Gävle

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
granath_ skrev:
mötte nån "flaschig" hoj idag när jag var ute & övningskörde :rodnar

det var 2 sporthojar som åkte mot skutskär ( runt 19-19.30 )

nån här inne ?

Färg eller nå kännetecken?
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Hämtat det nya nu? Nya boots också?

Nej, bara stället. Bootsen kommer förhoppningsvis in i veckan.

Forsberg skrev:
Du figurerade på ganska många bilder på Östra aros site :tummenupp Snabba på att lägga upp bilder var dom också :)

De är kanonsnabba! Vad det gäller bilderna så ser det ut som om man hänger i styret (typ vrider för mycket på gasen). Dags att börja luta sig framåt/utåt kanske. :va
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Lunda på torsdagar?

Halloba,
Är det några från Gävle-Sandviken som brukar åka ned till Lunda på torsdagarna? Vi är några som funderar på att åka ned nu på torsdag och kolla lite vad dom har för sig där nere, vi åker från Sandviken Statoil Gävlevägen
vid 17.30 om det är bra väder....kan ju stanna till vid Gävlebro om det är flera som vill haka på.

//Lasse
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
lpdata skrev:
Halloba,
Är det några från Gävle-Sandviken som brukar åka ned till Lunda på torsdagarna? Vi är några som funderar på att åka ned nu på torsdag och kolla lite vad dom har för sig där nere, vi åker från Sandviken Statoil Gävlevägen
vid 17.30 om det är bra väder....kan ju stanna till vid Gävlebro om det är flera som vill haka på.

//Lasse


var ligger lunda och vad pågår där? vad är det för tempo på åkningen?
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
klart jag är åksugen :)

hojen är fortfarande skrapad men det är klart med försäkringen, de ville lösa in den men jag fick behålla den och så fick jag en slant..
så allt e bra nu.. ja eller nästan den ska ju fixas till oxå.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Yasha skrev:
Vilket fjoll! :D Det var ju knappt blött alls mot slutet av kvällen och fästet var det inget fel på (om man räknade bort målade streck som var som... snor?), dimman var lite tjock dock... :hihi

Bonjin var inte kvar så länge, gick teorin och åkte hem efter ett par pass. :kocko (slicksliknande framdäck var väl iofs en ursäkt så god som ngn till att inte köra... :tungan )

Kul att ni dök upp iaf! En liten, men tapper skara på Rörken igår. :tummenupp
Jo, fästet var faktiskt bättre än jag trodde det skulle vara, så lite blöt-asfaltsnoja blev jag av med.. bra träning, även om jag trivs bättre med torrt, så nog är man välan lite fjollig :pannkyss
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Drakkvinnan skrev:
Hej alla mc intresserade män och kvinnor på denna tråd

vi är några från söder och norr som tänker träffas i Hamrångefjärden den 13 aug. Läs mer på forumet på Bike.se/ under träffar eller på Ignitemc.com.
Vore ju kul om ni kunde titta in.

B12 har jag redan informerat och jag ser här att Yasha verkar ni redan känna... hon är en bra instruktör ,,,,,, i alla fall i regn!!!!
Lessen om min PM inbox kan ha krånglat, har varit lat och inte tömt den upptäckte jag :rolleyes:
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Forsberg skrev:
Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre! :tummenupp
Kanon! jag slängde iväg ett mail till Mia "EMO" i smc Gävleborg´s styrelse i dag ang. Rörberg.. Har haft lite mailkontakt med henne tidigare.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
lpdata skrev:
Halloba,
Är det några från Gävle-Sandviken som brukar åka ned till Lunda på torsdagarna? Vi är några som funderar på att åka ned nu på torsdag och kolla lite vad dom har för sig där nere, vi åker från Sandviken Statoil Gävlevägen
vid 17.30 om det är bra väder....kan ju stanna till vid Gävlebro om det är flera som vill haka på.

//Lasse
Aaah grattis till nya hojen..tjuuusig, blir nog lite avis :) Jo har kikat lite på Lunda nån gång tidigare och skulle gärna åka ner, kan dock inte i morrn men hänger gärna på om det blir fler gånger.. :tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Rörberg

Verkar inte som disk. om Rörberg varit uppe hos SMC Gävleborg tidigare enl. svar jag fått från dem, Mia "EMO" Olsson skall ta upp frågan vid nästa möte i slutet av månaden.. Får väl höra hur de ser på frågan efter det. Kanske vore bra om några pers deltar på SMC Gävleborgs årsmöte 10/9 (Söderhamn) och visar intresse för att resonera om frågan, jag åker gärna dit om någon mer ställer upp och hänger på ?

Edit: ber om ursäkt för det lavemangsliknade inläggsflödet från B12, har varit datorlös ett tag :rolleyes:
 
Last edited:

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
B 12 skrev:
Kanske vore bra om några pers deltar på SMC Gävleborgs årsmöte 10/9 (Söderhamn) och visar intresse för att resonera om frågan, jag åker gärna dit om någon mer ställer upp och hänger på ?
Jag skulle kunna vara intreserad av att åka med som en i mängden :D
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
B 12 skrev:
Verkar inte som disk. om Rörberg varit uppe hos SMC Gävleborg tidigare enl. svar jag fått från dem, Mia "EMO" Olsson skall ta upp frågan vid nästa möte i slutet av månaden.. Får väl höra hur de ser på frågan efter det. Kanske vore bra om några pers deltar på SMC Gävleborgs årsmöte 10/9 (Söderhamn) och visar intresse för att resonera om frågan, jag åker gärna dit om någon mer ställer upp och hänger på ?

Edit: ber om ursäkt för det lavemangsliknade inläggsflödet från B12, har varit datorlös ett tag :rolleyes:


Kan tänka mig att hänga med, så det blir nå fart på verksamheten i det här länet :)

Seriöst, jag tycker vi kan ta tag i det här på riktigt, så man "slipper" åka till Uppsala varje måndag, vi är ju trots allt några stycken som är riktigt intresserade, och fler lär det bli om vi får fart på det...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Full rulle i Sandviken

Var det något speciellt på gång i Sandviken ikväll?

Noterade ett gäng sporthojar vid Statoil Gävlevägen runt 19.30. Sen mötte jag två till precis innan Forsbackaavfarten och till sist Putt3 (tror jag iaf) i full spätta västerut.

Jäklars vad man blev sugen iaf. :)
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
MrRoadSnail skrev:
Var det något speciellt på gång i Sandviken ikväll?

Noterade ett gäng sporthojar vid Statoil Gävlevägen runt 19.30. Sen mötte jag två till precis innan Forsbackaavfarten och till sist Putt3 (tror jag iaf) i full spätta västerut.

Jäklars vad man blev sugen iaf. :)

Var nog undertecknad och Gipsy du mötte på motorvägen, vi hade varit till Gävle och fikat....

//Lasse
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Bonjin skrev:
Jag skulle kunna vara intreserad av att åka med som en i mängden :D
Jo, fråga går väl alltid att göra lixom, kan vara kul å se om det finns nå intresse från deras sida..vem vet det ena kan leda till det andra, kanske t.o.m leder till nåt skoj i aktivitetsväg så småningom...

Forsberg skrev:
Kan tänka mig att hänga med, så det blir nå fart på verksamheten i det här länet :)

Seriöst, jag tycker vi kan ta tag i det här på riktigt, så man "slipper" åka till Uppsala varje måndag, vi är ju trots allt några stycken som är riktigt intresserade, och fler lär det bli om vi får fart på det...
Jag kan oxå tänka mej att peta lite i det här, bara vi blir några stycken som kan hjälpas åt..

Aaah äntligen fattar jag hur man citerar flera i samma inlägg :rodnar
 
Last edited:

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Yasha skrev:
:rofl En del av dem vet nog vem jag är, jag är ju "gammal" Gävlebo! :) Tack för inbjudan, det är trevligt att bli bjuden på partaj med hojfolk! :tummenupp

Det är inte så svårt att instruera i regn, man blir inte frånåkt då för det är halt och läskigt! :hihi Jag tackar ändå för komplimangen och hoppas att jag kan bli bra i sol också. :rolleyes:

Lever på hoppet att vi får sol nästa år på tjejkursen :tuttar och att du är där som instruktör igen!!! :banana
 

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Gavle
Hoj
Ktm monster
Är det nå folk som ska ut på fredag kväll och leka köra lite? runt gävle sandviken..

va ute igår med en kompis, men det är juh roligare om man blev ett gäng...=P



:banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top