470 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Resultat 1 till 21 av 21
    #15 - O'Kay racing! Kays avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    FZR600: Såld | R1: Såld | GSR600RR: Såld | Nästa: ??

Kör ni lugnare på fajtern? (lägre farter)

Jag gick och vägde mellan om jag ska skaffa en ny sporthoj, eller en SM.. nu tänkte jag något lite mitt i mellan, en streeta.
    Kör ni i lägre farter på eran fajter än vad ni gjorde på er sporthoj? Altså, busar mer, fast i lägre farter? Jag får det intrycket av streetfighters iaf, då det inte är lika snällt att köra i 200 knyck med den sittställningen man har på en fighter med crosstyre, utan framkåpa, än på en vanlig sporthoj.
    Anser ni att streetfighter ökat säkerheten i ert körande, eller tvärt om?
    Behöver ditt företag mobil-lösningar? PMa för kanonpaket!
    Kay Music Productions!
    Jag kör med ert företags dekaler på banräcern om ni kan hjälpa mig med lilla minsta pryl; knäpuckar, rabatter osv... PMa!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Hoj
    sålde och ångrar!
    det kan bli lika farligt att busa i 60km/h som i 200 =)

Nä men klart att med en street så kör man inte i 200knyck, allt över 140 är jobbigt för nackmusklerna.
    Visst drar man på ibland men jag kör aldrig i dessa hastigheter mer än 1minut ungefär, rädd att tappa huvudet av all vind fyfan vad jag saknar kåpan på motorvägen i 140km/h för att inte tala om 200km/h
    Gillar du fart och breda vägar är inte street ngt för dig.
    Street ska man ha på mindre vägar/gator och busa, krokiga 70vägar är underbara
    Senast redigerat av Allex den 2004-09-19 klockan 12:28.

Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Låter som streeta är för mig.
    Gillar för all del höga farter osv, men gillar mer att slänga runt bågen o busköra o wheela runt på industriområden osv.
    Man borde testa en.
    Kay Music Productions!
    Jag kör med ert företags dekaler på banräcern om ni kan hjälpa mig med lilla minsta pryl; knäpuckar, rabatter osv... PMa!

www.apan.se Mechs avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Hoj
    R
    Nog går det att köra snabbt med en fighter... Men kanske inte 10 mil.
    Sen är det väl som sagt så att du inte kör fighter för att ligga i 250 efter e4:an...

Medlem Robban Ws avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    cbr600, gsx750r, xrv750
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Kay
    Jag körde ofrivilligt kåplös delar av förra sommaren o det var bara jobbigt, visst gick det inte att köra lika fort på motorvägen o det är väll bra om man känner att man har svårt att hålla sig inom sina begränsningar annars går det väll bra att köra efter sitt eget huvud.

Man blir lite låst utan kåpor. Har du kåpor så är det ju aldrig några problem att åka till en annan kommun o fika tex.

Antal krasch: 0st Elgasens avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Hoj
    K1300R -09, EXC 350 Racing -05
    Garage
    Visa garage
    Jag åkte runt vättern i sommras i ett tempo som låg ca 30km över skyltningen. Detta var inga problem alls om man tog en liten bensträckare efter varje timmes körning.
    //Robban!

R.I.P OLLE. Bulten 26/5 Zlides avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Hoj
    Xt-09 - budhoj snömoddad
    Garage
    Visa garage
    Jag gick och vägde mellan om jag ska skaffa en ny sporthoj, eller en SM.. nu tänkte jag något lite mitt i mellan, en streeta.
    Kör ni i lägre farter på eran fajter än vad ni gjorde på er sporthoj? Altså, busar mer, fast i lägre farter? Jag får det intrycket av streetfighters iaf, då det inte är lika snällt att köra i 200 knyck med den sittställningen man har på en fighter med crosstyre, utan framkåpa, än på en vanlig sporthoj.

Min Fazer1000 -01 (halvkåpa) kanske inte är att betrakta som en riktig SF men den har iaf fördelen att man kan blåsa på över 200 om man kryper ner en del samtidigt som den har upprätt körställning o jag kan åka långt i farter runt 140 utan att bli direkt trött av ställningen. Trivs bra med den. Verkar kunna funka rätt långt på bana också. Visst är det jobbigare att haka på riktiga sporthojarna på större väger i riktigt snabbt tempo eller när det blåser...men jag föredrar i så fall att cruisa runt de mindre och krokigare vägarna i lite lägre tempo +30 till +50...det är roligare men frågan är om det är så mycket säkrare...??

Testade speedtriple på Tullige igår. Gillade den skarpt! Verkar skitkul att busa med! Den hade en liten vindavisare som nog funkar en del. 150 var inga problem iaf.

Medlem vågens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Hoj
    GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
    Garage
    Visa garage
    I 150 är det riktigt jobbigt att sitta med en hand, sen i 160-180 börjar man huka sig lite. går bra att pressa i 200+ men lite jobbigt efter ett tag. jag vet att jag skulle köra fortare på en del sträckor med kåpor än jag gör utan.

Känns som att det är ett jäkla steg i vindmotståndet mellan 130 och 160.
    -"Livet är väldigt kort om man tänker på hur lång tid man är död"
    Men om döden är en del av livet så lever man jättelång tid...

Varför klagar alla på fattigdomen i världen? Det finns bankomater i varje hörn

Racing.Tandverkstan.se - Racingbilder

GotlandRing.com

HarleyF0rum.se bo$kens avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    H-D, Choppa
    Kör inte lika höga toppar längre MEN har blivit mycket aggressivare i stan och på småvägar då den är smidigare och fan så mycket roligare att hantera.

Reg.datum
    Apr 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av bo$ken
    Kör inte lika höga toppar längre MEN har blivit mycket aggressivare i stan och på småvägar då den är smidigare och fan så mycket roligare att hantera.
    Jag får prova din Palle, och se om det är kul
    Kay Music Productions!

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    CBR900RR, VZ800 & XT600
    Jag kör aktivare i stan och på småvägar.
    Jag kan lungt gasa på till 200. Sen blir det jobbigt i längden. Men upp dit är det inget problem.
    Men det går fortfarande att hänga på dom flesta hojar upp till 240+ i korta intervaller.
    En liten vindavvisare gör underverk för högfartskomforten.

Körställningen har blivit avslappnad. Även när man kör kurviga vägar.
    Jag får känslan att jag kör snabbare, på favoritvägen, med min CBR fighter än jag gjorde med min R1:a.
    Det känns enklare att köra fort på den kurviga sträckan med fightern. Man har bättre kontroll.
    I stan så känns körningen som om den hade mer "attack".

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    H-D, Choppa
    Jag får prova din Palle, och se om det är kul
    Skulle du allt vilja va?! Och ja! det ÄR jävligt kul och udda.

.
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Inte längre
    Citat Ursprungligen postat av Allex
    det kan bli lika farligt att busa i 60km/h som i 200 =)

Nä men klart att med en street så kör man inte i 200knyck, allt över 140 är jobbigt för nackmusklerna.
    Visst drar man på ibland men jag kör aldrig i dessa hastigheter mer än 1minut ungefär, rädd att tappa huvudet av all vind fyfan vad jag saknar kåpan på motorvägen i 140km/h för att inte tala om 200km/h
    Gillar du fart och breda vägar är inte street ngt för dig.
    Street ska man ha på mindre vägar/gator och busa, krokiga 70vägar är underbara
    Precis som jag tycker. Fast 150 tycker jag var behaglig fart.

Snabbast i stan! -PLM-s avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Hoj
    KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
    Garage
    Visa garage
    Med min fighter gjord av en TL1000 så körde jag inte lugnare än med kåpor.
    Jag låg ju inte i 10mil i 200-250 som man kunde göra annars på touring, men så mycket långsammare körde man inte.
    Vid 240 på cykeldatorn och varvstopp på sexan (1kugg ner fram, 4 upp bak) så visade mätaren på min kompis firestorm 270 (lite nerdrevad dock), och där var man rätt ofta.
    Om du kör själv kommer du nog ha något lägre tempo, men inte om du kör med dina sporthojspolare.

Max Fighter Maxads avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Hoj
    sporty -93
    Garage
    Visa garage
    köp en V-max, då kan du visa vid rödljus och sen har du inget annat val än att lugna dig när det börjar svänga

Hojbyggare SpoonMannens avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Hoj
    1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450
    Citat Ursprungligen postat av bo$ken
    Precis!!!!
    Jag monterade mina kåpor idag för att prova om det var kåpfantomsstuket som äger... Men ack så fel jag hade. Kåpor är kul när det går fort. Men att wheela mellan övergångsställen och ändå ha kontroll är fan så mycket roligare!

OBS!! Detta inlägg kanske inte stämmer mot verkligheten.

Det där behöver man inte skriva här inne kom jag på. Här är vi alla som en stor familj som inte sysslar med annat än StreetFighters.
    Om man läser på andra trådar på SH så blir man ju ledsen. Alla bara bråkar!
    www.spoonspeedshop.se

När det blåser storm och hårda vindar bygger många vindskydd,
    medan andra bygger väderkvarnar

metal fabricator madmagnuss avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Hoj
    Kawasaki kz440
    Garage
    Visa garage
    exakt spoonman! börjar folk gnälla å moralisera i streetfighterforumet så blir jag ledsen på riktigt! den enda trevliga delen av sporthoj numera!
    destroy, erase, improve

Max Fighter Maxads avatar
    Reg.datum
    Sep 2004
    Hoj
    sporty -93
    Garage
    Visa garage
    vi som sticker ut lite xtra får hålla ihop helt enkelt! för vi vet ju att vi är ballast i stan

Medlem Fredrik GSXs avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Hoj
    1997 Suzuki TL1000S(såld)1983 Moto Martin GSXR1100W(såld)1979 Suzuki GS1000E
    Garage
    Visa garage

Citat Ursprungligen postat av Wiseguy
    Jag kör aktivare i stan och på småvägar.
    Jag kan lungt gasa på till 200. Sen blir det jobbigt i längden. Men upp dit är det inget problem.
    Men det går fortfarande att hänga på dom flesta hojar upp till 240+ i korta intervaller.
    En liten vindavvisare gör underverk för högfartskomforten.

Körställningen har blivit avslappnad. Även när man kör kurviga vägar.
    Jag får känslan att jag kör snabbare, på favoritvägen, med min CBR fighter än jag gjorde med min R1:a.
    Det känns enklare att köra fort på den kurviga sträckan med fightern. Man har bättre kontroll.
    I stan så känns körningen som om den hade mer "attack".

Gabor
    Gäst
    Kör numera utan kåpor på MotoMartinen.
    Zx12R jag hade förrra året var bara för mycket för körkort, livet i stort, osv...tyckte inte den var rolig under 250 km/tim, kändes inte ens att det gick fort förrän man passerade 170-180.
    En kanon hoj men den passar inte en gammal gubbe som jag....
    Kåplöst och dragbarstyre, mer avslappnat och lika roligt. kanon när man krokar på småvägar, Go-kartbanor och lätt hanterat i stan. lagom touringfart 130-140 med toronadokåpan på. sedan bygger man nackmuskelatur..

Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    H-D, Choppa
    Kontentan: Fighter ÄR roligare.....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Besökte du mässan Intermot i Köln 1-5 Oktober?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2010 BMW S1000RR av J.Lunkan

2009 Aprilia RSV1000R av J.Lunkan

2008 KTM 990SM av J.Lunkan

Bloggar
1 kvar... av Toyman

Vara orolig...? av Toyman

Ojoj av Swish