Gävle

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Nä om det var åldern skulle jag nog vara jävligt gammal, tycker jag har en väldigt god självinsikt och mognad med tanke på min ålder, om jag får säga det själv :banana

Kan väl inte annat än att hålla med. Du kör strypt hoj eller är du äldre än så?

:tungan
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Kan väl inte annat än att hålla med. Du kör strypt hoj eller är du äldre än så?

:tungan

Nån vecka innan studenten knåpade jag ihop ett kamerafäste till hojen, stressad över att kanske aldrig mer få möjlighet att göra hempul i fina maskiner. Har även digital videokamera, det enda som saknas är en skruv med tumgänga, men det tänkte jag fixa på Stattins imörn. Funkar allt som det ska skulle jag kunna brumma bakom dig nåt varv på Rörken så får du se hur allt ligger till! :tummenupp
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Nån vecka innan studenten knåpade jag ihop ett kamerafäste till hojen, stressad över att kanske aldrig mer få möjlighet att göra hempul i fina maskiner. Har även digital videokamera, det enda som saknas är en skruv med tumgänga, men det tänkte jag fixa på Stattins imörn. Funkar allt som det ska skulle jag kunna brumma bakom dig nåt varv på Rörken så får du se hur allt ligger till! :tummenupp

Guld! Säg till om jag ska sponsra med band. DV-kamera?
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Guld! Säg till om jag ska sponsra med band. DV-kamera?

Hi8, har dock stora planer på att byta upp mig till en DV eller mini-DV, men det svider lite, är ju så jäkla mycket grejer man vill ha nu när man inte behöver leva på CSN längre, samtidigt som bilen behöver en ny topp :(
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Hi8, har dock stora planer på att byta upp mig till en DV eller mini-DV, men det svider lite, är ju så jäkla mycket grejer man vill ha nu när man inte behöver leva på CSN längre, samtidigt som bilen behöver en ny topp :(

Jag har en mini-dv som man skulle kunna få nytta av, bara den sitter skyddat. Är det vanlig 5/6-gäng (eller vilken dimension det nu är)?
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Jag har en mini-dv som man skulle kunna få nytta av, bara den sitter skyddat. Är det vanlig 5/6-gäng (eller vilken dimension det nu är)?

Skyddat å skyddat, den sitter på tanken med kåpglaset framför, så det blir ju inga flugor och stenar, men om man klotar kanske det inte är så skyddat :)

Inga tumgängor är vanliga för mig :hihi Tänkte testa mig fram på Stattins, så gjorde en polares polare när polaren fixade ett kamerastativ till sin polare ;)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Skyddat å skyddat, den sitter på tanken med kåpglaset framför, så det blir ju inga flugor och stenar, men om man klotar kanske det inte är så skyddat :)
Ok, vi tar din kamera då. ;)

Säg till om du vill ha band och isf vad det ska vara för något (om det inte räcker med hi8 dvs). Brukar oftast köpa fel grejor. Betamax när det ska vara vhs, Mac när det uppenbarligen ska vara PC osv osv. :rolleyes:
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Ok, vi tar din kamera då. ;)

Säg till om du vill ha band och isf vad det ska vara för något (om det inte räcker med hi8 dvs). Brukar oftast köpa fel grejor. Betamax när det ska vara vhs, Mac när det uppenbarligen ska vara PC osv osv. :rolleyes:

Haha :hihi

Räcker med att säga Hi8 så fattar dom vad man menar. Du kan ju säga till om du skulle råka köpa fel och få med dig ett parti Hi8 hem :tummenupp
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Hmm kamera på hojjen låter fett coolt. Om man nöjer sig med rätt dassig kvalite behöver en kamera kosta då, som man kan montera på hojen? å vad kostar det å fixa en sån grej som håller kameran?
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
schizoid skrev:
Hmm kamera på hojjen låter fett coolt. Om man nöjer sig med rätt dassig kvalite behöver en kamera kosta då, som man kan montera på hojen? å vad kostar det å fixa en sån grej som håller kameran?


Jadu, bara att kolla runt på blocket och så, men en digital pryl är ju nästan måste, Hi8 funkar faktiskt jäkligt bra, kostar inte så mycket heller.

Beror på vad man vill ha för fäste, gsxr1100r säljer fästen. Jag hafsade ihop ett eget med liknande design i en NC-fräs strax innan studenten. Har tyvärr inte samma tillgång till maskiner möjliga för hempul längre...
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Forsberg skrev:
Jadu, bara att kolla runt på blocket och så, men en digital pryl är ju nästan måste, Hi8 funkar faktiskt jäkligt bra, kostar inte så mycket heller.

Beror på vad man vill ha för fäste, gsxr1100r säljer fästen. Jag hafsade ihop ett eget med liknande design i en NC-fräs strax innan studenten. Har tyvärr inte samma tillgång till maskiner möjliga för hempul längre...


kollat lite på pricerunner, snålisarna på blocket var ju nästan dyrare.
men fästet dem säljer till gsx1100r, vilken årsmodell e det fästet till å vad kostar ett sånt? jag har ju modell ny,,,,en 89 gsxr750. kankse inte fanns så många videokameror då :(
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
schizoid skrev:
kollat lite på pricerunner, snålisarna på blocket var ju nästan dyrare.
men fästet dem säljer till gsx1100r, vilken årsmodell e det fästet till å vad kostar ett sånt? jag har ju modell ny,,,,en 89 gsxr750. kankse inte fanns så många videokameror då :(


Vad jag kommer ihåg, eller iallafall fått intrycket av, så är det någon som hempular dessa fästen åt Micke, alltså ingen firma som säljer dom. De är inte heller gjorda för någon speciell modell. Priset står förresten i annonsen som man hittar om man kollar på gsxr1100r:s "presentation". Skicka ett PM till han och fråga vad det är för mått och så, sen är det ju bara att se om det kan passa på din hoj...
 
Last edited:

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Men det var helt otroligt vilket odrag det var här inne. Hoppas ni är ute och åker så det är därför ni inte sitter här och häckar... Nu ska jag ut och bränna bensin :banana
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Men det var helt otroligt vilket odrag det var här inne. Hoppas ni är ute och åker så det är därför ni inte sitter här och häckar... Nu ska jag ut och bränna bensin :banana

Bygger altan. :(
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Helt apropå match, åker du med till Rörken på måndag eller jobbar du?

Jobbar förmiddag så jag åker, men vi behöver väl inte åka allt för tidigt hoppas jag? slutar 14, sen ska man ju ta sig hem till storstan också...

Var ute och testade kamerafästet igår, funkar perfa, frånsett att det är lite mycket trampolinsyndrom i det hela, så det vibrerar rätt mycket. Har en lösning på gång, frågan är bara om jag eller någon polare hinner fixa det på måndag.

Blev en liten sväng på 18 mil idag. Bäck-Sandviken-åshammar-Lumsheden, vände strax efter Lumsheden då molnen såg väldigt elaka ut, -Kungsgården-Gavelstigen-Årsunda-Bovik-Forsbacka-Överhärde-Hästbo och in på stan och snurra lite...

Har ni andra gjort idag då? :hihi
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top