Modifieringar XT660 X/R

manneman

Guest
Sååå inte sant :lol...

Och var fan skulle det vara samma hojar någonstans menar du?

Har du ens jämfört de 2 på bild eller ännu mindre sett dem i verkligheten?

Jag har ägt båda och de har inte mycket gemensamt helt enkelt.

XTX/R är de hojar som är lika hojar men tar man steget till Z så är där radikala skillnader som separerar dem rejält och att då tro att en hoj som inte ens liknar den andra på bild skulle ha speciellt mycket gemensamt.

Vettiga svar bör grunda sig på fakta och inte spekulationer!
 
Last edited:

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
ok, dags att byta bromsbelägg på min hoj, vilket ger mest broms/krona och vilka belägg ska man låta bli? de ska gärna vara tysta också så man slipper skämmas varje gång man stannar i en korsning... tips mottages tacksamt
 

pirrecop

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha xt660r -04
Hejasan alla xt åkare.
Jag har fixat till min xtr-04 lite idag. Satte på nya GPR pipor, ny framlampa och tillhörande kåpa till från xtx-08, framskärm från xtx-04 och ny servad. Allt passade direkt och inga problem med att fixa lite snabbt. Looken blev hela annerlunda och nu väntar bara nya rims och ekrar och så skall det bli motard fälgar!!
Är det någon som har lite tips var man fixar detta till ett bra pris??
-Pierre
 

Sondek

Grussprättare!
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Boden
Hoj
Yamaha XT660R
Biltemas fatbar styre är prisvärt. Nya styrfästen köper man med fördel samtidigt i samma butik.
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
ok..ska åka in och klämma lite på biltema. Skulle vilja få upp styret lite mer, finns det styrfästen för höjning? Vet inte riktigt hur mkt man kan höja för att det ska kännas bra..finns det någon med lite input om detta? =)
 

manneman

Guest
Jag kör med Biltema Fatbar med 25 mm höjning och jag har testat att höja så mycket som 75(!) men det var inga problem, lite ostabil känsla kanske men absolut ingen fara.

Och köp nu konverteringssatsen, du behöver inte byta ut hela bulten om du inte vill. Vill du så blir det till att borra upp isf.
 

manneman

Guest
De har en övergång från 22,6 till 28 mm som du sätter i originalfästet plus bultfäste var du byter hela bulten.
 

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
Hej, Jag har fått en besiktningstid nästa vecka i det finna vädret :D Och måste snabbt få bytt bromsbeläggen bak. Är det någon som vet om det går att få av broms oket utan att ta av bakhjulet först? Eller om det går att byta beläggen med oket på, beläggen sitter bara med en sprint har jag sett, knackar man ut den eller är den gängad? :va
 
Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har för mig att jag brukar byta beläggen bak utan att lossa något annat än sprinten. Men fram brukar jag ta av hjulet när belägg ska bytas. Eller var det tvärt om? Senilitet kan slå till tidigt :va... Vill nog dock minnas att det bara är sprinten bak, trots allt....

Hursom, sprinten är inte gängad i alla fall. Bara att knacka ur.
 

storfiskaren

Ringrostig, återfallsknutte
Gick med
21 Feb 2010
Ort
Landvetter
Hoj
Yamaha FZR 1000-92 Yamaha XT660R -08
Tackar för det snabba svaret, får hoppas att det bara är att knacka ur sprinten då :)
Grusbuset i Dalarna såg roligt ut :D
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Grusbus är alltid roligt :banana . Hoppas du får till det, och besiktningen går bra :tummenupp
 

lillt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2010
Ort
Sorunda
Hoj
xt
Är det någon som har en bra huskur på ett kärvande tändningslås ?, har testat och smörjt ett par gånger men det blir inget bra för låscylindern verkar sliten. Tänkte köpa nytt men då visade det sig att man var tvungen att köpa ett komplett med immobilizer för över 6000kr och det går ju bort, än så länge :gnissla

HADE exakt samma problem, monterade bort hela låsdelen och lämnade till en låssmed (inte skoputs och nyckelcopy). 500:- spänn senare så hade jag ett renoverat lås som funkar klockrent, fråga mig inte vad dom gjorde... =) :tummenupp

950:- spänn till så hade jag en klonad nyckel (ink immobilizer chip).
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Tjena
Det var någon som hade en gaffel till X´n, vem var detta och vad ska den kosta??

Det är nog mig du menade.
Jag har en gaffel komplett med kronor,styrpinne och all plast som brukar vara fastskruvad på den (skydd och skärmar)
Gaffeln har gått 240mil under en månad, vill säger att den är fräsch.
Pris bli 5000,-

Om det behövs här jag framljuset också.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top