Gävle

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Som det ser ut nu så kan jag åka ner nästa vecka också...
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Semester ja... Den är ju förbrukad för det här året, stämplar in igen på måndag :(
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
storken skrev:
aha det gick bra med mig.. bra ställ kan jag nämna och en van asfalts/grus kännare :hihi det gick bara i ca 50 genom nåt samhälle som hade gat lyktor ur funktion.

Månkarbo ja, vad kan man säga. Ett samhälle som endast har existensberättigande pga grillens medverkan i en sibyllareklam. Det är därför de stänger av elen på natten. Tur att det gick bra iaf!
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Har precis anmält mig till B&K på Midlanda 11/8 och noterade att det finns gott om plats kvar på både sporthojskurs och B&K. Någon som hänger på upp? Det är ju inte direkt toklångt och man skulle ju kunna ta vägen via järvsö/ånge för att få intressant väg.

500:- kostar det iaf och mer info kan fås på www.teampyamas.se.
B&k 11/8 bokad :banana Ska bli skitskoj, vi får välan mecka ihop en färdplan vad de lider.. (läre ju bli tidig revelj den morronen :) )
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
skadan anmälld 6000:- i självrisk pust.. hade varit mycket bensin det! nu till motorcenter och dokumentera allt.. hojen är ivf körbar utan anmärkningar.. så det blir nåra svängar på måndag igen!!! :banana
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
B 12 skrev:
B&k 11/8 bokad :banana Ska bli skitskoj, vi får välan mecka ihop en färdplan vad de lider.. (läre ju bli tidig revelj den morronen :) )

Kanon! :)

Jag har funderat lite ang. färdplan och det känns nästan som att man tar E4 upp bara för att piska mil utan ansträngning. Man vill ju inte komma upp slutkörd sas. Man får nog räkna med ett par stopp för sträckning, tankning etc. Varken du eller jag är ju 25 längre. ;)
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Banåkning Midlanda tis-2,ons-3 aug. Två dagar på banan för 600:-
Vi kör tre grupper: Lugn, medel, snabb. (max 12 pers i varje grupp)
Några platser kvar, först till kvarn.. Bokning: Ring 070-1760089 eller
maila mgt@du.se
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Synd att bilderna togs innan man han komma igång, står ju nästan upp i kurvorna :p

Släng iväg ett PM till Mikke, han tog bra mycket bilder...

Drar nog iväg till Sandviken och åker med dom snart...
 

Bifogat

  • IMG_6292.jpg
    IMG_6292.jpg
    137.3 KB · Visningar: 49
  • IMG_6300.jpg
    IMG_6300.jpg
    140.4 KB · Visningar: 46
  • IMG_6318.jpg
    IMG_6318.jpg
    138.9 KB · Visningar: 45

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail:

Hade du bara tittat vänster när du stod vid trafiklysena vid Statoil Gävlevägen runt 18 idag hade du sett att det stod 3 hojåkare där som precis var på väg ut på en tur till Stjärnsund...
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
MrRoadSnail skrev:
Kanon! :)

Jag har funderat lite ang. färdplan och det känns nästan som att man tar E4 upp bara för att piska mil utan ansträngning. Man vill ju inte komma upp slutkörd sas. Man får nog räkna med ett par stopp för sträckning, tankning etc. Varken du eller jag är ju 25 längre. ;)
Jo me tanke på tiden på dygnet och att det är en tid att passa däruppe så är välan E4 rätt upp enklast...kan ju vara läge att kolla på inspirerande alternativ när vi skall hemåt kanske.. Well 25, de var ett jäkla tankande å en å annan sträckning då oxå, dock inte i hojsammanghang :rolleyes:
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
MrRoadSnail:

Hade du bara tittat vänster när du stod vid trafiklysena vid Statoil Gävlevägen runt 18 idag hade du sett att det stod 3 hojåkare där som precis var på väg ut på en tur till Stjärnsund...

Sedär vad man missar när man har tunnelseende. Jag var iofs på väg hem via Åmot så det hade ändå inte funkat. Nästa gång kanske. :)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Sedär vad man missar när man har tunnelseende. Jag var iofs på väg hem via Åmot så det hade ändå inte funkat. Nästa gång kanske. :)


Har fått intrycket av att det brukar vara riktigt bra tillströmning på dessa tisdagsträffar... Vi blev 3, samtidigt som det brummade förbi säkert 9 olika hojar vid olika tillfällen... Jaja, fick ju se Stjärnsundsvgen iallafall, vilken vi får ta någon gång, finns hyffsat fik i Stjärnsund...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Har fått intrycket av att det brukar vara riktigt bra tillströmning på dessa tisdagsträffar... Vi blev 3, samtidigt som det brummade förbi säkert 9 olika hojar vid olika tillfällen...

Högt tempo eller? Lätt grupp att åka med?

Jag märkte iaf av min egna begränsning i gruppkörning i måndags (har alltid åkt ensam tidigare), speciellt när det började gå undan och jag inte kunde vägen. Iofs var det jag som satte tempot från Gysinge så jag har väl mig själv att skylla. :)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Högt tempo eller? Lätt grupp att åka med?

Jag märkte iaf av min egna begränsning i gruppkörning i måndags (har alltid åkt ensam tidigare), speciellt när det började gå undan och jag inte kunde vägen. Iofs var det jag som satte tempot från Gysinge så jag har väl mig själv att skylla. :)

För att vara helt ärlig, och det är jag också, så var det min första riktiga gruppkörning också.

Intrycket jag fått är iallafall att på tisdagarna är det mycket customfolk och det är lugnt tempo, så det blir mest som en social grej. Man åker och fikar någonstans osv. Varför det var sånt manfall idag vet jag inte, men det var jag, en Blackbird och en xjr 1300, inga custom alltså. Xjr-killen drog på ett rätt häftigt tempo på Gavelstigen och Stjärnsundsvägen, men alla har ju sitt eget tempo, right? Jag har kommit på att man inte ska vara rädd för att åka i grupp och ha prestationsångest eller så, man väntar ju såklart om det är nån som tar det lite lugnare...

Så svaret blir: Gick rätt fort idag (tycker jag), men i vanliga fall är det nog bra mycket lugnare...
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Jag har kommit på att man inte ska vara rädd för att åka i grupp och ha prestationsångest eller så, man väntar ju såklart om det är nån som tar det lite lugnare...

Sant! Gäller bara att fatta själv att man kan slå av istället för att åka av. :mad:

Kommer väl med .. ja .. inte åldern iaf. ;)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Sant! Gäller bara att fatta själv att man kan slå av istället för att åka av. :mad:

Kommer väl med .. ja .. inte åldern iaf. ;)

Nä om det var åldern skulle jag nog vara jävligt gammal, tycker jag har en väldigt god självinsikt och mognad med tanke på min ålder, om jag får säga det själv :banana

Kul att ta det lugnt och träffa nytt hojfolk, så jag dyker nog dit nästa tisdag också, come join us!
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Synd att bilderna togs innan man han komma igång, står ju nästan upp i kurvorna :p

Fast det kändes som man låg på asfalten. Nästan så knät försökte åka ut trots tygställ och allt.

Forsberg skrev:
Släng iväg ett PM till Mikke, han tog bra mycket bilder...
Jo han skulle fixa det när han kom tillbaka från Gelleråsen. Du råkar inte ha någon halvtaskig kopia där jag syns under tiden?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top