Intresse hyra garage Stockholm?

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Man pröjsar för antalet platser.

Säkerhet går att lösa på flera olika sätt, lite beroende av vart det tänkta garaget finns.

Alla får veta vilka som hyr.

Har faktiskt inte planerat speciellt mycket.
Men jag har lärt mig att det är VÄLDIGT svårt att få tag på en schyst garageplats för hyggliga pengar...

Men nu vet jag att intresset finns.

Har lite grejjer på G, om det blir ngt hör jag av mig...
 

Ekenkis

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducce
Om ni söker hojplatser i Stockholm har jag lösningen.

På Södermalm, nära Slussen finns ett renodlat hojgarage för parkering eller mek. I lokalerna finns tryckluft, svarv, fräs, svets, borr, slip, press, lackrum med utsug, mekutrymmen, fikarum, toalett, v o k vatten, tvättplats och stor blandning på folket, mycket race lite custom.

Man hyr en plats, förvaringshyllor o klädskåp och får tillgång till allt ovan. 30 år på samma adress utan problem.

Intresserad? Ring Henke 070 594 50 11 eller Binge 0708 848513.

Det finns för tillfället ett par lediga platser, när det är fullt är det bara ställa sig i väntelistan.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ekenkis skrev:
Om ni söker hojplatser i Stockholm har jag lösningen.

På Södermalm, nära Slussen finns ett renodlat hojgarage för parkering eller mek. I lokalerna finns tryckluft, svarv, fräs, svets, borr, slip, press, lackrum med utsug, mekutrymmen, fikarum, toalett, v o k vatten, tvättplats och stor blandning på folket, mycket race lite custom.

Man hyr en plats, förvaringshyllor o klädskåp och får tillgång till allt ovan. 30 år på samma adress utan problem.

Intresserad? Ring Henke 070 594 50 11 eller Binge 0708 848513.

Det finns för tillfället ett par lediga platser, när det är fullt är det bara ställa sig i väntelistan.

Låter ju jättebra men Slussen är för långt ifrån för mig, jag hoppas hellre på att Alex kan greja något i Järfällaområdet.
 

Ekenkis

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducce
Shidoshi, och alla andra förstås.

Platserna på Söder kostar 700:- / månad inkl allt, el, värme, svetsgas osv.

Vi ligger på lite överskott för eventuella verktygsinköp eller annat. Garaget drivs på föreningsbasis, dvs självkostnad.

Slå en signal om intresse finns.
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Hörru Alex kan du inte gnälla till dig lite space hos er på ELFA då? Gamla IBM området är ju megastort, någon fri golvyta borde det väl finnas? :)

Kikade lite vad det komunala bolaget hade för lediga place men det fanns bara förråd som hade pyttestorlek. Max 32 kvadrat om jag tolkade det hela rätt.

Flygfältet kanske har några lediga lokaler? Undrar vem man kontaktar angående uthyrning?
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Spinky Spendrup skrev:
Hörru Alex kan du inte gnälla till dig lite space hos er på ELFA då? Gamla IBM området är ju megastort, någon fri golvyta borde det väl finnas? :)

Kikade lite vad det komunala bolaget hade för lediga place men det fanns bara förråd som hade pyttestorlek. Max 32 kvadrat om jag tolkade det hela rätt.

Flygfältet kanske har några lediga lokaler? Undrar vem man kontaktar angående uthyrning?


ELFA har tyvärr inga lediga lokaler i veddesta (äger inte hela byggnaden)... ska kolla med de andra företagen på området, om det finns möjlighet att hyra... snacka om säkert garage man skulle få.. feta stålgrindar med kortläsare, hela området TV övervakat, vaktbolag... :D

Ska slå en signal till kommunen efter lunch..
 

Ekenkis

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducce
Oooopss! Ursäkta, men jag skrev fel telefonnummer för de som var intresserade av garageplats vis Slussen.

Rätt nummer till Henke är 070 594 50 61 och inget annat!

Ni som kom fel får prova igen.
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Spinky Spendrup skrev:
Hörru Alex kan du inte gnälla till dig lite space hos er på ELFA då? Gamla IBM området är ju megastort, någon fri golvyta borde det väl finnas? :)

Kikade lite vad det komunala bolaget hade för lediga place men det fanns bara förråd som hade pyttestorlek. Max 32 kvadrat om jag tolkade det hela rätt.

Flygfältet kanske har några lediga lokaler? Undrar vem man kontaktar angående uthyrning?

Nope... vid flygfältet är allt uthyrt... snackade med fastighetskontoret, det är kommunen som har hand om det där ute...
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
J-Bone skrev:
upp!

något nytt ? vill ha ett ställe att skruva på.... :crash

Som vanligt kan vi glömma all hjälp från kommun osv.
Är bara att förlita sig till de kontakter man har...
Och det finns kanske en lokal på G... I Järfällatrakten... Vart exakt den ligger skriver jag inte ut av säkerhetsskäl.
Återkommer med mer info så fort det är klart om vi får hyra den.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Alex R1100S skrev:
Som vanligt kan vi glömma all hjälp från kommun osv.
Är bara att förlita sig till de kontakter man har...
Och det finns kanske en lokal på G... I Järfällatrakten... Vart exakt den ligger skriver jag inte ut av säkerhetsskäl.
Återkommer med mer info så fort det är klart om vi får hyra den.

Najs! Det finns hopp alltså :tummenupp
 

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Som de flesta Järfälla-människor här så
följer jag detta med spänt intresse.

Knutna tummar. :bow
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
jaha... vi jagar vidare, har inte fått tag på nåt ännu... men har inte fått nej heller... väntar svar från en snubbe... verkar lovande, men som sagt inget är klart ännu...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top