Gävle

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Det torkade upp när man väl kom fram, solen tittade fram ett tag :D
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Bonjin skrev:
Det torkade upp när man väl kom fram, solen tittade fram ett tag :D

Var var du någonstans kl 15 då? Verkar vara en kommunikationsmiss, vi samlades på en liten asfaltsplätt vid kyrkogården... Åkte sen till motorcenter och väntade till 16, sen drog vi ner. Körde ikapp hagelvädret med allt vad det innebär... :( Fick köra på Rörken iallafall :) var du dit?
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Skönt med en spurt efter den lite frustrerande lastbilsblockeringen efter Älvkarlen, du var lixom lite på hugget där Forsberg ? :) Fläktade så skinnstället nästan torkade upp i grenen t.o.m :D

Kändes bra att vi kom iväg å körde i blötan ändå, var ju nyttigt, dock var det roligare förra Måndan.. är väl inte så jättesugen att köra på blöt Rörken igen om man kan välja :rolleyes:
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Bonjin skrev:
Ingen som dök upp :va
Kan det bero på vädret :huvet

Jag åker strax E4:an ner iaf :D
Aha, synd att vi omfors i den brutala regnskuren, visste inte att du var på G... Blir säkert fler gånger :fyllisar Du kände inte igen oss (hojarna) på Rörken ?
 
Last edited:

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
B 12 skrev:
Skönt med en spurt efter den lite frustrerande lastbilsblockeringen efter Älvkarlen, du var lixom lite på hugget där Forsberg ? :) Fläktade så skinnstället nästan torkade upp i grenen t.o.m :D

Kändes bra att vi kom iväg å körde i blötan ändå, var ju nyttigt, dock var det roligare förra Måndan.. är väl inte så jättesugen att köra på blöt Rörken igen om man kan välja :rolleyes:


Som sagt, frustrerande... Ner några växlar när han väl gick in igen... :) Bra mör i kroppen fortfarande, även om det blev en liiiiten sovmorgon imörse...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Helt apropå ingenting så ..

.. håller jag på att köra in ett nytt skinnställ. Satan i gatan vad det spänner/trycker/drar/stramar. Man går som en skitnödig, man sitter som en med eksem och man kan inte ens komma undan fartvinden (iaf inte om man ska kunna andas samtidigt).

Men man slipper se ut som en Michelingubbe iaf! :tummenupp
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
.. håller jag på att köra in ett nytt skinnställ. Satan i gatan vad det spänner/trycker/drar/stramar. Man går som en skitnödig, man sitter som en med eksem och man kan inte ens komma undan fartvinden (iaf inte om man ska kunna andas samtidigt).

Men man slipper se ut som en Michelingubbe iaf! :tummenupp


Hämtat det nya nu? Nya boots också?

Du figurerade på ganska många bilder på Östra aros site :tummenupp Snabba på att lägga upp bilder var dom också :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
B 12 skrev:
Kändes bra att vi kom iväg å körde i blötan ändå, var ju nyttigt, dock var det roligare förra Måndan.. är väl inte så jättesugen att köra på blöt Rörken igen om man kan välja :rolleyes:
Vilket fjoll! :D Det var ju knappt blött alls mot slutet av kvällen och fästet var det inget fel på (om man räknade bort målade streck som var som... snor?), dimman var lite tjock dock... :hihi

Bonjin var inte kvar så länge, gick teorin och åkte hem efter ett par pass. :kocko (slicksliknande framdäck var väl iofs en ursäkt så god som ngn till att inte köra... :tungan )

Kul att ni dök upp iaf! En liten, men tapper skara på Rörken igår. :tummenupp
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Yasha skrev:
Vilket fjoll! :D Det var ju knappt blött alls mot slutet av kvällen och fästet var det inget fel på (om man räknade bort målade streck som var som... snor?), dimman var lite tjock dock... :hihi

Bonjin var inte kvar så länge, gick teorin och åkte hem efter ett par pass. :kocko (slicksliknande framdäck var väl iofs en ursäkt så god som ngn till att inte köra... :tungan )

Kul att ni dök upp iaf! En liten, men tapper skara på Rörken igår. :tummenupp


Jag hade faktiskt också dåliga däck :hej :fakta
Mycket (läs: allt) satt dock i huvudet, kom på mig själv att sitta och tänka och titta på fel saker, och det var då det släppte. Mycket är nog inbillning också...

Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre! :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Forsberg skrev:
Jag hade faktiskt också dåliga däck :hej :fakta
Mycket (läs: allt) satt dock i huvudet, kom på mig själv att sitta och tänka och titta på fel saker, och det var då det släppte. Mycket är nog inbillning också...

Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre! :tummenupp
Bara retades lite... :) Det är kanonbra träning att köra när det är blött, men jag kommer också på mig själv att tänka på andra saker... om det går för långsamt. Och det är ju ett sunt beteende i trafiken?!? :3freak

Ett arrangemang som Rörken kräver ett brinnande intresse och engagemang från MÅÅÅNGA som kan ställa upp varje vecka (eller hur ofta man nu väljer att ha det). Håller tummarna för att ni hittar det engagemanget i Gävle också! :tummenupp
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
B 12 skrev:
Aha, synd att vi omfors i den brutala regnskuren, visste inte att du var på G... Blir säkert fler gånger :fyllisar Du kände inte igen oss (hojarna) på Rörken ?

Nä tyvärr så kände jag inte igen någon hoj när jag var där...tror jag kände igen Forsberg när jag kom hem och kollade bilden lite bättre. :rolleyes:

Att ha en rondell som mötesplats kändes lite konstigt, jag stod vid kartan under taket ute på R80 5 i tre :gnissla

Hur var det att köra hem, var ni kvar länge...jag åkte tidigt för det kändes som om det kunde bli kallt framåt 10-tiden...

Kanske vågar låna Yashas hoj nästa gång jag inte får åka med engen :D
Men hämtat nytt däck idag....
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Forsberg skrev:
Jag hade faktiskt också dåliga däck :hej :fakta
Mycket (läs: allt) satt dock i huvudet, kom på mig själv att sitta och tänka och titta på fel saker, och det var då det släppte. Mycket är nog inbillning också...

Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre! :tummenupp

Precis så man slipper åka 10 mil enkel väg....
Gävleborg får väl låna lite snälla instruktörer från Uppsala ( :tuttar ) men även mindre snälla går ju också bara det blir något av det hela...

(Inget tjat nu om att jag också ska bli instruktör från Tant :tungan :hihi )
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Bonjin skrev:
Nä tyvärr så kände jag inte igen någon hoj när jag var där...tror jag kände igen Forsberg när jag kom hem och kollade bilden lite bättre. :rolleyes:

Att ha en rondell som mötesplats kändes lite konstigt, jag stod vid kartan under taket ute på R80 5 i tre :gnissla

Hur var det att köra hem, var ni kvar länge...jag åkte tidigt för det kändes som om det kunde bli kallt framåt 10-tiden...

Kanske vågar låna Yashas hoj nästa gång jag inte får åka med engen :D
Men hämtat nytt däck idag....

Sorry för det oklara beskedet om mötesplatsen. Vi använde den förra veckan också så vi förutsatte nog att om någon som inte var med då skulle fråga var den egentligen var :) Kommer man från stan så svänger man höger, då ser man hojarna (om det står några där :)) på en liten asfaltsplätt vid kyrkogården...

Efter ett besök på Max åkte vi från Uppsala 22:15, inte så himla kallt, rätt dimmigt dock...

See ya next time! :tummenupp
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Bonjin skrev:
Kanske vågar låna Yashas hoj nästa gång jag inte får åka med engen :D
Snart slutar jag tjata... :arsele

Bonjin skrev:
Gävleborg får väl låna lite snälla instruktörer från Uppsala ( :tuttar ) men även mindre snälla går ju också bara det blir något av det hela...
Finns det mindre snälla instruktörer i Uppsala?!? :va
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Forsberg skrev:
Sorry för det oklara beskedet om mötesplatsen. Vi använde den förra veckan också så vi förutsatte nog att om någon som inte var med då skulle fråga var den egentligen var :) Kommer man från stan så svänger man höger, då ser man hojarna (om det står några där :)) på en liten asfaltsplätt vid kyrkogården...

Efter ett besök på Max åkte vi från Uppsala 22:15, inte så himla kallt, rätt dimmigt dock...

See ya next time! :tummenupp

Är i GBG nästa måndag men sen kanske :D
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Yasha skrev:
Snart slutar jag tjata... :arsele


Finns det mindre snälla instruktörer i Uppsala?!? :va

Nä sluta inte tjata...förresten så gick den ju inte på Gotland :hihi

Ja alla är väl snälla...mer eller mindre (för det finns väl ingen som är elak där) :D :yoparty
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
träff i Hamrångefjärden den 13 aug

Hej alla mc intresserade män och kvinnor på denna tråd

vi är några från söder och norr som tänker träffas i Hamrångefjärden den 13 aug. Läs mer på forumet på Bike.se/ under träffar eller på Ignitemc.com.
Vore ju kul om ni kunde titta in.

B12 har jag redan informerat och jag ser här att Yasha verkar ni redan känna... hon är en bra instruktör ,,,,,, i alla fall i regn!!!!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Drakkvinnan skrev:
... och jag ser här att Yasha verkar ni redan känna... hon är en bra instruktör ,,,,,, i alla fall i regn!!!!
:rofl En del av dem vet nog vem jag är, jag är ju "gammal" Gävlebo! :) Tack för inbjudan, det är trevligt att bli bjuden på partaj med hojfolk! :tummenupp

Det är inte så svårt att instruera i regn, man blir inte frånåkt då för det är halt och läskigt! :hihi Jag tackar ändå för komplimangen och hoppas att jag kan bli bra i sol också. :rolleyes:
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
mötte nån "flaschig" hoj idag när jag var ute & övningskörde :rodnar

det var 2 sporthojar som åkte mot skutskär ( runt 19-19.30 )

nån här inne ?
 

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
Yasha skrev:
:rofl En del av dem vet nog vem jag är, jag är ju "gammal" Gävlebo! :) Tack för inbjudan, det är trevligt att bli bjuden på partaj med hojfolk! :tummenupp

Det är inte så svårt att instruera i regn, man blir inte frånåkt då för det är halt och läskigt! :hihi Jag tackar ändå för komplimangen och hoppas att jag kan bli bra i sol också. :rolleyes:

Jo nog är du det allt :hihi

Gäller att passa på när tillfälle ges :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top