Status?!

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Brukar era 1125:eek:r dra till sig några ögon när ni är ute och kör och brukar det ofta vara folk som kommer och kollar på dom när dom står parkerade i skolan, jobbet, nån annan stans?
Man måste ju ha status :)
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Flodis skrev:
Brukar era 1125:eek:r dra till sig några ögon när ni är ute och kör och brukar det ofta vara folk som kommer och kollar på dom när dom står parkerade i skolan, jobbet, nån annan stans?
Man måste ju ha status :)

Vissa tycker att det e skitfräckt, men vissa tycker att det är töntigt och onödigt......men dom brukar bara vara avundsjuka :fakta
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Kan säga som så att alla mina kompisar är imponerade av att jag har en motorcykel. Fast en person med epa är riktigt jävlig men det lär nog gå över när jag kör runt i åttor runt hans gamla Volvo 142. :crash
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Har inte hunnit ha hojen så länge....ller haft den ett år...men bara kört där jag bor pga av inte tagit kökort..men alla moppepojkar man träffa tyckte ju det va lite frääänt..och epa börgarna kommer man juh å dra..så dom kan juh int säga någe..:p

L'ängtar te i sommar då man tar ut pääärlan ( eller skithögen :p ) på vägen och draaaar iväg
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
olaking skrev:
Har inte hunnit ha hojen så länge....ller haft den ett år...men bara kört där jag bor pga av inte tagit kökort..men alla moppepojkar man träffa tyckte ju det va lite frääänt..och epa börgarna kommer man juh å dra..så dom kan juh int säga någe..:p

L'ängtar te i sommar då man tar ut pääärlan ( eller skithögen :p ) på vägen och draaaar iväg

Nu snackar vi inte skit här.. :) Man är ju eparaggare :fakta Har en 760 GLE och En Duett
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Edholm skrev:
Nu snackar vi inte skit här.. :) Man är ju eparaggare :fakta Har en 760 GLE och En Duett

Oj! förlåt...trodde inte vi hade nå epabögar här...nej jag mena eparaggare ;)

Men det är såhär...alla som ha epa där vi bor är IV:are som är dumma i huvet på alla sättt å vis..drför kommer mitt utryck epabögarna
 

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Baylake
Hoj
Kawa zx6r -98
Estremo skrev:
Kan säga som så att alla mina kompisar är imponerade av att jag har en motorcykel. Fast en person med epa är riktigt jävlig men det lär nog gå över när jag kör runt i åttor runt hans gamla Volvo 142. :crash

oke..va e de för fel på volvo 142 da?!?!?! ja har en me turbomotor, får se om du kör 8or runt de :D !!!

näe men seriöst så tycker ja de e ganska töntigt me epa:eek:r....



Anders
________
tvåtakst monster
och en turbotraktor!
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
race skrev:
oke..va e de för fel på volvo 142 da?!?!?! ja har en me turbomotor, får se om du kör 8or runt de :D !!!

näe men seriöst så tycker ja de e ganska töntigt me epa:eek:r....



Anders
________
tvåtakst monster
och en turbotraktor!
Inget fel på epa generellt sett men lätt mc är mycket coolare.

:fakta

Det jag stör mig på är att alla jag känner med epa (andra epaägare kan jag inte uttala mig om) är idioter som mest snackar skit.

En annan sak är när man har en epa framför sig som ligger i 30 km/h och saktar ner trafiken, finns inget som är mer störande.

Förresten så kan jag nog köra runt i åttor runt din 142. Fast jag sa aldrig att jag skulle göra det med min hoj. :p
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Epabögar= individer som av någon oförklarlig anledning gärna överdriver hastigheter med 10-90%, tex. accelerationer 0-100 med en -62as duett med orginal b-20 motor brukar gå på 11sek :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Hammet skrev:
Epabögar= individer som av någon oförklarlig anledning gärna överdriver hastigheter med 10-90%, tex. accelerationer 0-100 med en -62as duett med orginal b-20 motor brukar gå på 11sek :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

he he he he..stämmer juuh
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Visst fan drar man till sig blickar..
((kanske för att jag verkligen inte kan låta handaget vara på mitten))

Ganska ofta kommer det fram folk ((mest äldre men)) och frågar vad det är för något och sen när det "bara" e en 125a så e om lite nyfikna på hur fort dom går,,

tror alla blir lika förvånade när man säjer hur bra den går =)

Ganska kul med rödljus mot 18 åringarna med nytagna körkort och volvo 240 :D
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
Det roligaste är att ha innerstadsflickorna på bönpallen :rock
Dom skriker så fort man lägger i nästa växel :D
eller alla förskräkta blickar när man råkar bromsa lite mycke...
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
När jag hade miton var det mycket folk som kom fram, kunde bl,a inte ha den ståendes på skolan för att folk kom fram och petade och va kaxiga och ville rejsa.mest moppefjunisar och lökar ;)
Så jag började ställa hojjen några 100 m från skolan istället.
när hojjen stod på jobbet första dagen jag hade körkort var det en äldre herre som kom fram och frågade om den var till salu.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Med en RS får man blickar så det räcker iaf...

Händer då och då att folk kommer fram och berättar viken snygg hoj man har eller frågar om det är en 600 eller 1000cc :p :cool:
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Klart att det finns eparaggare som snackar mycket skit, men det finns dom som inte gör det också.. och klarar man 0-100 med en duett på 11sek så gör man det bra :) Huller på att total renovera min.. har tagit 1år och 4månader och än är den inte klar.. drygt 25lax har det kostat också.. =( om man inte räknar med det jag köpte den för.. men man måste ju ha en mc så man slipper åka omkring i 30 hela tiden :D
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
kajlyl skrev:
Med en RS får man blickar så det räcker iaf...

Händer då och då att folk kommer fram och berättar viken snygg hoj man har eller frågar om det är en 600 eller 1000cc :p :cool:

Döljer man ljuddämparen så :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top