Gävle

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Hjälpte en motardkille att rulla igång i högbo. Trist att paddla in till Sandviken annars. :)


Vilka är sugna att dra ner till Rörken på måndag då?
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
jävla drag på 76:an idag. :yoparty


*zooomm.....zoooomm....brrrrrr.....zooomm* så låter det mest hela tin.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Jag! :banana

Speciellt om vi åker E4. Orkar inte grusbusa mig ner till Gysinge. :mad:


Har inte SÅ mycket emot att åka E4:an, då får jag lite mer tid att fixa kamerafästet... Finns dock roligare vägar att åka... :rolleyes:
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Har inte SÅ mycket emot att åka E4:an, då får jag lite mer tid att fixa kamerafästet... Finns dock roligare vägar att åka... :rolleyes:

Spelar ingen jätteroll för mig heller, åker vi 272 så kan jag möta upp i Valbo ist. Däremot käkar jag gärna något på vägen tillbaka. McD/Max/Roadkill kvittar, bara jag får i mig nåt. :)

Hur är det med band, har du så du klarar dig?
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
imorrn tycker jag ni ska ta å åka till sandviken å kolla på fiddy tävling.. kl 11 börjar det på jernvallen å sen så är det fest på princess på kvällen :öl
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Spelar ingen jätteroll för mig heller, åker vi 272 så kan jag möta upp i Valbo ist. Däremot käkar jag gärna något på vägen tillbaka. McD/Max/Roadkill kvittar, bara jag får i mig nåt. :)

Hur är det med band, har du så du klarar dig?

Förstod inte det där med 272 och Valbo. Vi åkte 67:an från Valbo och den gick ihop med 272 i Gysinge.

Slutar som sagt 14, visst borde vi kunna dra avfärden till runt 15:00-15:15? Kanske tom. 15:30? Hade ju rätt gott om tid på Rörken, samtidigt som Bälinge-grejen tog lite tid. Tänkte fixa ett stag till kamerafästet på jobbet alt. försöka få en polare att fixa det på måndag, så då kan jag behöva fippla lite med det hemma först, samtidigt som man vill slänga i sig lite käk eller nåt...

Kirrade lite band, men vill du sponsra så blir jag inte arg på dig :) Jag har även en burk som vi använder lite som server åt band-hemsidan, den står dock hos en polare. Är inte så haj på det där med servrar och så, men man skulle kanske kunna fixa så jag kan lägga upp filmerna där så får ni dra dom därifrån... Har filmat rätt mycket och klippt och så, hur kul som helst, så vi ska nog kunna göra nåt kul av det hela :tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Forsberg skrev:
Vilka är sugna att dra ner till Rörken på måndag då?
Är suugen, men har en tid förträngt att min kedja är på väg att bli ganska kass, så nyss hemkommen från att ha gjort Kolmården å Grönan med kidzen några dagar, störtade jag ut i garaget för att ta en rejäl titt på eländet och visst är det så att jag inte kan förtränga det någe längre nu (sämre än jag velat se) :huvet så det är väl bara att störta ut till Motorcentrum i morrn å jaga ny kedja (måste antagligen beställas) :( tveksamt att jag hinner få ordning på grejerna till Måndag..(alt. kör med halvkass kedja, ska kolla om det kan funka med lite extra slack) ..men ordnar det sej så hakar jag skitgärna på..
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
B 12 skrev:
Är suugen, men har en tid förträngt att min kedja är på väg att bli ganska kass, så nyss hemkommen från att ha gjort Kolmården å Grönan med kidzen några dagar, störtade jag ut i garaget för att ta en rejäl titt på eländet och visst är det så att jag inte kan förtränga det någe längre nu (sämre än jag velat se) :huvet så det är väl bara att störta ut till Motorcentrum i morrn å jaga ny kedja (måste antagligen beställas) :( tveksamt att jag hinner få ordning på grejerna till Måndag..(alt. kör med halvkass kedja, ska kolla om det kan funka med lite extra slack) ..men ordnar det sej så hakar jag skitgärna på..


Fan va segt...

Jaja, det lär ju visa sig i tråden när vi träffas och så...
 

Putt3

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Gävle
Hoj
Harley
Tjo!
Jag tar gärna en plats i ledet mot rörken,
blev ju inte så mycket köra för mig senast..
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Putt3 skrev:
Tjo!
Jag tar gärna en plats i ledet mot rörken,
blev ju inte så mycket köra för mig senast..


Bättre lycka denna gång får vi hoppas :) Hoppas vädret är med oss bara...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
B 12 skrev:
Är suugen, men har en tid förträngt att min kedja är på väg att bli ganska kass

Jag hade glömt hur kasst det var med kedja.
:tungan

Hoppas du grejar det innan måndag. Om inte kan du låna min zr-7 med kass kedja, kasst bakdäck, kass motor och kass väghållning. Den är till salu btw, skitbra hoj! ;)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Bättre lycka denna gång får vi hoppas :) Hoppas vädret är med oss bara...

SMHI 5-dygn lovar regn över uppsala på måndag kväll vilket kanske inte är hellyckat. Iofs blir det lättare med powerslajds då. :tummenupp
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Putt3 skrev:
Tjo!
Jag tar gärna en plats i ledet mot rörken,
blev ju inte så mycket köra för mig senast..

Nej, och stora rondellen vid parkskolan i sandviken är ju ingen ersättning. ;)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Förstod inte det där med 272 och Valbo. Vi åkte 67:an från Valbo och den gick ihop med 272 i Gysinge.
Det ska vara 67 och inget annat. Lyssna inte på mig, jag är ful, gammal och gaggig.

Forsberg skrev:
Slutar som sagt 14, visst borde vi kunna dra avfärden till runt 15:00-15:15? Kanske tom. 15:30?

15.30 vid Gävlebro och så tar vi E4? Eller spela roll, bara jag får en väst, slipper böter/älgar/grus och slipper ta täten så. :)

Forsberg skrev:
Är inte så haj på det där med servrar och så, men man skulle kanske kunna fixa så jag kan lägga upp filmerna där så får ni dra dom därifrån...
Har filmat rätt mycket och klippt och så, hur kul som helst, så vi ska nog kunna göra nåt kul av det hela :tummenupp

Servern, är det nån form av unix eller är det en windowskärra? Hur som helst kan jag nog assistera, om du sköter filmbiten. :)

Vad redigerar du med btw? FCP på Mac? :)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Det ska vara 67 och inget annat. Lyssna inte på mig, jag är ful, gammal och gaggig.

Tänkte väl det :tungan

MrRoadSnail skrev:
15.30 vid Gävlebro och så tar vi E4? Eller spela roll, bara jag får en väst, slipper böter/älgar/grus och slipper ta täten så. :)

Fast det känns trist med E4 ändå, kommer ju i vilket fall som helst att köra den när vi åker hem :( Det tog exakt två timmar från Gävle tills vi tankade på OKQ8 i Uppsala, och av den tiden måste vi pausat bort MINST en halvtimme (OKQ8 i Valbo, Gysinge, Bälinge, OKQ8 Uppsala), så visst borde vi kunna åka samma väg och skjuta avfärden till iallafall 15:15? Kom ju fram i rätt bra tid till Rörken ändå... Tar det gärna hyfsat lugnt också, prövotid...


MrRoadSnail skrev:
Servern, är det nån form av unix eller är det en windowskärra? Hur som helst kan jag nog assistera, om du sköter filmbiten. :)

Polarn den står hos håller på och fnular lite med den där, ska snacka med han när han kommer hem igen...

MrRoadSnail skrev:
Vad redigerar du med btw? FCP på Mac? :)

Har kört Pinnacle 9 men ska testa Vegas 4, så det är inget avancerat, men det blir rätt bra ändå :)

Tyvärr är kameran ute på annat uppdrag en vecka framöver, så det blir tyvärr inget filmat på måndag :( Fast just ja, då behöver vi ju inte skjuta avfärden så mycket för att jag ska kunna fixa fästet :tummenupp
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Tyvärr är kameran ute på annat uppdrag en vecka framöver, så det blir tyvärr inget filmat på måndag :( Fast just ja, då behöver vi ju inte skjuta avfärden så mycket för att jag ska kunna fixa fästet :tummenupp

Ska vi säga 15.00 från rondellen vid högskolan då? Och en paus för tankning innan vi lämnar Uppsala. Någon annan än jag tar täten och vi kör på 67/272.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Ska vi säga 15.00 från rondellen vid högskolan då? Och en paus för tankning innan vi lämnar Uppsala. Någon annan än jag tar täten och vi kör på 67/272.

Låter bra det, Putt3 eller B12 eller nån annan tar täten tycker jag :) jag och min prövotid ligger gärna i mitten någonstans...

inte lust att dra någon repa idag?
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Kan inte, ensam hemma med grabben idag. Drar ev. ut på en kortis ikväll men det är inget bestämt.


Jasså... Tänkte dra mig upp mot dina trakter tänkte jag... några vägar man borde ta eller inte ta?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top