Västerås-åka

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
Då var det dags att uppdatera onsdagsåkningar-tråden igen :banana
(bättre sent än aldrig)så det som gäller är följande:

Dag: Onsdagar :rolleyes:

Tid: samling 18.00 avfärd 18.13

Plats: på station med fulltankade hojar


Hoppas det dyker upp lite nya ansikten nu...

// styrelsen

försök hålla på tiderna....... är man sen får man ringa och fråga om vart
färden går..... dvs inge väntande på den och den....utan dom får sluta upp
senare eller bli informerade om färdväg på tel...
 
Last edited by a moderator:

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
"SÅLD"
humlan skrev:
:fakta försök nu hålla på tiderna....... är man sen får man ringa och fråga om vart färden går..... dvs inge väntande på den och den....utan dom får sluta upp senare eller bli informerade om färdväg på tel.... :fatta!

Turledare & sådant, är det iordningfixat så det inte blir som förra året att grupper kommer ifrån varandra?
 

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
SUZUKI RM250 -91
En av anledningarna att vi bytt samlingsplats är att vi enklare skall kunna hålla ihop gänget. Vi kommer att ha en förare längst fram och en längst bak vid varje körning. Resmål bestäms på samlingsplatsen och det gäller för varje enskild medlem att hålla reda på vad som gäller vid samåkningarna. Det håller inte att stå och prata om annat då rutten gås igenom. Var och en måste ta ansvar för sig. Turledare och hopsamlare längst bak utses vid samlingarna. Är man osäker på färdväg eller tempo så kan man exempelvis ta telefonnr till dessa två personer. Det kommer nog inte kunna undvikas att det blir viss splittring tyvärr. Vi hoppas dock att ALLA är med och gör samåkningarna till en trevlig sammankomst för ALLA medlemmar.

//*CASHMAN*

Seventy7 skrev:
Turledare & sådant, är det iordningfixat så det inte blir som förra året att grupper kommer ifrån varandra?
 

xxx

BÄST
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Strömsholm
Hoj
yamaha
:va Varför senare, varför inte kl.6 som förut. Det är väl bättre att åka när det är ljust
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
det är så pass många som jobbar till 18 så för att så många som möjligt ska kunna vara med så börjar vi 18.30....
svårt att göra alla nöjda :gnissla


xxx skrev:
:va Varför senare, varför inte kl.6 som förut. Det är väl bättre att åka när det är ljust
 

Majk

Guest
Vill bara tala om så ni inte saknar ihjäl er :rofl ...tiden passar mig dåligt då jag måste i säng kl 20,00 (min mamma säger så ) ty jag går upp 04,00 varje torsdagmorgon nuförtiden , men jag gnäller ej ,bara talar om varför jag inte är med .
Kör så det ryker folks och ta det lungt meeee så syns vi nån annan gång. :banana
Håll utkik på helgerna istället för då huserar jag innanför cityringen. :hihi
/Majk
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Majk skrev:
Vill bara tala om så ni inte saknar ihjäl er :rofl ...tiden passar mig dåligt då jag måste i säng kl 20,00 (min mamma säger så ) ty jag går upp 04,00 varje torsdagmorgon nuförtiden , men jag gnäller ej ,bara talar om varför jag inte är med .
Kör så det ryker folks och ta det lungt meeee så syns vi nån annan gång. :banana
Håll utkik på helgerna istället för då huserar jag innanför cityringen. :hihi
/Majk

Vafalls pojkvasker det är väl ingen ursäkt för att hålla sig undan åkningen på onsdagskvällar.
Har knatat upp 04.00 i 25 år nu för att pendla till Stockholm,man behöver väl inte vaa uppe till 24.00 men man behöver inte heller gå till sängs 20.00.
 

Majk

Guest
aRWe skrev:
Vafalls pojkvasker det är väl ingen ursäkt för att hålla sig undan åkningen på onsdagskvällar.
Har knatat upp 04.00 i 25 år nu för att pendla till Stockholm,man behöver väl inte vaa uppe till 24.00 men man behöver inte heller gå till sängs 20.00.


Jo jag vet ,men köra en tung Lastbil gör man helst utvilad. :) ...lätt att somna vid ratten annars :(

Funatic du kan du :tummenupp
 

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sigtuna
Hoj
Er6
har vi klädkod på onsdagskörningarna? m.a.o är det många som kör med en av våra überfina tröjor utanpå stället?
 

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
En sån där snabb sak
Är det någon som kommer att åka ikväll eller är det för dåligt väder?????
Här i byn ser det ut som att det håller på att klarna upp :banana
 

Ågga

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sigtuna
Hoj
Er6
jag hade tänkt titta bort iaf! har ju precis fått ihop hojen, och har bara kört 50 mil än så länge... :(

skitskrajmc skrev:
Är det någon som kommer att åka ikväll eller är det för dåligt väder?????
Här i byn ser det ut som att det håller på att klarna upp :banana
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Jag tittar heltklart förbi och vill även åka en sväng
 

th

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2003
Ort
hallsta
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -93
Vart går turen ikväll?går den förbi hallsta?undrar då jag troligen har lite svårt att hinna till funbike. Nån kan väl slå mig en signal på 070-4456672
 

th

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2003
Ort
hallsta
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -93
kommer loss iaf så jag hinner till funbike...hoppas på mycket folk ikväll..kanon väder ute..
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
STOPP, VÄNTA!!!

Jag kommer ner till funbike, hinner dock inte till 19:00 utan är väl där ca 19:15, har ni lust att vänta en liten stund blir jag glad :tummenupp
 

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Mattsvart Sak
Gixxer !!!

GGGGrrrrrrrrrrrrrrrrr WroooooMMmm nr1

Jahapp vad säger man vilket riv, vilken best otroligt mycket pulver det är i gixxer motorer, dom bara sliter loss alla kedjor vad ska man göra........................................:squid
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Åkning i kväll 2004-06-09

Jag och Tinatjejen dyker upp några sekunder i 7.
Åk inte innan är ni snälla för då hinner vi inte.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top