Modifieringar XT660 X/R

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Skönt att det löste sig.
Vad körde du med för f-bolag?
När jag blev påkörd så fick jag pengarna direkt insatta på kontot, utan krav på att jag skulle köpa hojj för de. Dock var det från Trygg-hansa

jag har trygg hansa jag med. vid krock brukar det vara så att man få pengar. fick själv pengar för mina kläder när jag hade krockad i mars (hojen reparerades)
men vid stöld brukar man inte få kontant ersättning om man inte har köpt/ska köpa en ny hoj.
i det stora hela spelar det ingen roll för mig ändå då jag ändå ska köper en ny hoj så fort jag få tag på en som passa mig
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
jag har trygg hansa jag med. vid krock brukar det vara så att man få pengar. fick själv pengar för mina kläder när jag hade krockad i mars (hojen reparerades)
men vid stöld brukar man inte få kontant ersättning om man inte har köpt/ska köpa en ny hoj.
i det stora hela spelar det ingen roll för mig ändå då jag ändå ska köper en ny hoj så fort jag få tag på en som passa mig

sen om du skulle få dubbla uppsättningar med slip-ons så vet du att du har en köpare :) (även pc, luftburk osv)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
:)

känns som jag inte kommer att få problem med att sälja delar jag inte kommer har en användning sen ;)
 

manneman

Guest
Var hittade du rutan?

Släng på biltemas värmehandtag oxå så blir de en fröjd att köra i vinter.

Visst blev de skillnad med ny olja, precis samma skillnad som de blev på min gamla raptor när jag bytte från yamma olja till biltema.

Lite sent svar Jonte, men på www.swebike.se i Åstorp.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
tänkte egentligen bara spana in en begagnad hoj idag men så stod det en ny för bra pris och då slog jag till :D
imorgon kan jag hämta min nya pärla :)

då denna hoj är helt original så har jag inga delar över.
ska sätter dit mina delar från gamla hojen, eventuell kommer jag dock att sälja kröken från mitt 2-1 system.
dock så har jag grejer kvar från den gamla hojen såsom plasten runt gaffeln, lilla skärmen,handtag till passagerare, bakre fotpinnar med triangel, kedjeskydd, skyddet runt bakre bromsen, stöd-switsch, speglar...det mesta är i nyskick och kommer från en 2008års X

på den nya hojen sitter svart plast på lampan och fram+bakskärmen. ifall nån har vit plast på de delar och vill byta så är jag intresserad. (den nyare plasten 2008-2011)
även en svart sadel skulle kunna vara intressant. min är vit i mitten.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    180.1 KB · Visningar: 264

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
"skyddet runt bakre bromsen". Är det den gråa plastbågen vi talar om här? Min är sabb, nämligen...
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Jag menar plastskyddet man skruva fast på bakbroms oket med 2 skruvar. Tror den är svart.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Jag menar plastskyddet man skruva fast på bakbroms oket med 2 skruvar. Tror den är svart.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Har nu hämtat hojen. Känns skönt men fan så konstig det kändes med en helt original. Som en scooter på nåt sätt. Ikväll ska jag dock skruva isär halva hojen och sätter ditt ny drev,styre,pc och ändra massa annat.
I det stora hela kommer den då redan vara som den förra. Bara systemet som jag saknar än så länge.
Jag tror dock att jag kör med original till vintern är här.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har nu hämtat hojen. Känns skönt men fan så konstig det kändes med en helt original. Som en scooter på nåt sätt. Ikväll ska jag dock skruva isär halva hojen och sätter ditt ny drev,styre,pc och ändra massa annat.
I det stora hela kommer den då redan vara som den förra. Bara systemet som jag saknar än så länge.
Jag tror dock att jag kör med original till vintern är här.
Grattis :tummenupp!
 

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Bump...

Någon med Akra som har tänkt på om det sitter "gnistdämpare" i db-ätarna?

Hej på er

Slog till på ett set Akra-dämpare till min XTX. Ni andra som har/haft Akra - satt det gnistdämpare (perforerade plattor) i bägge ändar på db-ätarna? Någon som testat att slipa/slå bort dessa för lite bättre ljud, men inte i "rejs-nivå"?

//Mattias
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
100mila service på tisdag. Få ser om jag klara att stanna under. Är redan över 40mil och helgen har inte ens börjat :D

Upptäckte värsta mecktabbe jag hade gjort. Rätt 14 tänders drev åt fel håll. Kedjan hann käka upp två skruvskallen innan det började låter konstig.
Som tur vårt jag just på mc varuhuset när jag upptäckte detta. De lämnade allt annat och fixade min hoj direkt och dessutom gratis. Trevligare ställe få man letar efter. Tack!
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
runda eller tri-ovala blås...det är den stora frågan...kan inte bestämma mig. suck!
 

Snowman89

Guest
Jag röstar på triovala av samma anledning som manne.

Länka gärna dem :)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
Man märker verkligen skillnaden i motorn när det nu bli kyligt. Moppen gick jäkligt fint i morse med 5grader,topp luft och solsken. Underbar känsla faktiskt!
 

"Petersson"

kör som varje dag vore den sista......
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Bromölla
Hoj
DRZ 400 sm -07
Man märker verkligen skillnaden i motorn när det nu bli kyligt. Moppen gick jäkligt fint i morse med 5grader,topp luft och solsken. Underbar känsla faktiskt!

Har oxå märkt det :tummenupp Kör till jobbet 5 på morgonen så hojen känns faktiskt lite piggare då, än när man kör hem på eftermidd....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top