yada, min cykel har leovince pipor och CO uppstegad till 30, på vissa räcker det att stega upp till 10, vissa vill ha mer, som min för att gå "rent"
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidan, finns en steg för steg här i tråden nånstans, man gör det via instrumenteringen iaf, håller in select + reset å sen yada yada, min cykel har leovince pipor och CO uppstegad till 30, på vissa räcker det att stega upp till 10, vissa vill ha mer, som min för att gå "rent"

ok ok,tack! ska leta igenom tråden :D
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Hallå gott folk!

Jag ska lägga ut mina GPR pipor på blocket, men vet inte riktigt hur jag ska prissätta dem?
Det är så gott som nya -Vad tycker ni jag ska ta för dem?

mvh Patrik
 

drx!

Cruiser
Gick med
18 Aug 2011
Ort
HBG
Hoj
Yamaha XT660X - 08
Hallå gott folk!

Jag ska lägga ut mina GPR pipor på blocket, men vet inte riktigt hur jag ska prissätta dem?
Det är så gott som nya -Vad tycker ni jag ska ta för dem?

mvh Patrik

Bilder på dem hjälper för rättvis prissättning.
Modell? Kolfiber? Titan ? m.m
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975

drx!

Cruiser
Gick med
18 Aug 2011
Ort
HBG
Hoj
Yamaha XT660X - 08
Beroende på skicket så kan det säkert vara ett bra pris, kanske prutmån till 3500 eller nåt sånt får man ju räkna med.
Nypriset ligger väl runt 8000 på det systemet?

Köpte själv ett Akra SP, pc3:a och dubbla K/N filter för strax över 6000 pix.
Tror dock jag gjorde en riktigt bra affär och träffade en kanonbra säljare som bara ville bli av med sakerna.
 

JoeMax

Guest
man kan behöva stega upp CO en aning om man öppnar upp avgassidanQUOTE]

Asså jag pallar inte leta igenom 300 sidor för att hitta om hur man stegar upp CO:n:huvet, nån vänlig själ som kan länka eller förklara hura man gör?

1.Tändningen avstängd
2 Tryck ner både select och reset samtidigt
3. På med tändingen och håll knapparna nertryckta till diag kommer upp.
4. Tryck 1 gång på select, då kommer CO upp.
5. Håll ner både select och reset ett par sekunder igen så kommer CO1 upp
6. Nu ska du se värdet, skriv upp original värdet. Öka värdet med select och minska med reset.
7. Öka 5 steg åt gången, när du är nöjd är det bara och slå av tändningen igen.

Tips. Du kan ha CO settings uppe samtidigt som du är ute och åker och kan då pröva dig fram vad som funkar bäst. Du ser även varvräknaren uppe i högra hörnet. Se till och gör det på en avskild väg bara
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
1.Tändningen avstängd
2 Tryck ner både select och reset samtidigt
3. På med tändingen och håll knapparna nertryckta till diag kommer upp.
4. Tryck 1 gång på select, då kommer CO upp.
5. Håll ner både select och reset ett par sekunder igen så kommer CO1 upp
6. Nu ska du se värdet, skriv upp original värdet. Öka värdet med select och minska med reset.
7. Öka 5 steg åt gången, när du är nöjd är det bara och slå av tändningen igen.

Tips. Du kan ha CO settings uppe samtidigt som du är ute och åker och kan då pröva dig fram vad som funkar bäst. Du ser även varvräknaren uppe i högra hörnet. Se till och gör det på en avskild väg bara
Tack som fan! :D:tummenupp
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Last edited:

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Ja Stors, det är en mindre och snyggare, dock tycker jag inte den passar på R- en utan mer på X-en.
Gaffelskydden tycker iallafall jag känns stora och klumpiga det blir ett stort lyft att ta bart.

Jag satte på en mindre lykta från Polisport men är inte helt nöjd, de hade andra varianter men var slut i svart.

Har även bytt framskärm mot en mindre motardskärm (ej på bilden)


iPhone Image ACF748.jpg
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Någon som vet vilken storlek det ska vara på hylsan när man ska byta primärdrev? XT660R 2008.

EDIT: Skjutmåttet säger 31mm, men den dimensionen verkar inte gå att uppbåda som hylsa (?). Kan det månde vara 1 1/4"?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top